Sel laupäeval näeb Haapsalu lähedal Kiltsi vanal lennuväljal tõsist driftilahingut, kui Eesti drifti meistrivõistluste tänavaklassi kolmandal etapil asub esikohta jahtima rekordarv võistlejaid, teatas Pille Rõivas Eesti Drifti Liidust.
Pärast teist meistrivõistluste etappi on street-klassi koondtabelis kõrgeimal kohal Allan Lätt, kes edestab oma meeskonnakaaslasi AL Driftteamist Randar Kajo ja Martin Vaga, kes on teeninud sama palju punkte kui Mihkel N. Tults.
Seni on tänavu street-klassis osalenud kokku 26 võistlejat.
“Eeloleval etapil ei saa ühelgi võistlejal olema kerge, sest lisandumas on hulgaliselt uusi sõitjaid,” ütles võistluste peakorraldaja Marko Opmann. “Alustasime hooaega paar kuud tagasi 22 võistlejaga street-klassis, ent kuna uuendusena saavad ka street-klassi võistlejad sõita tandemites, siis võistlejaid järjest lisandub ning pinge säilib võistluste lõpuni.“
Kuna registreerimine veel käib, on võistlejate lõplikku arvu on veel vara öelda.
„Ootame võistlema kindlasti üle 30 võistleja,“ lisas Opmann. Näiteks asub esimest korda võistlema NRR meeskonna BMW-ga Kevin Pesur, kes seni on olnud tegev meeskonna mehaanikuna. Erakordseks teeb Pesuri osalemise asjaolu, et temast saab Eesti kõige noorem driftija – ta on vaid 14-aastane. Olgugi et tegu on uue sõitjaga, ei ole driftimine talle võõras. Võistkonna mehaanikuna on ta driftirajal kätt harjutanud ning on tänaseks valmis oma oskusi näitama ka hindajaile.
Kevin on enne võistlust käinud Haapsalus Kiltsi lennuväljal sõitu lihvimas ning läheb esimesele võistlusele vastu üsna suurte lootustega. “Viimane, möödunud nädalavahetusel toimunud treening läks väga hästi ning saan hakkama ka tandemsõitudega,” rääkis Kevin Pesur. “Loomulikult ei lähe ma sõitma kehvaele kohtadele, ikka annan endast parima, et olla võimalikult tugev konkurent vanadele sõitjatele.”
Alates sellest hooajast on sarnaselt pro-klassi sõitudele ka street-klassi eliminaatorsõidud tandemina ehk paarissõitudena.
Haapsalu lähedal asuv Kiltsi lennuväli on võistluspaikadest omapäraseim, sest asub vanade angaaride vahel. „Rajakatteks olev betoon paneb võistlejad veel omamoodi proovile, sest on väga suur erinevus sõita asfaldil ja betoonil,” märkis Opmann. Rada on kogu ulatuses pealtvaatajaile nähtav ning võistluspinge ja hea vaatemäng on garanteeritud.”
Kvalifikatsioonisõitudes sõidetakse rajal üksi, hindajad annavad punkte sõidujoone, sõidunurga, kiiruse ja sõu eest. Tandemitena sõidetavaisse eliminaatorsõitudesse pääsevad edasi ainult need võistlejad, kes on kvalifikatsioonis teeninud punkte ehk nullisaajad edasi ei pääse. Seejärel koostatakse tabel, kus pannakse võistlejad vastakuti sõltuvalt kvalifikatsioonitulemustest. Tandem- ehk paarissõidul läbivad autod raja teineteise taga, järel sõitva võistleja eesmärk on kopeerida esimese võistleja sõidujoont, kurvi sisenemise nurka ja kiirust ning teha seda konkurendile võimalikult lähedal asudes. Teises sõidus vahetavad võistlejad kohad.
Võistlus peetakse laupäeval iga ilmaga. Väravad avatakse pealtvaatajaile kell 13.
loodame et tuleb hea andmine 🙂
kevin edu sulle , sõida ja lase suitsu rahvale 🙂
Kas 14 juba lubatakse rajale?
Mis küsimus see on ?
Kui vaadata kuidas kutt sõidab,siis miks mitte?