Nõva ja Kullamaa sotsiaaltöötajad said eile esimestena Läänemaal kätte elektriautod.
Tallinnast Kullamaale sõitnud elektriauto elektrimõõdik läks veidi enne kohalejõudmist punasesse. Kullamaal pandi sõiduk kohe laadima. Üks laadimine võtab aega 9 tundi.
Auto sõiduomadusi hindas Kullamaa sotsiaaltöötaja Maret Lõhmus heaks, aga ruumi nappis. Nii mahtus kogukas Kullamaa volikogu esimees Einar Pärnpuu küll auto juhiistmele, aga seljatugi oli siis peaaegu vastu tagumist istet.
Nõva vallas hakkab elektriautoga sõitma haridus-, kultuuri-, sotsiaal- ja tervishoiuspetsialist Maire Koppelmaa. Teda uus auto eriti ei rõõmustanud.
“Koolitusel kiideti, aga ise ma väga õnnelik ei ole,” ütles eile Tallinnas auto kättesaamist oodanud Koppelmaa.
Koppelmaa oli mures, kuidas autoga koju jõuab, sest sõita on vaja 90 kilomeetrit. Võib juhtuda, et pealinna sõidud tuleb edaspidi ära jätta. Kahtlane on ka Haapsallu tulek, sest laadimispunktid on Nõval, Noarootsis ja Haapsalus. “Ma ei usu, et talvel saab meie teedel sellega sõita,” kartis Koppelmaa.
Uue auto puudus on ka väiksus. Tagaistmele mahub heal juhul laps, ka eesistmel on kitsas, kirjeldas Koppelmaa. Kuidas sellega Euroopa Liidu toiduabi laiali vedada, ei osanud Koppelmaa ette kujutada.
“Haiged inimesed sellesse madalasse autosse küll ei mahu,” oli Koppelmaa kindel.
“Sotsiaaltöötajal on niigi raske, milleks meid veel karistada,” lisas ta. Koppelmaa sõnul ei ole ta ainus, kellele tundub, et need autod on sotsiaaltöötajaile pigem karistus kui õnnistus.
“Oleks vähe suurem ja sõidaks rohkem,” nurises ta.
Koppelmaa võttis abikaasa eile julgustuseks Tallinna kaasa. “Vaatame, kas jõuame koju,” ütles ta.
Maret Lõhmus lootis, et nüüd saab vallas rohkem ringi liikuda. Seni kasutas Lõhmus oma isiklikku autot või kui valla auto oli vaba, siis seda.
Kullamaal on vallamaja juures laadimispunkt, laadida saab ka kodus garaažis, lisas Lõhmus.
Kõik elektriautod on sinist värvi, peal sotsiaalministeeriumi logo. Nii et kui kuskil on palju siniseid autosid koos, võib arvata, et sotsiaaltöötajad peavad nõu, ütles Lõhmus.
Sotsiaalministeerium annab elektriautod valdade sotsiaaltöötajaile tasuta kasutamiseks. Vallavalitsus peab sõlmima kasko- ja liikluskindlustuse ning tasuma auto kasutamise, hoolduse ja remondiga seotud kulu. Laadimispunktide ehituskulu kandis KredEx.
Koppelmaa sõnul on elektriauto aku iga viis aastat ja uus aku on kallis. Viie aasta pärast peavad omavalitsused elektriautod ministeeriumile tagasi andma.
Edaspidi saavad omavalitsused oma autod kätte Silberauto lähimast esindusest. Kõik autod peaksid olema jagatud juuni lõpuks.
Läänemaale tuleb kokku 11 elektriautot, sh Haapsallu kaks. Neist loobusid Ridala ja Oru vald.
Et kui saab tasuta,siis võtame-kas on kasutuskõlblik või mitte,pole tähtis ?? Kvoodiraha eest oleks saanud rohkem maju soojustada ja uusi busse osta näiteks….
Tasuta saab ja siis ka kisa,haiged inimesed ikka,kasuta ja lõhu siis oma enda autod.
Hea,et vähemalt Ridala ja Oru valla inimestel mõistus kodus on. Alati tuleb küsida nagu detektiiv Poirot- kellele see on kasulik (kes sai pappi) .Hullumaja- ma peaks oma tööasju planeerima mingi auto aku järgi ! Ja teinekord külmaga tee ääres passima,kuna seebikarp on kutu. Katsetuseks oleks pidanud need riistad Riigikantsleile ja ministeeriumite ametnikele ametiautodeks andma….
Asotsiaalidele ja lollidele tulebki sellised autod pähe määrida!?
Keegi kõrgematest riigiametnikest sai selliste künade ostmise eest suurema summa oma pangaarvele.
Politsei ja Kapo peaks uurima nende elektriautode ostutehingut?