On sügis, õppeaasta taas alanud ja – nii nagu viimasel paaril aastal tavaks – käes tasemetööde aeg. Eks tibusid loetakse ikka sügisel.
Õpilaste taset hinnatakse loodusõpetuses, eesti keeles, inglise keeles ja matemaatikas. Tasemetööd on korraldatud riiklikult ja e-testide kaudu. Õpetajad on sellest veidi segaduses – ühelt poolt pole selge e-testide kvaliteet ja nende adekvaatsus (eeskätt vormi mõttes) ning teiselt poolt tekitab kõhedust koolipoolne tehniline ja õpetajate valmisolek IT-ga rinda pista. Kui esimese asjus koolil palju kaasa rääkida, siis teise suhtes aitab julgus ja pealehakkamine, õieti küll mugavustsoonist välja tulemine. Mitte igaüks ei ole selleks valmis.
Õnneks on Risti põhikoolil õpetaja Terje Remma. Oma tagasihoidlikul ja märkamatul moel on ta õpilased testidele registreerinud, vajalikud paroolid (e-testidele ligipääsuks) õpilastele juba loonud. Seda kõigi õppeainete jaoks. Ehkki õpetaja Remma on matemaatikaõpetaja, ei pea ta paljuks abistada (või lausa asendada) kolleege e-testide läbiviimisel mis tahes aines, jagades juhiseid õpilastele ja toetades-julgustades õpetajaid.
Õpetaja Remma on koolis enda kanda võtnud teisigi olulisi kohustusi, mille loetlemine läheks ehk pikale, ometi tuleb mainida üht väga tähtsat rolli, milleta õppetöö toimida ei saa. Nimelt tunniplaani koostamine ja vajadusel muutmine, viimasel kahel aastal ka distantsõppeks kohandamine. Mööda ei saa siin ka kolleegide erisoovidest ja vajadustest, mida tuleb arvesse võtta, lisaks vajadus jaotada ainetunde õppenädalasse otstarbekalt ja õppija vajadusi arvestavalt. Veel ei saa märkamata-märkimata jätta hariduslike erivajadustega õppija (HEV-õppija) toetamist HEV-koordineerijana. Ka selle keerulise ja tänuväärse rolli on Remma enda kanda võtnud.
Kes teeb, see jõuab. Kuid mitte üksnes. Terje Remmal on nii üheks, teiseks kui ka kolmandaks erilised oskused. Oskusi ei anta aga niisama, neid tuleb omandada. Ja seda on õpetaja Remma teinud, osaledes väsimatult nii mahukatel kui ka lühematel täienduskoolitustel.
Ehkki oleme sageli kogenud, et kolleegi tublidust ja töökust võetakse iseenesestmõistetavana ega osata seda piisavalt hinnata siis, kui kolleeg meil olemas ja alati käepärast on, ei ole õpetaj Remmal jäänud tunnustus tulemata. Eelmise õppeaasta eest pälvis ta kõige toetavama kolleegi tiitli ning ka lastevanemate tunnustuse tunniplaani muudatustele alati kiire reageerimise ja muudatuste info korrektse edastamise eest.
Vanemad, kelle laps on juba põhikooli lõpetanud, jätkab haridusteed gümnaasiumis või ehk juba ka kõrgkoolis reaalteaduste valdkonnas, on tänulikud õpetaja Remmale väga hea matemaatikaõpetuse eest. Risti põhikoolist saadud baas ja hüppelaud võimaldab kõrget lendu nii reaal- kui ka humanitaaralal (mis matemaatikata samuti harva hakkama saab).
Koolijuhina uurin sügiseti kevadiste lõpueksamite tulemuste statistikat – eks ikka selleks, et teistega mõõtu võtta ja Risti põhikooli nii maakonnas kui ka riigis positsioneerida. Taas on rõõm tõdeda, et matemaatika lõpueksami tulemuste poolest asub Risti põhikool nii Läänemaa, Tallinna kui ka kogu Eesti koolide seas keskmisest oluliselt kõrgemal positsioonil.
Pole põhjust ka imestada, sest õpetaja Remma on aineõpetajana nõudmistes järjekindel, nüüdisaegseid õpetamismeetodeid hindav ja kasutav, tunnis e-õppe laialdasi võimalusi rakendav ning lapse õpimotivatsiooni toetav õpetaja.
Kooli lipp püsib kõrgel vaid üksteist toetavas koostöös ja meisterlikus aineõpetuses.
Risti põhikool kiidab ja tänab oma koostöist ja professionaalset õpetajat, aasta õpetaja nominenti Terje Remmat.
Tiina Puusalu
Risti põhikooli direktor