Põllumajandusministeerium, tarbijakaitseamet, Tervise Arengu Instituut ning veterinaar- ja toiduamet töötasid välja hea tava energiajookide turustamiseks, millest tuleks edaspidi lähtuda energiajookide reklaamimisel.
"Hea tava eesmärk on juhtida energiajookide turustamisega seotud tootja-, reklaami- ja kaubandusorganisatsioonide, samuti tarbijate tähelepanu erinevatele võtetele, mida energiajookide müümisel kasutada ei tohiks," ütles põllumajandusministeeriumi toiduohutuse osakonna juhataja Martin Minjajev.
"Praegu näeme, et energiajooke turustatakse kohati väga agressiivselt lastele ja noortele. Samas ei oska noored ette näha võimalikke tarbimisega kaasnevaid terviseriske," lisas ta.
Kõrge kofeiinisisalduse tõttu ei sobi energiajook alla 16aastastele koolilastele janu kustutamiseks või toidukõrvaseks.
Kofeiin võib tekitada lastel une- ja keskendumishäireid, sõltuvusprobleeme ning halvendada luude mineraliseerumist, mis on eriti intensiivne kasvuspurdi ajal.
Energiajookide turustamise heas tavas toodud soovituste järgimist hakkavad jälgima tarbijakaitseamet ning veterinaar- ja toiduamet.