Eesti läheb üle ühele hädaabinumbrile 112

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Eesti alustab üleminekut ühele hädaabinumbrile 112. Alates 11. veebruarist saab ühelt numbrilt 112 kutsuda kiirabi, päästjaid ja nüüd ka politseid.

Kuna paljude sündmuste lahendamiseks tuleb sündmuskohale saata nii politsei, pääste kui ka kiirabi, aitab üks hädaabinumber inimestel lihtsamini abi kutsuda. Seda seisukohta kinnitab ka Siseministeeriumi poolt tellitud „Hädaabikõnede teenindamise rahulolu uuring 2008“, kus 85% küsitletutest leidis, et politsei, päästeteenistus, kiirabi ja merepääste peaksid olema kättesaadavad ühelt telefoninumbrilt.

Häirekeskuse Ida keskus oli esimene keskus, mis hakkas 1. märtsil 2012 töötlema politsei hädaabinumbrile 110 tulnud kõnesid. 12. aprillil startis juba Häirekeskuse ja PPA juhtimiskeskuse esimene uus töösaal, kus varasemad politsei juhtimiskeskuste töötajad ning Häirekeskuse Ida keskuse päästekorraldajad said ühises tööruumis efektiivselt ja operatiivselt sündmuste infot vahetada. Piirivalve juhtimispunkt alustas Jõhvi ühises töösaalis tööd 17. mail 2012.

1. märtsil 2013 alustasid ka Häirekeskuse Põhja keskus ja Lääne keskus politsei hädaabinumbrile 110 vastamist. Lõuna keskus hakkas numbrile 110 tulnud kõnedele vastama 2014. aastal.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments