Haapsalu-Parila kergliiklustee toetuseks on kogutud üle 400 allkirja

Kristjan Kosk

kristjan.kosk@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

kairo raudkats foto kristjan kosk

Kitse tee elanik Kairo Raudkats seisab kohas, kus võiks tema arvates olla jalgrattatee. Foto: Kristjan Kosk

 

Ridala valla Vilkla küla Kitse tee elanikud tahavad, et maanteeamet ehitaks Haapsalu ja Parila vahele kergliiklustee, ning on alustanud selle tarvis allkirjade kogumist.

Vilkla küla elanike esindaja Kairo Raudkats rääkis, et sai asjaomase petitsiooni valmis möödunud nädala neljapäeva õhtul. Reedel, mil ta selle ideega laiemalt välja tuli, sai ta päevaga üle 200 toetaja. Pühapäeval tehti Facebooki lehekülg „Soovime kergliiklusteed Haapsalust Parilani”, mis on tõmmanud tuhandete inimeste tähelepanu.

Raudkats selgitas, et allkirjade kogumisega on võimalik maanteeametile põhjendada, et tee rajamine on vajalik ja muudaks paljude inimeste liiklemise sel teelõigul ohutumaks. Kitse tee elanikud loodavad koguda vähemalt tuhat allkirja ning saada ka Ridala ja Haapsalu omavalitsusametnike soosingu. „Kui Haapsalu ja Ridala teevad koos maanteeametile nõude kergliiklustee ehituseks ja lisavad sellele enam kui tuhande lähiümbruse elaniku allkirjad, peab sellest piisama, et maanteeamet asjaga tõsiselt tegelema hakkaks,” tutvustas Raudkats plaani. 

Soovitav kergliiklustee peaks tunduvalt parandama töötajate ligipääsu Haapsalust lõuna pool paiknevate suurettevõtete territooriumile. „Firmad nagu Est-Trans Kaubaveod, Tene Kaubandus ja Ragn-Sells on Haapsalu ühed suurimad tööandjad, kuid praegu on jalgsi või rattaga neile ligipääs väga ohtlik,” lausus Raudkats.

Kergliiklustee peaks lahendama ka südasuvise probleemi, mil käivad suvitajad jalgratastega karjääri ääres aega veetmas. Samuti on Valgevälja karjääri kõrval hulganisti kasvuhooneid ja peenraid, mille omanikud alatihti Valgevälja vahet sõidavad. „Suvel käib ses piirkonnas pool tuhat inimest päevas,” ütles Raudkats.

Ka Parila ja Jõõdre külarahvas saaks mugava liikumistee. Kergliiklustee eest võitlejad loodavad, et tee-ehitus võiks alata kolme või nelja aasta pärast. „Selline variant rahuldab meid, sest ükski tee ei valmi üleöö,” nentis Raudkats. Ta lisas, et loodetavasti ei juhtu sel ohtlikul teelõigul sel ajal ühtegi kurba õnnetust. „Oleks ikka väga mannetu, kui asjad hakkaks liikuma alles siis, kui mõni laps auto rataste all hukkub,” lisas Raudkats.

Ridala vallavanema kt Ailar Ladva sõnul on Parila kergliiklustee olnud valla arengukavas juba aastaid. „Eelmisel nädalal kerkis teema tänu kodanikualgatusele taas päevakorrale,” ütles Ladva.

Haapsalu–Parila kergliiklustee pikkus oleks umbes kaheksa kilomeetrit. Tee võimalik maksumus võib ulatuda miljoni euroni. Kolm aastat tagasi rajatud kilomeetrise Kiltsi kergliiklustee maksumuseks kujunes 150 000 eurot.

Kergliiklustee rajamisel on valla omaosaluse kohustus vähemalt 15 protsenti kogumaksumusest.

Uuemõisa–Rannaküla kergliiklustee ehitusel seisnes valla panus selles, et vald ostis maaomanikelt välja maa, millest üle nüüd kergliiklustee kulgeb.

Kuigi osa kergliiklusteest jääks Haapsalu linna maa-alale, ei ole Ridala vald selle teema arutamiseks veel Haapsalu linnavalitsuse poole pöördunud. Raudkats käis linnavalitsuses teisipäeva pärastlõunal, kuid ei ole veel tagasisidet saanud.

Allkirju Haapsalu–Parila kergliiklustee rajamise toetuseks on võimalik anda Flamingo lillepoes, Neste bensiinijaamas, Parila A ja O kaupluses, Panga küla kaupluses, Hawaii Expressis, tööriistarendifirmas Cramo, Stokkeris, Haapsalu Linna Spordibaasides ja PPN Cargos.

12. veebruari seisuga on Raudkatsi sõnul kogutud umbes 400 toetusallkirja. „Täpsema kokkuvõtte teeme pühapäeval,” ütles Raudkats.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
autojuht
8 aastat tagasi

pooldan ka seda, et olemasolevad jupid linna ümber saaks lõpuks täielikult funktsioneerima – nii Rannaküla – Linnamaäe kui Rannaküla-Taebla, sest nendest asulatest eriti Taeblast on väga palju linna tööle tulijaid. Sõidan ise hommikuti Taeblast Haapsallu ja tee äär on jalgrattureid täis, nii koolilapsed kui vanemad. See lõik tuleks kõigepealt valmis teha.

Arvos
8 aastat tagasi

Mina käin vahel garaazide taga. Sinna on vaja trammiliin ehitada! Sest mõni naaber ja tädi Maali käivad samuti vahel garaazide taga. Kord võttis seal keegi isegi päikest! Loodetavasti ei juhtu vahepeal seni õnnetust kuni trammiteed ehitatakse.

Issand aitab juba
8 aastat tagasi

Kui oidu on, siis kergliiklustee Rohukylla. Parast voib edasi moelda.

ss
8 aastat tagasi

Silma suvilate juurde oli ka 2016 aastaks planeeritud. Praegu pole sellest midagi kuulda.

mell
8 aastat tagasi

Kõik on ilus kena ja vajalik aga kas ei oleks kõigepealt mõttekas ka mõni kasutuses olev kerg liiklus tee lõpule viia.Siiani ei vii ükski olevatest teedest kuhugi.Tln mnt tee lõppeb Rannakülas,Uuemõisa oma Aleksela tanlka juures
,Kiltsi lõppeb kuskil lennuvälja juures.

tean, kui suur oht varitseb
8 aastat tagasi
Reply to  mell

Rannaküla tee jätkake Linnamäe teega kokku ja ka Taebla teega. Ühendage ometi jupid ära! Inimeste arvu tasuks ka jälgida, kus ikka liiklejaid on, seal ka teede vajadus suurem. Kui tõepoolest tehakse jupp siit ja jupp sealt, siis ei saagi kasutust neile leida. Pärast õnnetust maantee ääres jalgsi või jalgrattaga liigeldes on totaalselt hilja kergliiklusteed arendada. Seda tuleb teha TÄNA!

asuküla elanikud
8 aastat tagasi

tahavad, et linna ja küla vahele ehitataks metroo