Eile toetas valitsus majandusminister Urve Palo ettepanekut, mille järgi hakatakse saarte ja mandri vahelistele liinidele otsima operaatorit, kellel on laevad juba olemas. Palo põhjendas, et tal ei ole kindlustunnet, et uued laevad õigeks ajaks valmiksid.
"Selle otsusega, mille oli eelmine valitsus eelmisel sügisel teinud, pidin ma minema muutuse teele, sest kaotatud on niivõrd palju aega ja täna puudub mul igasugune kindlustunne, et kui me täna läheksime praame ostma, siis 2016. aasta sügisel ka laevaliiklus mandri ja saarte vahel käiks, selgitas minister täna ETV saates "Terevisioon".
Rahandusminister Jürgen Ligi vaidles majandusministri "kannapöördele" vastu. Ta peab võimalikuks parvlaevade õigeaegset valmis ehitamist Tallinna Sadama tellimusel. Väide, et laevu pole võimalik 2016. aastaks soetada, oli üks peamisi argumente, et muuta parvlaevaühenduse äriskeemi selliselt, et riik soetab laevad ise ja leiab seejärel operaatori, kirjutab Postimees.
Kinnitan, et osalesin (saartega parvlaevaühenduse – toim.) nõupidamisel küll ja vaidlesin Urve Palo esitatud „kannapöördele“ küsimuste vormis vastu, mille tulemusena lükati arutelu jätk õhtusse. Mu kriitika oli üsna rahandusministri rutiin, mitte kindel eelistus kindla variandi suhtes.
Ma ei ajanud peale ka praamide ehitamist riigi poolt, vaid alternatiivide võrdlusi mustvalgel. Probleemiks oli ajakadu, mille taga on olnud Tallinna Sadam ja majandusministeerium, erinevate variantide riskid, arvutuste puudulikkus, kohtuvaidluste võimalused eri juhtude, teenuse tagamine, hind jne.
Ligi rääkis, et konkursi oli eesmärk pole Leedo jätkamine, vaid parvlaevaühenduse tagamine saartega.
"Leedol on teatavaid eeliseid, aga ainult kui juba turul olijal, mitte mingi sümpaatia tõttu," nentis rahandusminister.
pall ikka ühte ja samasse väravasse,
Nyyd siis moistame arakaranuid