Haapsalu Tamme ristmik saab lähipäevil asfaltkatte

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Kuvatud 3 pilti, galeriis pilte: 13

Eile pandi Haapsalus Tamme tänava ja Tallinna maantee ristmikul asfaltbetoonkatte alumist kihti, pealmise kihi paigaldab Lemminkäinen Eesti AS lähipäevil.

Praegu peaksid tööd viimase graafiku järgi klappima,” ütles Tamme ristmiku ehituse objektijuht Hardi Riis eile ja lisas, et nii tänava kui ka kõnniteede asfalteerimine peaks lõppema lähipäevil.

Asfalteerimise tõttu suleti ristmik liikluseks eelmise nädala alguses täies ulatuses, kui paika olid saanud valgusfooride kohad ja torud-kaablid. Eile paigaldas Lemminkäinen Eesti AS ristmikul vihmasabinate kiuste alumist asfaldikihti.

„Vihm seda tööd ei takista,” nentis Riis. „Homseks-ülehomseks vihma ei luba ning pealmise asfaldikihi paigaldamisel seega takistusi pole. Asfalt tuuakse Haapsallu Pärnu külje alt Saugast. „Tallinnast oleks sama pikk maa,” nentis Riis.

Ristmikul oli eile ametis paarkümmend töömeest. „Asfaldimehi on seitse, kivibrigaadis viis meest, samuti masinajuhid,” loetles objektijuht.

Haapsalu aselinnapea Peeter Vikmani sõnul saab ristmiku rekonstrueerimisest selgema pildi neljapäeval, mil ehitaja tuleb linnavalitsusse aru andma.

Kaos vanalinnas

Tamme tänava ristmiku ehitus peaks lepingu kohaselt lõppema 8. juulil.

Esialgses tööplaanis pidi ristmik olema asfalteeritud 23. juuniks, praeguse seisuga on tööd libisenud viis päeva hilisemaks. Mai lõpus eeldati, et ristmiku mõlemad sõidusuunad avatakse 3.–4. juulil.

Kaootiline on seis Haapsalu vanalinna tänavail. Suurem kaevamistöö on veetorustiku paigaldajail käsil Läänemaa haigla ees Vabal tänaval, kus peaks töö lõppema kirjade järgi juulis.

Jaani, Kooli, Vee ja Suur-Mere tänav kuni Viieristini pidi asfaltkatte saama hiljemalt 2. juunil, Rüütli tänav lubati asfalteerida ja korrastada kõnniteed 9. juuniks. Seni pole tänavaid seal kandis veel korda saadud.

Torustiku lappimiskohtades on ohtlikult järskude servadega asfaldiaugud, mis panevad sealtkaudu liiklevad autojuhid vanduma. Kuumaastikul suure kiirusega siiski ilmselt ei liigelda, sest puruks pole oma autot veel keegi sõitnud. „Kaebusi pole tulnud, kahjunõudeid pole esitatud,” kinnitas Vikman.

Vikman oli päri, et remondikohad on nõuetekohaselt tähistamata ning kui õnnetus peaks juhtuma, on ehitajal sellest paksu pahandust.

Ootamatused segavad

Miks on peaaegu kõigi tööde tähtajad üle läinud, selle kohta abilinnapeal selget vastust polnud. „Tegelikult on nii, et mina ka ei tea,” lausus Vikman. „Homme [täna] hommikul on Veevärgis koosolek, kus seda teemat arutatakse.

Haapsalu Veevärgi juhataja Kaido Erik selgitas, et ehitaja andis tänavate kaupa tähtajad, millal peavad tööd tehtud olema, kuid maa-aluste torutöödega kaasneb alati „rõõmusid”, mis graafiku segi paiskavad. „Ehitaja annab tähtaja eeldades, et asi läheb plaanitult, kõik ootamatused aga muudavad tööde käiku ja tähtaegu.

Näiteks Haapsalu algkooli juures puuriti kaks korda n-ö tundmatusse, projektil märkimata veetorusse. Sellega kaasnenud päästetööd lükkasid valmimistähtaega edasi.

Selgema pildi saab Haapsalu vanalinna tänavate kohta tänasel ehitusnõupidamisel. „Saame ehitajalt uued ajad, millal ja kuhu asfalt paigaldatakse," lausus Erik.

Haapsalu vee- ja kanalisatsioonitorustiku rekonstrueerimistööde hanke võitnud Viimsi Keevitus pole varem Haapsalus ehitanud.

Mullu mais sai Haapsalu Veevärk Ühtekuuluvusfondi veemajanduse projekti viimasest voorust 1,4 miljonit eurot. Projekti järgi renoveeritakse reoveepuhasti eelpuhasti ning vahetatakse Haapsalu linnas välja vee- ja kanalisatsioonitorustik. Projekti kogumaksumus on ligi 2 miljonit eurot, toetust saadakse 1,4 miljonit eurot. Tööd peavad tehtud olema 8. oktoobriks.


Tamme tänava ristmik

Tamme tänava ja Tallinna maantee ristmikule tulevad ohutussaared ja valgusfoorid. Kui jalakäija soovib üle tee minna, tuleb selleks nuppu vajutada. Punase tule süttimisega sulgub üks sõidusuund, mis võimaldab samal ajal ka sõidukitel pöördeid sooritada. Eraldi vasakpöörderada autode tarbeks ei tule.

● Projekteerija Tinter-Projekt
● Tööde teostaja Lemminkäinen Eesti AS
● Järelevalve Infragate Eesti AS, tehniline konsultant Siim Suits
● Haapsalu linnavalitsuse poolt koordineerib projekti linnakeskkonna osakonna juhataja Sirli Vaksmann
● Projekti maksumus 222 307 eurot (koos käibemaksuga)
● Tööde aeg 8. maist 8. juulini

Allikas: Lääne Elu

 

Fotod: Urmas Lauri Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (4)Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (5) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (6) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (7) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (8) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (11) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (12) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (13) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (18) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (19) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (22) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (25) Haapsalu tänavate remont (urmas lauri) (27)

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
15 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
misasja
7 aastat tagasi

Vaatasin Kutseregistrist projekteerija pädevust: ühelgi Tinter-Projekt VK projekteerijal ei ole vastavat kutsetunnistust!?
Vaatasin siis MTR registrisse (sellesse registrisse nime ja registreeringu saamiseks ei pea olema isegi mitte koolis käinud) ja seal on Vk eriala ja muud väga paljud erialad registreeritud juhataja nimele, kes omad Kutseregistri järgi volitusi AINULT teede ehitamiseks.
Ühelt fotolt vaatas vastu töövõtjana Viimsi Keevitus, see aga ütleb kõik!!!

Lõiguke raamatust.
7 aastat tagasi

“Tõkkepuu pannakse kevadel liiklusrohkele magistraalile just nagu selleks, et kaitsta käsilolevat kõnnitee remonti. Ja kärarikas tänav muutub silmapilkselt mahajäetuks. Kodanikud trügivad neile vajalikesse kohtadesse teiste tänavate kaudu. Neil tuleb iga päev teha liigne kilomeeter, kuid rõõmus lootus ei jäta neid maha. Suvi möödub. Lehed koltuvad. Aga tõkkepuu seisab ikka. Remont on tegemata. Ja tänav on tühi.” Ilf ja Petrov, 12 tooli.

Mnjah:)
7 aastat tagasi

Saamatu linnavalitsus koos lollusega ruudus on ikka hirmus asi. Teetööde planeerimisest ja ehituse projektijuhtimisest teadmised on ümmargune null. Normaalne seltskond astuks tagasi, aga Haapsalu linnavalitsus pressib edasi nagu peata kanad. Kui nüüd vaadata nn ehitaja käitumist siis tuleks neile räige trahv määrata, et nad mõistaksid hakata liigutama. Samas nii ülbet ehitajat näen esmakordselt, kes kasutab eramaad oma ehitusmaterjali ladustamiseks ning sulgeb liikumiseks näiteks abihoonete sissepääsud. Soovitavalt võiks korteriühistud hakata ehitajalt raha küsima maa kasutamise eest, milleks neil on täitsa seaduslik alus. Vikman tundub targemana kui suu kinni hoiaks ning Sukles võiks hakata aru saama, et niisama näo näitamine ei ole… Loe rohkem »

Parteikontor
7 aastat tagasi
Reply to  Mnjah:)

Peale seda jama oleks parem kõik asjaosalised oma koormast vabastada ja lasta neil minna uutele väljakutsetele. Vikmani väljaütlemised on uskumatud. Haapsalu ei ole NY, et ei tea kus mida toimub. Abilinnapea jaoks on see linn liiga suur ilmselt. Õnneks keegi pole kabama tulnud? Kas tõesti edasiviiv jõud on ainult see kui keegi tuleb piitustama? Häbi peaks sellel mehel olema selliste sõnade pärast. Aga ju siis suur pealik kiidab asja heaks. Ootame siis pikkisilmi valimsdebatte …..:)

Küsiks
7 aastat tagasi

Kes on linnas kaevetööde tellija? Kas vee- ja kanalisatsioonitööde hanke puhul on üks peatöövõtja, kes koordineerib ka alltöövõtjate töid?

Rüütli
7 aastat tagasi

Üks asi on esile kerkivad üllatused, teine asi on tööluus. Rüütli tänaval on kogu aja vältel olnud nädalaid, kus lillegi ei liigutata. Mõistetav, et tööde tegemise ajal plaanid jms muutuvad, aga kas see tähendab, et võib kogu objekti nädalateks seisma panna? Miks ei olda valmis üllatustele reageerima?
Väga piinlik, et just suvisel ajal on vanalinn üles songitud ja kaovad nii kõnniteed kui ka vajalikud liiklusmärgid.

Ostap
7 aastat tagasi

Jah, lappimine on üks asi, siiski on hoopis kummalisem, et värskelt asfalteeritud linnatänava kaevudest üle sõites on tunne endiselt tuttav – asun Haapsalus. Kas tõesti ei saa ehitaja oma tööd korralikult teha ja kas tõesti keegi töö vastuvõtjatest pole probleemi näinud? Jutt käib Nurme tänavast. Lõpuks on see ju meie kõigi raha, millega praaki tehakse.

Arvos
7 aastat tagasi
Reply to  Ostap

Pidin just Nurmet mainima. Huvitav kas sinna on asfalt labidaga maha eemalt visatud ja siis üle rullitud? Nii viletsat tööd on raske leida asfalteerimises.

isa
7 aastat tagasi

Mullas on lipp-lipi-peal, lapp-lapi-peal. Igal aastal songitakse ja lapikesed kaetakse musta katte taolise ollusega, mis kohe ka hakkab lagunema. Kunagi nõuka ajal vaatas selle tänava asfalti RSN TK kommunaali juhataja ja ütles, et see tänav peaks lõpuks korralikult ära asfalteerima!

Jaan
7 aastat tagasi

Tamme tänav kaevati segi ja siis suunati kogu liiklus sinna. Neil juhtidel linnas oleks tõesti lihtsam maasikaid müüa.

Hetkeseis.
7 aastat tagasi

Suur- Lossi tänav, augud on tänaval ja kedagi pole tööd tegemas, toru on keset tänavat maas juba teist nädalat.

Merelinn Haapsalu
7 aastat tagasi

Isegi kaevetöid mittetehtavatel tänavatel sõites on tunne, et oled merel.