Juhtkiri: Unistada pole keelatud

Kristjan Kosk

kristjan.kosk@le.ee

Kaitseliidu Lääne malev on püüdnud Kiltsi lennuväljal korda hoida. Neljast angaarist tahab Lääne malev kujundada tagalakeskuse, kus hoida varustust ja sõjamasinaid. Üks osa lennuväljast saab sellega korraliku tara, valgustuse ja valve. Lennuvälja juba niigi reguleeritud külastamine läheb veel reguleeritumaks. Praegu on lennuväljale minekuks vaja malevast luba võtta, aga et seda keegi praegu väga rangelt kontrollida ei jõua, on lennuväljal üksjagu kummivilistajaid. On juba välja kujunenud kiirendus- jm võistlused.

Kui läinud aasta lõpus hakkasid Kiltsi lennuvälja ümber tiirutama Ameerika moodsad lahingulennukid, kerkisid küsimused, kas see on ainukordne katsetus või hakkab Kiltsi lennuväljal tõesti midagi tõsisemat toimuma. Kui varem on olnud jutuks, et lennuväljast võiks saada hobilendurite lendutõusmise ja maandumise koht, siis nüüd oli mängus suur ja võimas NATO. Miks ei võiks Kiltsist saada Ämari lennuvälja varulennuväli?

Eesti õhuväe teavitusspetsialist Alar Laats neid lootusi ei kinnita, kuid ütleb, et see on võimalik, kui NATO seda tahab. Kas aga NATO tahab, me ei tea ja saame arvatavasti siis teada, kui NATO arvab heaks seda öelda.

Kiltsi lennuvälja kordategemine ja kasutuselevõtt ei pruugi mitte kõigile meeldida. Paljud mäletavad veel nõukogude aega, mil toaseinad lennukimürast värisesid.

Mida võidaks Läänemaa NATO naabrusest? Tuntust kindlasti. Kindlasti avaneksid uued võimalused. Ääremaastumisega võitlevale maakonnale on iga investeering tähtis. Tühjalt seisvale lennuväljale uue kasutusotstarbe leidmine võiks olla üks selliseid, mis toob töökohti ja uut elu Haapsallu. Rääkimata sellest, et nii saab ka Läänemaa anda oma panuse Eesti julgeolekusse.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
See on
8 aastat tagasi

…vist tõesti ainus võimalus lennuväli ja angaarid lõplikust hävingust päästa. Kusjuures varulennuväli peaks tähendama seda,et igapäevaselt seal ei lennata. Ka praegu lendavad seal peamiselt öösiti bemmivennad…