Merle Mäesalu: kui läänlased korraldaks ise transporti, poleks meil piletiga kohalikke busse

Merle Mäesalu.
Merle Mäesalu.

Haapsalu linnavolinik Merle Mäesalu kurdab sotsiaalmeedias, et eile alanud tasuta ühistransport ei rakendu kõigile liinidele ja info sõiduplaanidest on varjatud.

Mäesalu tegi testsõidu eile hommikul esimese riigi poolt doteeritava bussiga – 6.25 Haapsalust Tartusse väljuva bussiga. Sellega sõitis Mäesalu Uuemõisa ja maksis 45 senti, sest maakonnaülestele liinidele tasuta sõiduõigus ei kehti ka siis kui sõitja maakonnapiire ei ületa. Samuti on tema sõnul info uute sõiduplaanide kohta varjatud.

„Tasuta sõit on küll tore, aga olulisim on, et oleks rohkem sõiduvõimalusi ja et buss, nõudebuss või nõudeauto sõidaks kuhu vaja ja ajal, millal vaja. See oli uue hanke ettevalmistamisel peamine eesmärk.”

„Täna varahommikul märkasin ehmatusega Uuemõisas ühe erakonna suurt reklaamplagu nägudest, kes seisavad läänlaste huvide eest. Ühistranspordis andsime läänlaste huvide eest seismise harjukatele (Põhja-Eesti ühistranspordikeskus). Täna tõdeme, et Haapsalu linna ja Lääne-Nigula valla kõigil elanikel pole võrdseid võimalusi sõita tasuta transpordiga. Ei saa ütlemata jätta, et kui läänlased korraldaksid ise oma transporti, tegeleksid iga päev selle teemaga ja analüüsinuks olukorda, oleks saanud selle jama ära hoida,“ kirjutab Mäesalu sotsiaalmeedias.

Ta soovitab läänlaste huvide eest seisjatele pidada läbirääkimisi maanteeametiga, et katta läänlaste sõidukulud Pärnumaa liinidel, sest Pärnu maakonnas tasuta ühistransporti ei ole.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
15 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
vallakodanik
5 aastat tagasi

Nüüd on tasuta “bussisegaduse” autorid põõsas või kusagil maailma äärel soojal saarel puhkamas. Mis toimub lugupeetud Kadri Simson ja härra Jaanus Karilaid? Rahvas ootab selgeid vastuseid.

kuglimugli
6 aastat tagasi

Kui tehti tasuta ühistransport, siis ühtemoodi – igas maakonnas, poleks olnud sellist segadust.Miks pärnakad peavad kombineerima ja susserdama, mitte ei mõista. Nende bussiistmete ette, mis on istumiseks kõrgevõitu, tuleks koheselt konstrueerida üks astmepink, enne kui keegi sealt kukub.

Vamaisa ütles
6 aastat tagasi

et oleks tädil rattad all, oleks omnibuss. Aga miks “oleks”? Paneme siis tädile rattad alla ja asi tehtud, mis nad muidu jutustavad
Äkki daab asi lajendatud

oleks-poleks
6 aastat tagasi

meil neid tagantjärgi tarku, väikseid ja veel väiksemaid, oleks elu siin normaalne

Mel
6 aastat tagasi

Miks võeti ära nendel inimestel üldse ühistranspordi kasutamise võimalus,kes elavad teelõigul Ridala-Saanika-Martna.(13 km) Kuni 1.juulini oli võimalik vähemalt see ühel tööpäeval. Lähim kauplus ja bussipeatus 7 km. Kas seda saab nimetada poliitikute poolt väljaöelduna – parem ja kvaliteetsem teenus?

Merle Mäesalu
6 aastat tagasi
Reply to  Mel

Hanketingimustes oli liin nr 23, mis läbis Saanikat. Kahjuks on Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus muutnud pärast hankelepingu sõlmimist sõiduplaani nii, et liin nr 23 sõidab Martnasse hoopis Võnnu kaudu.

Kodanik Taeblast
6 aastat tagasi
Reply to  Mel

Palun kõik küsimused saata Läänemaa esindajale PHÜTK nõukogus Lääne-Nigula vallavanem Mikk Lõhmusele, miks muudeti Läänemaa avalikke liine. Küsimata on vastus selge, sest võrreldes Harjumaa avalike liinidega on Läänemaa avalikel liinidel kordades vähem reisijaid ja raha teeb õigust. See on regionaalpoliitika, “Tulge kõik Tallinna ja Harjumaale elama, siin kõik eluks vajalik olemas”.

Uudishimulik olen
6 aastat tagasi

Aga kus Merle töötab?

Mel
6 aastat tagasi

Võnnut läbib 3 bussiliini,kuidas siis seal vajadus niisuur on.Laske sellel bussil Võnnust keerata Saanika peale ja seda kaudu Martnasse.Oleks sellel lõigul ka mingigi võimalus.Kuidas siis seda võimalik ei ole muuta.Kus siis meie ametnikud on?Millega siis tegeletakse ja palka saadakse.Ei saa oma maakonna elanike huvide eest seista ja asju positiivselt lahendada.Kuidas saab Ühistranspordikeskus muuta omavoliliselt hankelepingu tingimusi???

Nonoh
6 aastat tagasi

1. Tasuta sõit kehtib maakonnasisestel liinidel.
2. Maakonnapiire ületavatel liinidel tasuta sõitu ei ole.

Siit küsimus kohalikule staarpoliitikule:
Kas Haapsalust Tartusse sõitev buss on maakonnasisene või maakonnapiire ületav liin? Kas staarpoliitikul puuduvad teadmised riigi haldusjaotusest, et pidi tegema testsõidu, et saada teada, kas Haapsalu-Tartu liin on maakonnasisene liin või mitte?

REIN8
6 aastat tagasi

Maakonna tasakaalustatud arengu tagamise eest vastutanud maavalitsuse spetsialist, kelle ajal maakond tasakaalustatud arengu asemel lagunes, peaks silmad maas käima ja häbenema, samamoodi Neeme Suur. Nüüd Mäesalu jälle esikaanel midagi nõudmas, mingit asja ajamas, justkui millegi eest võitlemas. See kõik on nii kuradi hale. Ja linnavalitsuse kamp pühapäeval tasuta transpordiga sõitjaid. Kogu see hale trallitamine ajab nutma. Mitte et midagi nii halvasti oleks. Inimesed saavad hakkama, aga etendus on justkui Hamleti lavastamine Alamkolka külas.

Sussi Sass
6 aastat tagasi

Aga meie siin Kullamaal pole Pärnumaalt vaid Läänemaalt , kuhu meie tasuta buss jäi ?

arr
6 aastat tagasi

Küll see tasuta transport lõpuks üle Eesti ühtemoodi kokku loksub,kes tahab tasuta asjast ilma jääda.