Tallinna Sadama kinnitusel on praamiühendus oktoobrist tagatud

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

leiger5
Parvlaeva Leiger ehitus Türgi tehases. Foto: TS Laevad

Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Laevad kinnitusel on parvlaevaühendus alates 1. oktoobrist kindlasti tagatud, laevaehituse võimaliku viibimise puhuks on ettevõttel ka varuplaanid.

“Hetkel oleme meeskondade komplekteerimise ja laevade valmimisega valdavalt graafikus ning kinnitame, et 1. oktoobril 2016 saab normaalne parvlaevaliiklus saartega olema tagatud,” kirjutas TS Laevad sotsiaalmeedia vahendusel.

“Kuid kuna alati võib ootamatusi ette tulla, siis riskide maandamise nimel oleme tegelenud ja tegeleme võimalike varuplaanidega tagamaks liinivedu ka siis, kui näiteks mõni laevadest ei saa õigeaegselt valmis või tekib muid tõrkeid,” lisas ettevõte.

Reedel kirjutas Postimees, et Tallinna Sadama tütarettevõttel TS Laevad on tekkinud kahtlus, et Poola tehas Remontowa Shipbuilding ei pruugi ehitatavat kaht parvlaeva õigeaegselt valmis saada, mistõttu riigifirma on koostanud riskistsenaariumid ning läheb järgmisel nädalal tööde seisu inspekteerima.

“Poola laevatehase esitatud raportid näitavad küll mõne etapi mahajäämust, kuid laevatehas on seni kinnitanud, et valmimise lõppkuupäeva pole edasi lükatud,” ütles TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar lehele. “Riskide maandamise nimel tegeleme varuplaanidega, et tagada liinivedu ka siis, kui näiteks mõni laevadest ei saa õigel ajal valmis või tekib muid tõrkeid,” lisas ta.

Selleks et parvlaevad ka pärast 1. oktoobrit saartele sõidaksid, on TS Laevad välja töötanud viis võimalikku lahendust juhuks, kui uued parvlaevad ei valmi ning tuleb üheks kuni kuueks kuuks prahtida teiste laevafirmade praame. Samas ei ole TS Laevad teinud säärast ettepanekut Saaremaa Laevakompaniile, mis praegu saarte ja mandri vahel ühendust peab.

“Sadama uued juhid peavad hanget prioriteediks ning teavad, et kvaliteedis järele anda ei tohi, sest inimeste ootused laevadele on kõrged. Kui ka peaks juhtuma, et mõni tähtaeg venib või tekib muid ettenägematusi, peab sadam kasutama plaani B, näiteks kasvõi seniks teisi praame rentides,” ütles majandus- ja taristuminister Kristen Michal lehele.

“Selline varuplaan on neil igaks juhuks ka valmimas. Riigi poolt on lepingus Tallinna Sadamaga üsna suured leppetrahvid, mis ulatuvad miljonitesse, kuid meie jaoks on peamine, et inimesed saaksid kvaliteetselt veetud ja uued laevad vastaksid kvaliteedinõuetele,” lisas minister.

Neljast laevast kaks ehitab Poola tehas ning kaks Türgi ettevõte Sefine. Iganädalased raportid, mida Türgi laevatehas TS Laevadele esitab, näitavad, et mõlema laeva ehitamisega ollakse mõnevõrra graafikust ees ning kui tavapärased majandustingimused jätkuvad, pole kõrvalekalded tõenäolised, kirjutab leht.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Tont.
8 aastat tagasi

Aga valimistel võidab see erakond,mis on salaja tunnelit kaevama hakanud…

olku
8 aastat tagasi
Reply to  Tont.

Kaks tunnelid on vaja. Edasi tagasi.