Kalurid loevad murega päevi 1. juulini, mil tuleb pärast pooleaastast ajapikendust hakata püügiaruandeid esitama ainult elektrooniliselt.
Regionaal- ja põllumajandusministeeriumile ning põllumajandus- ja toiduametile (PTA) aruannete edastamiseks mõeldud püügiandmete esitamise rakendus kaluritele ehk PERK, mis pidi kaluri elu lihtsamaks tegema, on kasutajate sõnul arusaamatult detailne ja tüütu.
Topu sadamast merel käiv Kaido Erik ütles, et kaluri elu tehakse ebamugavaks. „PERKi olen vaadanud küll, aga ühtegi katset pole seni teinud – mõned päevad on veel ju aega. Eks ta ole toores ja esialgu kulub kindlasti meeletult aega, aga rahuliku eestlasena pusin ära,“ oli ta optimistlik.
võib arvata, et asjatu detailsus on kusagil mugavas kontoritoolis, asendustegevuse käigus pastakast välja imetud. Nii see bürokraatia ennast ise paljundab.
Paberi peal oskavad, aga läbi nutiseadme on keeruline. Mees ise ei ole veel proovinudki, aga juba kommenteerib, et raske teha. Äkki peaks nõudma kettaga telefone tagasi:)
Esiteks peab riik andma tasuta nutikad neile, kel pole, ja õpetama neid käsitlema. Alles siis saab paluda kaluritel digiaruandlust. Mingit nõuet ei saa siin olla, kui tegemist vähegi õigusriigiga. Iroonia kettaga telefonist nõme.
Riik peaks veel võrgud ja paadi ka andma või?:) Kui ei suudeta tingimusi täita (loe suhteliselt olematuid), siis võiks ju mõelda muu tegevusala peale.
Kui käsumajandus ja diktatuur nii meelepärane on, siis võib vaid kaasa tunda.
Kas need rakenduse arendajad on ise klienditeekonna algusest lõpuni reaalsuses läbi teinud? Testinud seda rakendust tegelikes oludes?
Kui selle ”uuendusega” väheneks ametnike arv ja toimuks kokkuhoid, saaks asjast aru. Tegelikult on asjad muidugi vastupidised.
Artiklis on muidugi teised sõnavõtjad peale Suitsbergi ja Jõgisoo eriti tugevad päris kalurid ka 🙂
Lohutagu kalamehed end sellega, et näkipüügi-aruandlusega pole tarvis jändama hakata ; )