Risti koolipere. Risti põhikooli foto
Neljapäeval, 19.novembril pidas Risti põhikool koduloopäeva. Ettevalmistusi tegid kõik klassid. Esimese klassi õpilaste lausutud tarkuseterad häälestasid koolipere mõtlema oma kodule ja kodupaigale – igal pool hea, kodus kõige parem.
Kolmanda klassi õpilaste laulumäng viis meid mõisaorjuse aega – laulumäng „Kivikasukas” kiitis talumehe nutikust ja huumorimeelt.
Vanemad klassid olid emakeeletundides ise lugusid kirjutanud. Kanti ette üksteise loomingut, nii luuletusi kui ka jutukesi.
Koduloopäeva ajaloolise osa eest kandis hoolt kohalik kodu-uurija, arst ja luuletaja Viljar Ansko, kes tutvustas kooliperele Risti apteegi ajalugu, rääkis apteeker Ivo Lillioja elust, tööst ja panusest. Saime teada, et Risti apteegis valmistati 1930ndatel aastatel ka limonaadi ja õlisid.
Õpilased kujundasid disainitöötoas õpetaja näpunäidete järgi oma limonaadisildi. Valminud töödest pannakse üles näitus, parima valimine seisab kooliperel veel ees.
Teise disainitööna meisterdati kunstiklassis kompositsioon puunööpidest. Värvilisi puunööpe valmistati 1970ndatel aastatel mitmes Risti kodus, seegi killuke kuulub meie kodualeviku ajalukku. Rõõmsad ja lustakad nööbitornid jäävad ehtima muidu novembrikuiselt halli fuajeed.
Koduloopäeva võtsid kokku taas õpilased: 5. ja 6.klass oli ajaloo- ja loovtöötundides koostanud slaidikava „Risti alevik enne ja nüüd”. Fotod ärgitasid mõtlema nii suuri kui ka väikeseid: heas korras ja tegus raudteejaam aastal 1930 – sama hoone, nukker ja kasutu, aastal 2015, külakiik aastal 1960, toimekas aleviku süda 1960ndatel – korras ja klanitud, inimtühi ristmik aastal 2015, ühispank ja kauplus 1930ndatel – sama hoone aastal 2015, muutunud on vaid silt ja fassaadi värv.
Ajaloohõngulisse koduloopäeva mahtus ka vaade tulevikku. 4.klass tutvustas posterit „Minu unistuste Risti”, kus on nii postkontor, kino ja raudtee kui ka kasside varjupaik, karussell ja seikluspark. Mine tea, võib-olla saab mõni neist unistustest kunagi ka teoks.
Päeva lõpetuseks esitasid teise klassi õpilased koos õpetajatega päris oma regilaulu, mille viisi autor on meie oma kooli muusikaõpetaja.
Täpsustan, et ei saa võtta viisi tegemise au endale, sest nagu sõnad, nii ka viisi tegi teine klass tunnis ise minu suunamisel (alustasimegi viisist).