Puulaevaselts Vikanil ehitab sel aastal 100-aastaseks saavale jäälõhkujale Suur Tõll juba teist päästepaati.
„Seekord on tegemist väga huvitava väljakutsega. Tegemist on sisemootoriga päästepaadiga, millel on kraveelplangutus klinkerplangutuse asemel. 8-meetrine paat peab päästepaadina olema väga tugev ja vastupidav, kuid ei tohi olla liigselt raske,“ kirjutatakse puulaevaseltsi veebilehel.
Suure Tõllu teine päästepaat tuleb 8 meetri pikkune, 15 kontkaare ja 60 vitskaarega, kaared ja emapuu on tammest ning plangutus männipuust.
Haapsalu paadiehitajate tööga käis tutvumas Soome Porvoo-Loviisa kandi üks tuntumaid paadimeistreid Lasse Kiiski.
„Kutsusime ta oma poistega Haapsallu, et ta pika kogemuse peale ka meie teise paadi projekti üle vaataks,“ ütles Raudlaeva Maja MTÜ eestvedaja Ilmar Tamm Lääne Elule.
„Jäi rahule ning poisid ise jäid väga rahule,“ nentis Tamm ja lisas, et loodetavasti saab Lasse Kiiskit edaspidigi nõu andma kutsuda.
Lasse Kiiski meistriklass – Suure-Tõllu II päästepaadi ehituse raames viidi läbi Soome klassikalist paadiehitust tutvustav seminar spetsidele. Fotod: Ilmar Tamm, Raudlaeva Maja MTÜ eestvedaja
Lahedasti ajavad poisid oma asju. Pärituult!
Vahvalt edeneb, jõudu juurde, käisime ise ka aidas vaatamas. Täitsa paadi moodi juba!