Maakondlike bussiliinide kuukaarti ostes tuleb arvestada, et kaart kehtib vaid üheks kalendrikuuks. See tähendab, et näiteks 30. juunil ostetud kaardiga pole juulis enam midagi peale hakata.
„M.K.Reis-X on meile öelnud, et igale piletile kuupäevade märkimine võtaks bussijuhil liiga palju aega. Praegune lihtsakoeline korraldus ei võimalda kuukaartide tarbeks paremat süsteemi sisse seada,” nentis Lääne maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Merle Mäesalu. Selline kuukaardisüsteem on Mäesalu sõnul kasutusel olnud juba palju aastaid. Mäesalu toonitas, et bussijuhtidel on kohustus reisijaid teavitada, et kuukaardid on üheks kalendrikuuks.
Mäesalu kinnitas, et saab uut tüüpi kuukaartide arvestuse nõude seada järgmise maakonnaliinide hanke tingimuseks. „Näiteks oleks võimalik kasutada kiipkaarte, mis lubaksid elektroonilist arvestust. Tegelikult saaks asja ka praegu arendada, kui meil oleks innovatsioonist huvitatud koostööpartner. Praegune ei ole selle vastu erilist huvi üles näidanud,” ütles Mäesalu.
Maavalitsusel on lihtsam iriseda ja raha raisata kontrolöride ja kallide kaamerate peale.Igas bussis olev kaamera maksab, pluss nende hooldus ja siis kurdetakse,et raha pole kiipkaartide jaoks. Tuleks ikka RAHVARAHAGA ka arvestada.
Mõtlete, et teavitatakse sellest kehtivusest. Peaasi, et raha kukub kaukasse, küll hiljem jõuab fiktiivseid põhjuseid välja tuua. Oleks ka riigipoolselt millegi sellisega tegu, aga seal on kohe sunnirahadega ja trahvikviitungitega onud/tädid platsis.Sellise pimeda ja kinnise kuunimetuse põhise müügi peab seadusega ära keelama. Siis on asi korras, et kuu hakab kehtima kuupäevast ja kellaajast, millal pilet osteti. See on ju bussiautomaatidel nii kui nii sees, sest tööandjad võtavad sealt andmeid ja selle järgi ka raha. Vaid ei soovita seda välja trükkida.