Eelmisel sügisel lasi veeteede amet osaliselt lammutada Suur Holmi sadama ujuvkai.
„Suur Holmi sadam jääb sel hooajal laevaliiklusele suletuks,” teatas Viktor Siilatsile kuuluv Info Ettevõtete Grupp oma pressiteates.
Pressiteates on kirjas, et veeteede amet ja töid teostanud ettevõte ei koostanud ehitusseaduses nõutavat lammutusprojekti ega taotlenud ka ehitus(lammutus)luba.
Lammutatud kai osad ladustati allesjäänud ujuvkai külge, muutes ta raskemaks ja seega looduse poolt haavatavamaks. Selle tulemusel nõrgenes kogu kaikompleksi konstruktsioon sedavõrd, et 70 meetri pikkune betoonist ujuvkai nihkus koos põhjaraskustega Suur Holmi sadama akvatooriumi keskele, muutes kogu sadama, sh ka sadama püsikai kasutuskõlbmatuks.
„See on otsekui õhus rippuv rõdu, mille ühendus majaga läbi saetakse ja mis allakukkununa peasissepääsu sulgeb,” kirjeldab olukorda sadama omanik Viktor Siilats.
Pressiteates kirjutatakse, et veeteede ameti sooviks oli tekitada jõuga vähemalt 20 meetri laiune läbipääs Veskiviigi sadamasse.
Suur Holmi sadamast hiljem loodud Veskiviigi sadam ignoreerib Siilatsi väitel järjepidevalt sadamapidaja kohustusi, pole endale rajanud nõuetekohast sissesõiduteed ega hankinud oma kaidele kasutusluba. 8 meetri laiune läbipääs neile oli rajatud Suur Holmi sadama poolt.
Veeteede ametile soodne kohtuotsus sätestas, et ehkki 20 meetri laiuse veetee nõuet ei eksisteeri ei Euroopa Liidu, Eesti ega ühegi teise riigi seadustes, pole sellegipoolest tegu olukorraga mille poole ei tasuks püüelda.
Haapsalu linnavalitsus ja tehnilise järelvalve amet on väidetavalt keeldunud ehitusjärelvalvest veeteede ameti poolt teostatava ehitus(lammutus)tegevuse üle.
Suur Holmi sadam jääb sel hooajal laevaliiklusele suletuks.
Puhas Siilatsi propaganda ja enese õigustamine, ei midagi enamat! Siilatsi mälu on vist väga lühike! Ta on unustanud, et enne tema tulekut Haapsallu asus tema sadamahoone kohal Parila Klaasile kuuluv tsehh ja selle kõrval vana Haapsalu Jahtklubi sadam. Ka sadamakai, mida Siilats asus usinalt ilma ehitusluba omamata ümber ehitama, kuulus ennem Haapsalu Jahtklubile. Ja just Siilats oli see, kes oma kai laiendamisega sulges ligipääsu merelt vanasse Jahtklubi sadamasse ning nüüd jultunult valetab, nagu tema oleks selle ligipääsu vanasse Jahtklubi sadamasse rajanud. Miks härra Siilats ei maini kordagi seda, kui ta jultunult ühel ööl vana Jahtklubi välikohviku ja sadamakai kraanat toitva… Loe rohkem »
Võibolla on nüüd ülim aeg KEKi sadamaga tegelema hakata. Ja las see GHM jääbki kinni.
Minule ja paljudele teistele Haapsalu väikelaeva omanikele on selle Tallinna ärika tegutsemismeetodid ja igasugu eetika puudumine vastuvõetamatu. Nimelt kõrvalasuva Veskiviigi sadama väljasuretamiseks sulges ta lihtsalt jõhkralt aastaid kasutusel olnud meretee sinna ujuvkaidega. Ja siis kemples aastaid riigiga,kuid kaotas. Õnneks on Haapsalus ka teisi sadamaid…..
Faa. See ei ole ju artikkel vaid Siilatsi pooltõdedega pressiteade. Igaüks võib siis mingit jura kirjutada ja see avaldataksegi lehes uudise pähe ära.
Õnneks on maailmas palju sõbralikke sadamaid,kus inimesi oodatakse…lihtsalt naeruväärne,kuidas meil siin asju aetakse ja arendatakse.Nendele nn.ärimeestele on veel oi-oi kui palju õppida ja areneda.
Euroopa haige mees see siilats. müügu siis maha kui ta selline tropp on.
Oi kui kurb…kuidas siis Muhuväina regati start ära korraldatakse?