Konkurentsiamet analüüsib kiirendatult Enefit Poweri esitatud andmeid, et elektri universaalhind saaks kinnitatud hiljemalt 30. septembriks.
Konkurentsiameti peadirektor Evelin Pärn-Lee sõnul peab järgmise sammuna Enefit Power konkurentsiametile esitama elektrienergia tootmishinna kooskõlastuse taotluse. „Konkurentsiamet viib taotluse osas läbi menetluse, mis lõppeb otsusega hind kooskõlastada või ajutise hinna kehtestamisega juhul, kui taotlus jäetakse kooskõlastamata,“ ütles Pärn-Lee.
Hetkel teevad Enefit Power ja konkurentsiamet tihedat koostööd, mille raames on ettevõtja esitanud ametile analüüsimiseks andmed, mis võimaldavad taotluse menetlemist ja otsuse tegemist kiirendada.
Täna kinnitas Riigikogu kolmandal lugemisel heaks seaduse muudatused, mille alusel saavad elektrimüüjad 1. oktoobrist pakkuda kodutarbijatele elektrit universaalteenusena. Elektrituruseaduse ja konkurentsiseaduse muutmise seaduse eelnõu kohustab Eesti Energiat oktoobrist kuni 2026. aasta aprilli lõpuni müüma elektrit kodutarbijatele ja kõigile elektri edasimüüjatele ka universaalteenusena. Teistele elektrimüüjatele on universaalteenuse osutamise võimalus tagatud.
Elektrimüügi universaalteenuse hind (mida tarbija maksma hakkab) koosneb kooskõlastatud elektrienergia tootmishinnast, millele lisandub täiendava kulukomponendina elektrimüüja universaalteenuse osutamisega seotud põhjendatud kulud ning mõistlik ärikasum.
Konkurentsiametil on ka õigus kontrollida elektrimüüjate rakendava universaalteenuse hinna nõuetele vastavust. Kuna universaalteenust müüvad mitmed elektrimüüjad, võib tarbija otsida endale soodsaima universaalteenuse osutaja kõigi müüjate seast, kes universaalteenust osutavad.
Konkurentsiamet teostab riiklikku järelevalvet konkurentsi-, elektri, maagaasi, kaugkütte, posti, ühisveevärgi ja–kanalisatsiooni ning raudtee ja sadama valdkondades.
„Konkurentsiamet viib taotluse osas läbi menetluse, mis lõppeb otsusega hind kooskõlastada või ajutise hinna kehtestamisega juhul, kui taotlus jäetakse kooskõlastamata,“
Ilmselt näeme septembri lõpuks seda, et tuleb ajutine hind, mis tuleb lubatud 20st sendist kWh madalam, ehk 19,99. Oktoobris aga jõutakse mingile kokkuleppele, et ei peab ikka 45 senti olema
ei tule sealt ilmselt midagi head….lõpuks laiutab peaminister käsi ja ütleb, aga meie nii tahtsime teid aidata, kuid nemad polnud nõus….
Mitmed aastad tagasi olid mul tihedad kokkupuuted selle ametiga kust aeti pidevat iba-teie investeeringu tasuvusaeg on 30+ aastat ? Kas meil on tänapäeval ärimeest kes niisuguse tasuvusajaga investeeriks ?
Kirjutasin seitsmekümnendatel diplomitööd kus tasuvusaeg ei tohtinud ületada kolme aastat.
Vaadake, me ei ela enam sotsialismi päikese all, kus kõik riigi kulul elasid! Ja koolis olete küll ainult käinud!
Oleks mitu mõistlikku põhjust universaalteenuse toetamiseks. Kodumaine tootmine (töökohad jne.), loodetavad investeeringud kasumist Eesti majandusse, seotus riigiga, loodetav kulupõhine hinnakujundus, tõstab riigi julgeoleku taset.
Paraku ei ole Konkurentsiamet ennast tõestanud usaldusväärsena, seega juba üks põhjendus on kahtlane. Teine nõrk moment on tootja ja vahendaja huvi hoida tootmis ja vahenduskulu madalal. Ehk riik peaks ikkagi seadma hinnalae.