Haapsalu loobus Vene–Ukraina kriisi tõttu viidetest keiserlikule õukonnale ning kasutab nüüd end reklaamides väljendit „ajalooline romantiline kuurort”. „Haapsalu — romantiline ajalooline kuurort” on linna uus reklaamväljend. Muudatus tehti kiirustades. Haapsalut reklaaminud Anne Veski Peterburi–kontserdil aprilli alguses kandis osa dokumente veel hüüdlauset „Haapsalu — imperaatorlik kuurort”.
Eesti hotellide ja restoranide liidu juhatuse esimehe Verni Loodmaa sõnul on hetkel veel liiga vara, et anda hinnang sellele, kui palju Ukraina kriis võib Vene turistide arvu mõjutada.
„Selgem pilt saabub järgmisel nädalal, kui meie idanaabri juures algavad maipühad. Siis näeme, kas ja kuidas on poliitilised sündmused mõjutanud turistide arvu,“ ütles Loodmaa.
Loodmaa sõnul on see kiiduväärt, kui omavalitsused pingutavad turismiarenduse nimel. Kriitikute üleskutsed viimaste sündmuste taustal Venemaaga äri tegemisest hoiduda ei ole Loodmaa sõnul väga arukad mõtted.
„Turism on üle kogu maailma kõige intensiivsem just naaberriikide vahel. Meil on nendeks Soome, Läti ja Venemaa. Ka Riigikogust läbi käinud turismiarengukava 2014-2020 näeb ette suurimat kasvu just idasuunast,“ tõdes Loodmaa.
Ajalooline taust:
- Läänemaa muuseumi teaduri Asta Veenpere sõnul käis tsaari õukond siin esmakordselt 1852. aastal.
- See oli 27 aastat peale esimese mudaravila avamist Haapsalus 1825. aastal. 1845. aastal oli Haapsalus avatud juba ka teine mudaravila.
- Kokku käis tsaari õukond Haapsalus 14 korral. Veenpere sõnul olid tsaari siia meelitamise taga Peterburis elanud ja õukonnaga läbi käinud Eesti päritolu arstid.