Teisipäevases Lääne Elus ütleb Ailar Ladva: „… ja näiteks Kullamaa elanike jaoks on maakonna piires tasuta sõidu võimalused väga piiratud“. Sellest võiks järeldada, et mingi võimalus ikka on ja väljaspool maakonda seda enam. Kahjuks reaalsus on teistsugune ja nagu tavaliselt ikka, karmim.
Kullamaa on tõenäoliselt ainus endine vald Eestis, mille inimesed tasuta sõita ei saa. Ei maakonnakeskusse Haapsallu, ei vallakeskusse Lääne-Nigulasse, ei Virtsu, ei Ristile, kus on lähim pangaautomaat, kust raha saab. Ei lähimasse suurasulasse Märjamaale, kus käiakse tegelikult rohkem, kui Haapsalus. Isegi Kullamaa kandi külade vahel on bussisõit tasuline.
Kuid see pole kõige hullem. Osa peatusi on liinidel, mis läbivad Kullamaad, ära jäetud ja nii peavad ka invaliidid kõmpima mõni kilomeeter sihtpunkti jõudmiseks, sest juhid vahepeal peatuda ei tohi, nagu nad väidavad.
See pole aga veel kõik „uue korra“ tingimustes. Kullamaal on ilus bussiootepaviljon, kuid bussid peatuvad u 50 m eemal tee ääres Nii oli ka kolmapäeval 12. juulil Pärnust tuleva bussiga. Bussipeatuses istus 87 aastane invaliidikarguga naisterahvas. Bussijuht kindlasti nägi istujat, sest paviljoni seinad on läbipaistvad. Ta hakkas sellegi poolest liikuma, kuni keegi ta peatas. Siis aitas peataja ka memme bussi juurde, kel polnud aimugi, et buss kuskil seisab.
Minu abikaasa sõitis eelmisel sügisel sageli Pärnu bussiga Kullamaale ja ka siis üks bussijuht lausa keeldus bussipeatusse sõitmast, kuigi abikaasa ta tähelepanu mitu korda sellele juhtis, ka vene keeles.
Kui liiklusest juttu, siis võiks ka Kullamaa poe juures olla üks sinine invaliidi peatuskoht. Mõnigi viletsate jalgadega invaliid ei suuda üle 15-20 meetri ühe hooga läbida.
Mis viimati Kullamaalt tulles veel silma torkas, oli see, et Rudolf Tobiase mälestuskivikivi ja pingiga ilus park, mis algselt kandis nime Ausamba aed, oli muutunud tõeliseks „Pätipargiks“. Ühe pingi juures istusid kaelakuti maas kaks nokastanud venda, 2liitrised „margiõlled“ ja hunnik suitsuräime pingil, teise pingi all magas kolmas vennaskonna liige pead selgeks. Mis teha – Jumal kõrgel, keiser kaugel…
vallavõim on abitu moodustis, kui ei suuda kokku leppida, et bussid peatuksid Kullamaa keskuse modernses bussipeatuses ( analoogne bussipeatus, nagu Tallinna linn bussipeatused), igasuguseid kirju treivad need, kes muuks võimelised pole. Igatahes kullamaa rahvas ootab kiiret lahendust
ongi selles, et valitsus lasi kummi lõdvaks ja lasi osadel pätiomavalitsustel teha kõik, et see tasuta sõit keerata poliitiliselt keski vastu ja võtta vastu rahvavaenulikke otsuseid manipuleerides mingi vajadusega pakkuda katust osale nendele meelepärastele transpordifirmadele. eesti on jagatud tasuta sõidu tsoonidega kolmeks osaks, see eestit keskel läbiv tasuline tsoon ;harju, rapla, pärnu ,on railbaltica analoog hetkel.ja pole saladus, mis partei nendes maakondades võimutseb.
MIKK LÕHMUS ON AINUS LÄÄNEMAA ESINDAJA HARJUMAA ÜHISTRANSPORDIKESKUSES, LISAKS ON KULLAMAA TEMA VALLA OSA. MIDA TEEB MIKK LÕHMUS ÜHISTRANSPORDIPROBLEEMIDE LAHENDAMISEKS? TOODAB ARENGUKAVASID JA MUID PABEREID, MILLE ALLA ON HEA KAEVUDA JA VAJADUSEL BÜROKRAATIAST LEHKAVAID LAUSEID AVALIKUSESSE PRITSIDA. LÕHMUS, SAAD SA ARU, ET SEE ON SINU VALDKOND JA SINU TEGEMATA TÖÖ!
Täna tuli vastus: Mikk Lõhmus helistab Karilaiule ja saadab ministrile kirja. :):):)
Miks pidi üldse seni kehtinud sõiduplaane muutma? Kuidas on sõiduplaan seotud tasuta transpordiga? Kui on tasuta, siis peaks ka vanamoodi plaani järgi tasuta olema. Sõiduplaanid peab ikka omavalitsus otsustama. Igal juhul mitte vedaja või veo korraldaja, tema on nagu taksojuht – kuhu plaan näitab, sinna sõidab
… keiser haigutab 25<, trambib, hõiskab üritus ürituse järel tegemisi, kuid pole saanud hakkama avaliku keha kergenduse koha rajamisega, oh vaesed Tobiase pargi puud…
ei näpi rahakotis enne!