Mõõtmiseks saab kasutada näiteks 2eurost münti. Kui mündi hõbedane äär on näha või tasa, tuleks rehvid välja vahetada. Foto: Urmas Lauri
Sügisvihmad ning teedele langenud puulehed muudavad teeolud suvistega võrreldes märksa ohtlikumaks ning praegu on paras aeg kontrollida oma sõiduauto rehvide vastavust liikluseeskirjale.
Uue suverehvi mustri sügavus on 8 millimeetrit. Lubatud minimaalne kulumispiir aga 1,6 millimeetrit. Ent juba 3 millimetri kohale jõudes võiks hakata mõtlema uue rattajooksu muretsemise peale.
Rehvimustri sügavus tuleks üle mõõta kõigil neljal rehvil ja mustri kõige madalamast kohast. Mõõtmiseks saab kasutada näiteks 2eurost münti. Kui mündi hõbedane äär on näha või tasa, tuleks rehvid välja vahetada. Sest mündi hõbedase ääre laius on u 3,5 millimeetrit ja Eestis lubatud talverehvi minimaalne jääksügavus on 3 millimeetrit. Soovituslik on talverehvid vahetada välja juba siis, kui kulumine hakkab jõudma alla 5 millimeetri.
Kulumispiirini kulunud rehvidel tekib vesiliug juba linnakiirusel ja rööpasse sõidetud tänavail lompidest puudust pole. Vesiliukindlamad on suurema kiirusindeksiga rehvid.
Eestis on talverehvide kasutamine kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Naastrehvide kasutamine on lubatud 15. oktoobrist kuni 31. märtsini ning lamellrehvidega tohib sõita aastaringselt. Talviste tee- ja ilmaolude puhul võib naastrehve kasutada 1. oktoobrist 30. aprillini. Talverehvi mustri jääksügavus peab olema vähemalt kolm millimeetrit, seda ka naastrehvide puhul. Naastrehvidega sõitmisel tuleb neid kasutada kõigil ratastel, kuigi rehvi purunemisel võib varurattal kasutada ka harilikku rehvi.
Tule rehvimüüjaks poole palga ja täistööajaga
väga õige tähelepanek! kaupmehed võiks rehvihinnad kahega jagada ja siis müüa.