Mina olen Riisipere-Rohuküla raudtee taastamisega seotud olnud alates maavanema ametisse asumisest 2011. aasta lõpus. Olen kogu oma ametiaja seda plaani toetanud ning jätkan oma panuse andmist plaani elluviimisse ka edaspidi, kirjutab endine Lääne maavanem ning praegune riigikogu Reformierakonna fraktsiooni liige Innar Mäesalu (pildil).
Seetõttu ma algatasingi raudteetrassi teemaplaneeringu, et selleks hetkeks, kui tuleb otsus hakata raudteed ehitama, oleksid vajalikud eeltoimingud tehtud.
Mis puudutab eelmise majandusministri [Juhan Parts] toetust raudtee taastamisse, siis ilmselt oli see tal peidus kusagil sügaval sisimas, sest välja see igatahes ei paistnud – ei sõnades ega tegudes. Tuletan meelde, et riigikogu majanduskomisjon Kaja Kallase juhtimisel oli see, mis tegi Majandusministeeriumile ettepaneku lisada Riisipere-Rohuküla raudtee taastamine transpordi arengukavva 2014-2020 konkreetse tegevusena. Lõpuks see sinna saigi, aga vägagi ettevaatlikus ja tingimuslikus kõneviisis – „lubades kaaluda“ rongiliikluse laiendamist uutel suundadel, kus uute suundade näiteks tuuakse Riisipere–Haapsalu ja Valga–Koidula–Pihkva. Ehk, et majanduskomisjoni ettepanekust ei jäänud järele suurt midagi.
Olen täiesti veendunud, et korralike ühenduste rajamine Eesti erinevate tõmbekeskuste vahel aitab kaasa inimeste jäämisele oma kodukohta. Ehk inimesed saavad elada seal, kus neil on parem elada, mitte seal, kus nad häda sunnil peavad elama.
Ja see ei puuduta ainult Riisipere-Rohuküla raudteed. Ma arvan, et oleks hädavajalik ka Tallinn-Pärnu raudtee kaasajastamine ning Tallinn-Tartu maantee neljarealiseks ehitamine, kaasates selleks vajadusel kas siis erakapitali või laenuraha.
Arvan ka, et Riisipere-Rohuküla raudtee taastamist on juba nii kaua erinevate erakondade valimiskampaania osana kasutatud, et ei näe selles enam suurt ja sügavat mõtet. Nüüd oleks vaja see lihtsalt ära teha ehk arutleda ainult selle üle, kuidas seda kõige paremini teha, mitte, et kas seda teha. Usun, et inimesed ei lähe ka enam paljaste lubaduste õnge.
Innar Mäesalu, riigikogu liige, Reformierakond
…ilus linn,olen siin sündinud ja palju aastaid elanud.Ka käisin viimast rongi ära saatmas. Kurb oli.Ja lootsin,et rong tuleb tagasi. Nüüd enam ei looda,sest kadunud on suured ettevõtted,mille kaubavedu asja rahaliselt hinges hoidis. Piletitulu on naljanumber- kulutused on kordades suuremad.Ja bussiliiklus hea.Kindlasti saavad ka raudteed lubavad poliitikud sellest aru,aga hääli tuleb püüda. Sellest tuleks uus dotatsioone vajav ettepanek. Teen ettepaneku raudtee taastajatele- tehke aktsiaselts,võtke laenu,taastage ja majandage. Ja miks peaks raudteed mittekasutav inimene oma maksudest kinni maksma teiste sõidulõbu ??
haapsalust ongi mõttekam jalga lasta,seal pole mõtet enam.sellel linnal
Kas miilits-taksojuht karjäärijahil Mäesalu laskis Võrust jalga, et Võrus ei vilista ammu enam rong? Või oli rongita Haapsalust lühem tee vastutusest vaeste sekka suure rahapaki juurde Toompeale . Ainult hädine vile, töötegijat ei kuskil.
Rääkige seda neile tuhandetele, kes Haapsalust juba jäädavalt lahkunud.
Öeldakse, et kui küsimus “milleks” saab vastuse, siis “kuidas” tuleb iseenesest järele. Näe kirjutaja raudtee ütleb, et ei aita see inimeste jäämisele kodukohta sugugi kaasa.Millele ta siis kaasa aitaks? Ätt arvab, et enne looda looja peale kui riigikogulaste peale…Äkki jõuluvana paneb mõne investori kingikotti.
Ja minule meeldib bussisõit kordades rohkem kui rongisõit. Halvad mälestused lihtsalt ühest rongisõidust.
Kõige vähem tuleb loota igat masti riigikogulaste peale.Ainult ühed soojaõhupuhurid !
on rakendatud valimiste vankri ette. Kamoon. Otsige mõni värskem teema vähemalt. Ja ainult raudteeühenduse olemasolu ei aita sugugi kaasa inimeste jäämisele kodukohta. Laiendage teemaderingi. Olge originaalsemad ometi.
Peaks ikka kirjutama. Täna on Lääne Elus tyhjade lubaduste teemapäev.
Kas ma peaksin nüüd ka oma raudtee-teemalise jutu ära kirjutama? Või pigem ütlen, et olen Innari jutu viimase lõiguga nõus.