Sel talvel ilmselt üle Tagalahe jää Noarootsi sõita ei saa, sest jäätee rahastamist ei pea mõistlikuks transpordiamet ega ka Haapsalu linn ja Lääne-Nigula vald.
Ka aasta tagasi teatas transpordiamet, et selliste emotsiooniprojektide tarbeks nagu jäätee ametil raha ei jätku, kuid siis suutsid transpordiamet, Haapsalu linn ja Lääne-Nigula vald seljad kokku panna ja oma jõududega Haapsalu-Noarootsi jäätee rajada. Tee rajamine läks maksma 16 000 eurot, kuid et ilm pööras sulaks, liikluseks teed ei avatudki.
Tänavu on Haapsalu ja Lääne-Nigula seda meelt, et kuna pole kindlust, et jäätee pikemalt püsib, pole mõtet maksumaksja raha sellele kulutada. Seda enam, et omavalitsuste eelarved on ilma jääteetagi pingelised. Ka transpordiamet on juba öelnud, et neil Haapsalu-Noarootsi jäätee tarbeks raha ei ole.
Haapsalu linnapea Urmas Sukles ütles, et linn suudaks ehk kokku hoides jäätee tarbeks 10 000 eurot leida, aga see oleks juba järgmise aasta arvelt. „Kõige hullem, et see on ehku peale minek,” ütles Sukles. Ta lisas, et kardetavasti on jaanuaris ilm juba sulaks pööranud. „Jäätee on tore asi, aga praeguses majanduslikus olukorras ei tule kõne alla,” ütles Sukles. Tema sõnul pole jäätee ka eluliselt vajalik.
Suklesega sama meelt oli ka Lääne-Nigula vallavanem Janno Randmaa. „Ma ei ütle, et vald selleks raha ei leiaks. Teema on pigem selles, et mida me selle eest saame,” ütles Randmaa. Tema sõnul on jäätee ettevalmistamise kulud kõrged ja vallavanema hinnangul pole mõtet maksumaksja raha jääteele kulutada, kui pole teada, kas talv jääb püsima või mitte. „Kui teaks, et jäätee püsib vähemalt kuu aega ja paljud inimesed saavad seda mööda liikuda, siis oleks sellel mõte,” ütles Randmaa.
Noarootsi osavallavanem Aivo Hirmo pelgas, et kui tekib korralik jää, aga ametlikku jääteed ei tehta, tekib see ise. „Kui on korralik jää, pole olnud ühtegi aastat, kui keegi poleks sõitma hakanud. Kohalikud kindlasti leiavad võimaluse,” ütles Hirmo.
Hirmo sõnul toob isetekkeline jäätee kaasa probleeme, sest seal ei valva keegi ohutuse järele. „Kes hakkab neid siin passima, et keegi jääle ei läheks? Lihtsam oleks leida 20–30 000 aastas, et teed hoida – see tooks maakonnale rohkem kasu,” ütles Hirmo.
Randmaa ütles, et kui inimesed omal algatusel üle jää sõitma hakkavad, on raske kätt ette panna. „Eks siis tuleb inimesi teavitada ohtudest, aga kuskilt maalt läheb ka omavastutuse piir,” ütles Randmaa.
Küsimusele, kas Haapsalu-Noarootsi jäätee rajamiseks oleks ka muid variante – näiteks küsida tuge ettevõtjatelt või teha tee hoopis tasuliseks –, vastas Hirmo, et teoorias oleks see võimalik, praktikas ta seda varianti sei näe. „Iseenesest oleks see tasuline versioon täiesti võimalik, aga küsimus on, kes seda majandab. Tegemist on riigimerega ja seal päris igaüks ei saa toimetada,” ütles Hirmo.
Mõistlik. Nii jätkata!
kõik tuleb, raudtee, risti sild, trepp kuule ja maailma lõpp samuti
Kõike ei saa tulla ….uut linnapead ei tule nt , vb ss , kui jalad ees viiakse kabinetist …..
Kübe ei saaks kohe mitte uueks linnapeaks, ei ole parkettikõlbulik ja väga loomult pessimistlik!
et luksust saab endale lubad, kui kõik muu eluliselt tähtis on korras.
nii ongi, SUL ongi interiyhendus, paned kylmkapi yääkuubikud ya layad. Tee partey.
Selle raha eest saaks täiendavalt mitu valla kruusateed ära lappida, tulemus on kestev mitte ei sula nädala pärast
valdade likvideeritavate kruusateede kruus läheb rainbaltiku teetammide ehituseks, asemele ehitatakse plastijäätmetest ja kummisegust teeplaatidest uued teed, kui tehnika niikaugele jõuab, harvakasutatavad teemulded aga tasandatakse, et tagada läbitavus, talvel pole sellega mingit probleemi
tegid ettepaneku ehitada haapsalu ja noarootsi vahele mere ületamiseks postidele toetuv köisraudtee. See vahemaa on väga väike ja projekt kergesti teostatav. Rohemõtte koha pealt ka väga teretulnud ning turistidele atraktiivne .Jääme lootma, et LV toetab seda algatust
tegelikult teostatav, kuid hoopis kasulikum oleks uuemõisast noarootsi ehitada üle vee postidele toetuv monoraudtee, sellised on ammu käigus Jaapanis , Tokio linnas, kus tiheasustus ei võimalda maapealset metroo ja teisi transpordi liike arendada ja kus on kasutusele võetud keset linna läbivatele jõgedele ehitatud monoraudteed, metroo ning teiste analoogsete transpordiliikide kulgemiseks
Ma pakuks tunneli idee. See sild on iganenud ja ülemöödunud sajand. Üks kord puurida ja sadakümmend aastat ok.
Tehke!
Mis ikka,siis tuleb mitteametlik ka igaüks sõidab oma vastutusel.
See hea mõte!!!
Polegi vaja mingit mõtetud jääteed Noarootsi. Milleks ja kellele?? 2 x saab sõita mõnel aastal ja ongi ka kõik. Pigem rallitavad ja lustivad seal lihtsalt paarutajad ringi.
ikka saab rahad kätte
Eks teen ATVga jäljed ette ja ongi minek.
Tuttav laht,tean nagu oma viit sõrme
Võiks ju teha kui kolm kuud sõita saaks ja talve selleks oleks. Aga paariks nädalaks pole tõepoolest mõtet.
Õige ta on. Kohalikele oleks ka paarist nädalast tolku, aga suuresti kastutataks seda teed lustimiseks.