Taebla gümnaasiumis pandi Oru lapsed tantsima. Foto Facebook
Nelja põhikooliga Lääne-Nigula vald alustas projekti „Ma märkan sind”, mis teeb eri koolide noored üksteisega paremini tuttavaks.
Sel nädalal käisid vastastikku külas Taebla ja Oru kooli 7.–9. klassi õpilased ning Palivere põhikooli väisasid Risti õpilased. Nüüd ootab ees veel Palivere laste külaskäik Ristile. Vastuvõtjad tutvustasid külalistele oma koolimaja ja ka õppetööväliseid tegemisi. Taebla õpilased panid Oru noored tantsima ning Oru kool avaldas Taebla külalistele muljet soojade ja avarate klassiruumidega. Risti ja Palivere noored istusid ühiselt maha, ajasid täiskasvanud klassiuumist välja ja arutasid isekeskis tulevikuplaane.
Oru kooli huvijuhi Tiina Laurandi sõnul jäid lapsed külaskäikudega rahule. „Tore näha, mismoodi teised koolid elavad ja on,” ütles ta.
Huvijuhi sõnul näeb selliste vastastikuste külaskäikude kaudu, mis teistes koolides head on või mida seal hästi tehakse. Ühtlasi aitab see mõista ja märgata, mis endal hästi on. Laurand lisas, et kuigi Taebla ja Linnamäe asuvad üsna lähestikku, ei suhtle kahe koolilapsed üksteisega kuigi tihedalt. „Eks nad kuigivõrd ikka tunne võistluste ja linnas toimuvate treeningute kaudu,” lisas ta.
Kohaliku omaalgatuse programmist 1900 eurot toetust saanud projekti „Ma märkan sind!” koostas MTÜ Räime kultuuri- ja vabaajaselts. „Mõtlesime, et kuna meil on uus vald ja neli kooli, mida on päris palju, võiksid koolid omavahel tuttavaks saada,” selgitas projekti üks eestvedajaid, Lääne-Nigula valla arendusnõunik Kristin Lepikson. „Mulle oli üllatus, et koolid mõtte nii hästi vastu võtsid ja neile see väga meeldis,” lisas ta.
Lepiksoni sõnul luuakse üksteisega läbi käies alus sellele, et ühe valla koolid ei vastandu ega võistle omavahel, vaid töötavad ühise eesmärgi nimel, et muuta õpikeskkond paremaks, innustada õpilasi kaasa rääkima koolide elu puudutavais otsustes, arendada kommunikatsiooni ja tugevdada kogukonnatunnet.
Küsimusele, kas võib koolide omavaheline suhtlus kaasa aidata sellelegi, et ühel hetkel mõni kool teisega liidetakse, vastas Lepikson, et projekti kirjutades seda mõtet ei olnud. „Kaudselt võib see aga mõjuda küll, sest nüüd nad teavad, mis teises koolis on ja mida seal tehakse,” ütles ta.
Lepiksoni sõnul pole eesmärk mitte lihtsalt üksteisel külas käia, vaid ka üksteist märgata. Nii valmib õpilaste fotodest ja muljetest aprilliks näitus, mis pärast avamist, millest kõik projektiosalised osa võtavad, koolidesse rändama läheb.
Laurand arvas, et valla nelja kooli huvijuhid võiksid omavahel ka rohkem koostööd teha ja ühist tegevust välja mõelda. „Arvan, et õpilased oleksid sellega rahul,” ütles ta.
Hakkabki plussi minema.