ERR: Haapsalu raudtee ehitamise plaan tekitab pingeid

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Raudteeõgvendus Allikmaal Heinar Korba (9)
Allikmaa küla elanik Heinar Korba näitab, et uus raudteetrass kulgeks vanast külale olulisemalt lähemalt. Foto: Urmas Lauri

Haapsalu raudtee ehitus kogub tuure. Eelmisel nädalal teatas peaminister Jüri Ratas, et raudtee tuleks ehitada Rohuküla sadamani. Osa kohalikke elanikke leiab, et kiirrongitee rajamiseks maaomanikelt maa sundvõõrandamine ja uue raudteetammi ehitamise tulemusena võimalik kaevude tühjenemine seab nemad projektis kaotaja rolli, rääkis Vahur Lauri “Aktuaalse kaamera” tänases uudisloos.

Uue raudteetammi muldkeha ehitamisel ähvardab oht, et Allikmaa külas jäävad kaevud tühjaks. Nii ütleb 72 projekti sellisele versioonile vastulause kirjutanud inimese esindaja, ise kohalik Peep Rajaveer. Siin lubas maavalitsus planeeringu kehtestamisel kohalikele vastu tulla, vahendas “Aktuaalne kaamera”.

Kokkuleppele ei saada kiiruse osas, millega rong Paliverest läbi kihutab – arendaja plaanide kohaselt 160 kilomeetrit tunnis, ütleb Peep Rajaveer. Ega selles, et Allikmaa külas tuleks sundvõõrandada 12 kinnisasja osaliselt või tervikuna.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
31 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
bla
7 aastat tagasi

Tahaks ikkagi mingit reaalset präänikut kuulda mis Tallinnas tööl käiva seltskonna rongi ajaks. Paljud tln tööl käijad jagavad autot, nt kui kolm inimest kordamööda sõidavad siis kytte kulu per nase edasi tagasi 6-7€, sõiduaeg sõltuvalt ajast 1-1,5h uksest ukseni mitte vaksalisse, saavad ka autos need mobiilselt tööd teha v magada kes ei rooli parasjagu. Kas ja kuidas peaks tulevane rong need inimesed enda peale meelitama? Kui keegi ära tõestaks, astuks paati koheselt. Buss vs rong on ka ajaliselt võrdne lugu, aga kui ühel juhul vaja mõne cm jalasirutuse ja nostalgia pärast rämedalt doteerida, siis milleks?

Tont
7 aastat tagasi

Me juba doteerime pooltùhje busse,mis iga tund Tallinnasse ja tagasi sòidavad. Nùùd siis rong takkaotsa. Ja sellele kulub kordades rohkem maksuraha. Kuna kaubavedu pole ja ei tule, siis milleks ? Kuna plaanitakse kiirrongi,siis ùle 6 neid peatusi eriti olla ei saaks. Ùlejàànud rahvas vahiks, nina vastu aeda,kuidas rong mööda lendab. ????

lenda
7 aastat tagasi
Reply to  Tont

ta midagi, vahid tyhje roopaid ja taod plekki

to tont
7 aastat tagasi
Reply to  Tont

Linnadevahelised liinid dotatsiooni ei saa , raudteepiletid aga on doteeritud 60 % ulatuses . Haapsalu liin vajaks isegi kõrgemat toetust .Aga ega kesikuajul on ju piiratud mõttevõime – tema on nagu 3 aastane laps – tahab midagi ja trambib jalgu .

Imelik
7 aastat tagasi

“…ähvardab oht, et Allikmaa külas jäävad kaevud tühjaks. Nii ütleb… esindaja”
Vot sellisel “tasemel” käibki meil kogu diskussioon. Seega oleks mõistlik sellest
loobuda.

Tirinip
7 aastat tagasi
Reply to  Imelik

Ja “tase” on siis milline? Kui on soov diskussiooni taseme üle arutada, siis soovitaksin enne süvitsi teemasse pühenduda – dokumendid, vastuväited ja vastused kogu oma ilus on leitavad maavalitsuse dokumendiregistrist. Soovitan võtta üks ilus pikk vaba päev – lugemist jagub!

Imelik
7 aastat tagasi
Reply to  Tirinip

Vaatasin (põgusalt). Keskonnamõjude hindamise aruanne ütleb, et selline oht puudub (tuginedes eksperthinnangul). Selliseid vastuväiteid ei esita ka kohalik omavalitsus. Seega millele tugineb “esindaja”? Või piisabki ainult väitmisest?

Tirinip
7 aastat tagasi
Reply to  Imelik

Ja eksperthinnang tugineb omakorda visuaalsel vaatlusel. Antud probleem ongi tõstatatud selleks, et rohkem uuritakse ja leitakse ka vajadusel lahendused juhuks, kui probleem ikkagi kerkib. Antud koht on kõrge põhjaveetasemega ala, millest tuleneb ka kohanimi Allikmaa. Diskussiooni raames ongi maaomanikul seisukoht, et see oht võib olla ja planeeringu käigus ei ole seda senini uuringute tulemustega 100% ümber lükatud. Uuringud teostatakse projekteerimise käigus. Maaomanike koha pealt ongi õige enda õiguste eest kohe alguses seista, mitte hakata hiljem kätega vehkima nagu see Kekkila kaevanduse ümber praegu toimub.

Kirikuisa
7 aastat tagasi

Kiidan Arvose realistlikku maailmavaadet…

Arvos
7 aastat tagasi

Saab ööbida naiste turvakodus või sots maja punkris… Lisaks platepeal on kohti ja paar litsi võtavad ka kaissu kui hommikul süüa ostad.

Arno+Lamster
7 aastat tagasi

Huvitav et keegi selle peale pole tuld, et suvel on Haapsalus iga nädalavahetus mingi üritus ja nende külastatavus suureneks, kui saaks Tallinnast rongiga peole. Panna veel mingi erirong öösel tagasi..

Praegu pead tulema autoga või bussiga, omale mingi ööbimise sebima jne.

Lihtsalt mõtteainet.

irwq
7 aastat tagasi
Reply to  Arno+Lamster

Kehval ajal on konn ka kala . Võetakse appi ikka võimalikult suured absurdsused et seda rööpapaari õigustada . No andke andeks .-rong sõidaks ju max 4 korda päevas e. hommikul oleks kusagi 6 ja 9 tallinnast õhtul tagasi 18 ja 21 Ja rongikoosseis oleks ju max 90 inimest e. 2 bussitäit rahvast Mis massvedu see saaks olema – marginaalne rahvaarv ja ülejäänud aegadel vedeleksid 2 raudlatti ja tegeleksid roostetamisega .
Kui aga korda teha maantee ( no vähemalt 3 realiseks , möödasõiduradadega ), liiguks rahvast ka rohkem

Taatakoll
7 aastat tagasi

Muidugi kiirtee ja muide kui rongiga sab pealinnas pudeleid korjamas käia on ku väga hea. Seal taarat rohkem kui siin.

Robert
7 aastat tagasi

Peab ikka väga rumal inimene olema, et mitte aru saada, mida raudtee Läänemaale annab. Kui täna käib igapäev Tallinnasse tööle tuhat inimest siis miks ei võiks neid rohkem olla saada tööd, mis kellegi kõige rohkem sobib, saada rohkem palka maksta ka selle võrra rohkem makse, mis on riigi huvi. See oma korda tõstab palka ka kohapeal. Nii toimib see Rootsis ja Soomes, kus on kaks korda harvem asustustihedus. Kuigi Haapsalust sõidab Tallinna pühapäeviti 26 bussi on rongiga sõitjateks eelkõige autosõidust loobujad. Kui täna on Tallinn- Riisipere reisijate arvult teisel kohal Paldiski järel siis Haapsalu liin saab ülekaaluka esikoha.

Andrus
7 aastat tagasi
Reply to  Robert

100% Robertiga nõus.
Raudtee elavdab majandust.
Ka ise olen juba 20 aastat tagasi Haapsalust Tallinna kolinud, samuti kõik minu pere liikmed, kes õppima kes tööle.Ei oleks seda teinud kui oleks lihtne kiire ja odav raudteeühendus Tallinnaga, hea meelega maksaks oma maksud Läänemaale, kuid ei….
Mei inimeste mõttemaailm on metsiku kapitalismi poolt nii rikutud, et nähakse ainult KASUMIT. Kui kasumite ei ole siis ei sobi mitte!

Hea meelega sõidaks rongiga Tallinna ning tagasi ja tee peal teeks juba interneti kaudu tööd, maksaks maksud Haapsalu ja Läänemaa arenguks.
Haapsalu raudtee on HÄDAVAJALIK.

ma
7 aastat tagasi
Reply to  Andrus

hakkakski hoopis rongis tööle, hommukuse rongi peale, seal kohe kohv ja arvutisse, päeval olen balti vaksalis ja õdagu uusti rongiga tagasi ja loomulikult arvutis, vahepeal koon sokke, teen nn.arvutiga rongikontoris tööd, klikin, müün, ostan, vahetan, investeerin, kalkuleerin, manipuleerin, võtan pere ka rongipeale kaasa ja lemmikloomad ja jalgrattad kindlasti ja 20 minutiga olen päälinnas. relsimüüja võiks tolle magamisvaguni ka käiku panna, siis ei pea koju minemagi, saaks seal kõik töö ja vile koos ära teha

Tobujuss
7 aastat tagasi
Reply to  Robert

Peab ikka iq tasemelt alla 15 olema et näha raudteed mingit edasiviivat jõudu . Ei koli mitte 10% gi autosõitjatest rongi (veenev tõestus Tallinna tasuta ühistransport , mis kasvas vaid %punkti võrra ) Trass ei kujuneks ju kiireks -võtame vana trassi osa , lisame vahepeatuse =reisiaeg sama kui bussiga
Tegelikult tuleks harutee Haapsalu maantee hoopis rekonstrueerida -paneks selle hääletusele , tulemus oleks 95-5 maantee kasuks

Palivere elanik
7 aastat tagasi

Super uudised!

õige
7 aastat tagasi

polegi midagi vaja,kõik metsa taludesse elama ja hobustega liikuma.Idüll ja rahu missugune….