Ajakirjanduse põhiolemus ei ole ka keset meedia kõikjale jõudmist ja tohutut tehnoloogilist muutust kuhugi kadunud: see on oma lugejate esindamine avalikul ja sõltumatul moel.
Käisin eelmisel nädalal mitmes koolis vanematele klassidele meediast, sotsiaalmeediast ja ajakirjandusest rääkimas. Rahvusringhääling peab oluliseks noortele ajakirjanduse peamisi tööpõhimõtteid selgitada ja selliseid kohtumisi toimub igal aastal päris palju.
Õpilaste küsimused ja märkused olid terased. Ilmselgelt olid neist paljud ajakirjanduse ja sotsiaalmeedia asju enda tarvis läbi mõelnud, sest peavad oluliseks ümbritsevat meediaruumi mõista ja õigesti kasutada. See ei ole kindlasti lihtne, sest meedia on haaramatum ja invasiivsem kui kasvõi 20 aastat tagasi.
Samas on noortel võrreldes täiskasvanutega teatud edumaa, sest nad ei ole pidanud meedia asjus ümber ja järele õppima, uusi oskusi ja käitumismudeleid omandama. Otsustasin, et pean loengutes esitatud vaadet ka lehelugejatele jagama.
Niisiis, mis üldse on tänapäeval meedia? Kuidas mahuvad selle suure mulli sisse ajakirjandus ja sotsiaalmeedia?
Vanemal generatsioonil on lihtne aru saada, mis on Ajakirjandus ja mis ‘Pravda’. Nt Samosti juhitav ERR on ‘Pravda’…. samuti Delfi Ja EPL jne. Noorte ajusid on lihtne pesta ja neile valetada.
pravdade eesotsas ikka need poliitõkonoomiat õppinud tartu punavaimud
Ooooo kui tark teie küll olete!
artikleid ei hakka keegi varsti lugema, mõttetu lootus suleimejatel väljamõeldisi müüa