Palivere õpetajaile õpetajate päeval hõlpu ei antud. Õpetajate päev läks sujuvalt üle bioloogia õpitoaks, mida tulid läbi viima kaks Tartu ülikooli doktoranti. Õpetajatele ei antud mahti ka siis, kui lõpuklassi õpilased noorematele tundi andsid, sest nemad said samal ajal nutiharidust.
Õpetajate päeva tunde tekitas aktus ning see, et õpetajate toa lauale olid õpilaste valmistatud koogid-saiakesed ning vallavalitsuse saadetud kringel.
Samal ajal, kui üheksanda klassi õpilased andsid noorematele tunde, ei pääsenud õpetajadki, sest nemad said samal ajal nutiharidust.
Nutirkendusse pidid õpetajad kirjutama, kelleks nad lapsena saada tahtsid, kellena nad on varem töötanud ning millised on nende hobid.
Selgus, et Palivere õpetajate arvel oleme ilma jäänud kirurgist, arstist, lendurist, kraanajuhist, loomaarstist ja kondiitrist. Aga neli õpetajat kinnitasid, et nemad on sellest ametist unistanud juba lapsest saati. „Meil peres antakse see geneetiliselt edasi,“ kirjutas Maarja, kes juba lapsena õpetajaks saada ihkas.
Mida õpetajad vabal ajal teevad? Selgus, et neile meeldib vabal ajal lugemine, käsitöö, aiatöö, sportimine, pildistamine, internetis istumine ning kolmel õpetajal on hobiks vanaemaks olemine.
Samal ajal, kui õpetajad tahvlitega sõbraks saada üritasid, olid nooremate klasside õpilased üheksandike meelevallas. Seitsmes ja kolmas klass õppisid matemaatikat. Neljanda-viienda klassi liittunnis õpetas Laura neile laulmist. Kõik sujus, rahul olid nii õpilased, õpetajate asendajad kui ka õpetajad.
Keskpäevaks jõudis kooli ette ülikooli kirjadega auto. Tartu ülikoolist tuldi Palivere õpilastele bioloogia õpikoda läbi viima.
„Laseme neil mikroskoobiga vaadelda rakke, taimerakus olevaid elemente. Siis uurime, kuidas fotosüntrees toimub,“ kirjeldas zooloogia doktorant Helin Soomets õpikojas toimuvat, ise appi tulnud õpilastele autost kaste ulatades.
Õpikojast said osa seitsmenda, kaheksanda ja üheksanda klassi õpilased, uudistamas oli ka mitu õpetajat.
Kokku korraldatakse Paliveres seitse õpikoda: taimed, loomad, inimene, toitumine, mikrobioloogia, molekulaarbioloogia ja keskkond.