Uuemõisa kooli kõige väiksemad õpilased lahendavad norralaste, soomlaste, islandlaste ja hispaanlastega võidu probleeme robotite abil.
Uuemõisa lasteaed-algkool arutles terve eelmise õppeaasta Soome, Norra, Islandi ja Hispaania kooliga selle üle, kuidas õpetada lapsed IT abil probleeme lahendama. Õpetajad käivad välismaa koolides, algklassilapsed lahendavad arvutite ja robotite abil ühesuguseid ülesandeid ja vanemad õpilased teevad lahendustest videod, mida omavahel võrreldakse.
“Tänapäeva ühiskond eeldab digitaalset kirjaoskust ja probleemide lahendamise oskust. Meie projektis õpivad lapsed, kuidas lahendada igapäevaelu probleeme robotite, programmeerimise ja rakenduste abil,” rääkis Uuemõisa lastead-algkooli haridustehnoloog Sirje Sinitskaja.
Projekt kannab nime “Codebotting - learning through coding and robots” (e.k. “Koodirobotlus - õppimine programmeerimise ja robotite abil”), mida rahastab Erasmus+ ja veab Uuemõisa kool. Kahe õppeaasta jooksul on viis kokkusaamist - üks igas riigis. Kokkutulekute ajaks tuleb iga kooli lastel ära teha kodune töö, mida siis teiste omadega võrreldakse. Esimene kokkusaamine, kus eestlased andsid ka esimese ülesande, oli möödunud sügisel Uuemõisas.
Kui oled pahandusega hakkama saanud
Esimene elulise probleemina anti lastele lahendada olukord, kus laps on pahandusega hakkama saanud ja nüüd tuleb tal vanematega lepitust otsida.
Lahendused olid õige erinevad. Eesti lapsed otsustasid, et muusika aitab alati ja panid roboti muusikat esitama.