Majandus- ja taristuminister Kadri Simson. Foto: Arvo Tarmula
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson tervitab maavanemate initsiatiivi tasuta maakonnasisese tasuta ühistranspordi kiiremas korras rakendamiseks. Ministri hinnangul on positiivne, et tasuta ühistransport on muutunud erakondasid ühendavaks teemaks.
Seda näitab Simsoni sõnul asjaolu, et maavanemad, kes kuuluvad Reformierakonda, Sotsiaaldemokraatlikku erakonda ning IRL-i on nõus tasuta ühistranspordi ettepanekuga lausa kiiremas korras edasi minema. 2017. aasta riigieelarves tasuta ühistranspordi jaoks aga veel vahendeid planeeritud ei ole. „Tasuta maakonnasisene ühistransport on valitsuse prioriteetide hulgas ning tuleva aasta eelarves on selle jaoks vajalik raha kindlasti olemas. Selle nimel, et tasuta ühistransport 2018. aastal rakenduks, teevad hetkel tööd nii ministeerium, kohalikud ühistranspordikeskused kui ka maanteeamet. Maavanemate avaldus annab nende tegevusele ainult indu juurde,“ rääkis majandus- ja taristuminister.
Simsoni sõnul tuleb tasuta ühistransport maakondades võimalikult tõhusalt rakendada ning sellega ei tohi tarbetult kiirustada. Eesmärk ei ole mitte ainult liinide tasust priiks muutmine, vaid ka põhjalikum analüüsimine ning vajadusel tihendamine. Juba täna maksab riik 2/3 bussiveole kuluvast summast ning edaspidi kavatsetakse katta ka viimane kolmandik, milleks on piletitulu osa. Piletitulu suurusjärk on tänavusel aastal hinnanguliselt 10,3 miljonit eurot, tasuta ühistranspordi rakendumiseks on aga ette nähtud täiendavad 21 miljonit eurot.
„Sellest summast piisab piletitulu katmiseks ning ka arendamiseks. Väide, et tänaste maakonnasiseste liinide tasust vabaks muutmine läheb planeeritust kulukamaks, ei vasta tõele. Kahjuks ei ole maavanemate välja pakutud ajakriteeriumid realistlikud, kuid muretsemiseks pole põhjust. Me lähme antud teemaga kindlasti edasi,“ lõpetas Simson.
Vt ka: "Maavanemad on valmis tasuta ühistranspordiks juba mais"
Simsoni poliitiline trikk on kaugelt nähtav, et püüda kohalikel valimistel madalapalgaliste ja pensionäride hääli, siis on hea valimisreklaam tasuta ühistranspordi korraldamise läbisurumine riigieelarves kasutades maksumaksja raha. Peamised ühistranpordi kasutajad on madala sissetulekuga elanikud sh pensionärid, kes siis hääletavad kohalikel valimistel keskerakonna poolt, kes on õnne meie õuele toonud tasuta ühistranspordi näol.
Tasuta teenuseid pole. Punkt.
Pole transporti pole probleemi!
Simson toobki nüüd kenasti välja, mis vahet on maavanemate “tasuta” ühistranspordil ja tasuta ühistranspordil. Maavanemad tahtsid põdurat asja tasuta teha, tegelik idee on asjal aga just teises järjestuses – esmalt ühistransport, millel ka mingi mõte on ning see siis tasuta veel lisaks.
Muidugi koosneb ühistransport mitmest transpordiliigist (isegi takso on ühistransport) aga alustame ärme ajame suure tükiga või lihtsalt mõistetega lollitamises (nagu ka maavanemad tegid oma “tasuta” jutuga) suud lõhki.
Mis kasu sellest tasuta ühistranspordist on, kui pole bussi, millega sõita.
Ja jääb veelgi kesiemaks see kõik on alles algus!
Isegi Läänemaa bussivõrk on kesine
Prousa Simsonilon ühistranspordi teema sassis kui “kõrtpärtli särk”. Minister Simsonile tähendab ühistransport ainult bussitransporti, aga reisijad kasutavad transpordis erinevaid transpordiliike sh raudtee-, õhu-, vee- ja maanteetransporti. Kui tasuta on bussitransport, miks siis diskrimineeritakse teiste transpordiliikide kasutajaid, kes kasutavad transpordiks rongi, lennukit, laeva või muid transpordiliike?
Ei tea ühtki laeva ega lennukit, rongist rääkimata mis oleksid maakonnasisesed.
Siis mine internetti ja hari end enne kommenteerimist ning paistad targem välja nt Pärnu-Kihnu või Manilaid-Munalaid, Ruhnu-Roomassaare, Rohuküla-Sviby jne parvlaevaliinid, kas neendel liinidel siis laevad ei liigu? Miks nendel liinidel siis ühistransport tasuta pole? Kas saarte elanikud või nende külalised on alaväärtulikud, et nemad peavad praamipileti eest maksma?