SANDOR MESIPUU
Eile peeti Haapsalu lähedal Kiltsi vanal lennuväljal kiirenduse Eesti meistrivõistluste teine etapp. Osa võtsid sellest nii väljalubatud Tesla, Dragster kui ka päris ehtne driftiauto, kellest näitas viimatimainitu eriti korralikku sõitu.
Võidu napsas Super Comp klassis driftija eest siiski Mati Põld oma Audi A4-ga. See aga ei tulnud sugugi nii kergelt, kui tagantjärele kõlab, sest poolfinaalis oleks driftialal tuntud Kristjan Salmre mehele napilt tagatulesid näidanud. Viimasel hetkel, kui publik juba põnevusest püsti hüppas, suutis Põld siiski enda ja oma sõiduki au päästa.
Salmre, kes jäi lõppkokkuvõttes oma klassis kolmandaks, oli napile allajäämisele vaatamata õnnelik, et kohale tuli.
„Saavutasin kõik endale tänaseks seatud eesmärgid ja tahaksin näha, kuidas minust kiiremaks osutunud autod näiteks driftil vastu peaksid,“ viskas mees nalja ja kutsus kiirendajaid üles juuli teisel nädalavahetusel Laitse RallyParki võistlustele tulema.
Polnud Tesla ja Dagsteri päev
Tesla roolis olnud Andi Kivilaid oli sunnitud aga juba esimeses ringis konkurentide paremust tunnistama. Samas jagus ka siin põnevust, sest väljalangeja tuli selgitada kahe sünkroonse valestartija vahel, kes lisaks veel põhimõtteliselt sama aja välja sõitsid. Sekundite murdosi arvestades selgus siiski, et Erki Hiie Audi S2-l varastas natukene vähem ja pääses järgmisse vooru. Lõppkokkuvõttes noppis Street B klassi võidu aga hoopis Audi S4-ga võistlustulle asunud Kaido Reisser, kes näitas algusest peale stabiilselt head sõitu.
Kui Dragsterit võib alati suureks publikumagnetiks pidada, siis seekord oli Reino Poom oma sõidumasina lisaks kõigele veel porgandikarva toonida lasknud. Kahjuks ei pidanud uhke sõiduki käigukast vastu ja Poom oli sunnitud taas koju autot putitama sõitma.
Üldiselt läks üritus suuremate probleemideta ja mõningaid äpardusi võib lausa huumori valdkonda liigitada. Näiteks läks Mati Põllu autol juba stardis lahti pidurdusvari ja mees arvas, et autol on mingi tõsine probleem. Kaido Reisser näitas, et finaalsõit on võimalik võita ka katkise poolteljega. Muidugi vaid tänu sellele, et vastane punase võttis.
Tasubki perega tulla
Kui algusest peale sai Kiltse kiirendusvõistlust reklaamitud kui kogupereüritust, kuhu kindlasti tasub sugulasi kaasa võtta, siis seda üleskutset võtsid eriti tõsiselt vennad Delvis ja Dan Siimson, kes tulid mõlemad oma autodega stardijoonele. Seda küll eraldi gruppides ja tuleb tunnistada, et teist hooaega sõitev noorem veli tegi seekord vanemale silmad ette, võttes oma Volkswagen Golfiga Juunior Bracket klassis võidu.
Samas tuleb tunnistada, et ega selle pere vanem poegki papist ole. Delvis Siimson ja tema Volkswagen Corrado saavutasid Sportsman ET alagrupis teise koha. Ja palju polnud puudu ka esikohast, sest väga napilt sõitis Siimson poolfinaalis lõhki oma indeksi.
Rõõmustada võib äsja lõppenud võistluste üle ka soovolinik, sest proovile pani end ka üks naissoost sõitja. Lumivalget Subaru Impresat juhtinud Ketlin Semidotski näitas Street A klassis soliidset sõitu, saades esimeses sõidus edasi. Veerandfinaalist neiu siiski edasi ei pääsenud, kuigi lõpetas 12.28 sekundise ajaga, mis oli ka eesmärk.
Pinget kruvisid nii sõitjad kui ka ilmataat
Autospordile kohaselt ei jäänud ka närvikõdi tulemata. Seda pakkus publikule Kristo Luhaäär, ületades finišijoone külg ees kiirusega 200 kilomeetrit tunnis. Tehniline probleem viis mootori blokki ja auto läks põlema, kuid suuremt häda sellest vahejuhtumist õnneks ei sündinud.
Rohkelt põnevust pakkunud ja mitu korda pinget kruvinud etapi toimumine tundus veel hommikul üsna küsitav, sest ilmataat ähvardas vihma ja maruga ning hetkeks olid sõitjad sunnitud ka väikese mõttepausi võtma, kuid siis pööras ilm ilusaks ja lõppkokkovõttes selgitati parimad üht selle suve kauneimat päeva nautides.
Ilma soojenemise üle olid ilmselt kõige rõõmsamad etappide võitjad, kelle kastsid kaaslased traditsioone järgides kõigepealt ilusti vahuveiniga üle ja seejärel halastamatult pea ees veetünni. Meeleolu muutus lausa nii ülevaks, et publikulgi õnnestus šampusepritsmeid püüda.
Tulemused
Street A
1. Andry Kiik
2. Tarvo Järv
Street B
1. Kaido Reisser
2. Ivo Soldan
Pro Bike
1. Deivid Urbus
2. Petri Koivuniemi
Street Bike
1. Raine Lemvald
2. Martin Veedler
Juunior Bracket
1. Dan Siimson
2. Jako Allika
Sportsman ET
1. Ago Kravets
2. Delvis Siimson
Super Comp
1. Mati Põld
2. Lauri Soots
Outlaw
1. Reino Poom