Talvel võivad jäised teed, külmakraadid ja ootamatud lumetormid muutuda autojuhtidele ja nende sõidukitele tõsiseks katsumuseks. Seepärast tuleb oma auto külmaks hooajaks põhjalikult ette valmistada ning tagada, et kõik toimiks korralikult. Järgnevalt oleme koostanud nimekirja praktilistest nõuannetest, mis aitavad teil talve üle elada ja vältida võimalikke probleeme maanteel
Kasutage talverehve
Talvel peaksid juhid oma tavapärase sõidustiili 180 kraadi ümber mõtlema. Isegi päevavalguses võivad lumi, lörts ja must jää luua keerulisi sõiduolusid; eriti kui kasutatakse madala haarduvusega rehve.
„Rehvid on ainuke, mis ühendab teie autot maapinnaga. Halb haarduvus libedates oludes võib olla peamine põhjus auto ettearvamatuks käitumiseks,” ütleb Matas Buzelis, carVerticali kommunikatsioonijuht.
Nii ettevaatlik sõitmine kui ka õigete talverehvide valimine, mõlemad vähendavad libisemisohtu. Siiski ei käitu kõik talverehvid ühesuguste omadustega sarnastel maastikutel.
Talverehvide komplekti valides pöörake tähelepanu märgistusele, kus tootjad näitavad märghaardumise reitinguid (A-E). Samuti otsige pakendilt või rehvilt lumehelbe sümbolit – see näitab, et rehv on läbinud spetsiaalse lumisel teel pidurdamise testi. Kui vajate veelgi tugevamaid talverehve, mis on heaks kiidetud väga külmades tingimustes, siis otsige koos lumehelbekesega ka kolmeharulist mäesümbolit.
Kaitske auto keret rooste eest
Autotootjad otsivad pidevalt uusi võimalusi mootori efektiivsus, sõidumugavuse ja sõitjate ohutuse parendamiseks. Siiski ei investeeri nad kõik samal määral ka tõhusasse korrosioonikaitsesse, mis võib uue auto jaoks juba mõne talve järel muutuda tõsiseks probleemiks.
Need sõidukiomanikud, kes soovivad oma autot rooste eest kaitsta, võivad rakendada suhteliselt kergeid kaitsemeetmeid. Näiteks aitab auto pesemine vähemalt 1-2 korda kuus eemaldada soola, kuid see ei ole veel 100% garantii, et kere ei ole aasta või kahe pärast juba korrosioonile vastuvõtlik.
Kõige tõhusam viis sõiduki kaitsmiseks korrosiooni eest on kasutada roostekaitsevahendeid, mida saab suhteliselt kerge vaevaga ka ise kanda sõiduki kerele. Ka üksainus kiht roostekaitset pikendab auto eluiga märkimisväärselt.
Vaadake kojamehed üle
Talvehooaeg on ettearvamatu – äkiline tugev lumetorm võib oluliselt vähendada nähtavust ja seada teie elu ohtu. Seetõttu peavad auto klaasipuhastid alati olema lume eemaldamiseks töökorras.
Sõltuvalt tootjast võib klaasipuhastite mõõdukas kasutamine neid juba ühe aasta jooksul ära kulutada. Pärast seda ei suuda kojamehed enam sama tõhusalt mustust ja vett eemaldada. Samuti kipuvad kulunud klaasipuhastid esiklaasi kriimustama.
Vahetage aknapesuvedelik hooajale sobiva vastu välja ning vaadake pihustite olukorda
Klaasipesuvedelikud jagunevad kahte kategooriasse: suvine ja talvine pesuvedelik. Kuigi need võivad näha välja ühesugused, on suvine ja talvine klaasipesuvedelik erineva koostisega, mis aitab neil õigetes tingimustes saavutada maksimaalset tõhusust. Näiteks aitab suvine pesuvedelik tõhusalt eemaldada putukaid, kuna talvine aknapesuvedelik töötab laitmatult soola ja paksema mustusekihi eemaldamisel.
Veelgi olulisem on aga asjaolu, et kui temperatuur langeb, siis hakkab suvine pesuvedelik jäätuma ja ummistab kogu klaasipesuri süsteemi, kaasa arvatud pihustid. Nende tarbetute probleemide vältimiseks tühjendage oma klaasipesuvedeliku mahuti enne talve ja asendage selle sisu korraliku talvise pesuvedelikuga, mis sisaldab aktiivseid koostisosi, nagu näiteks glütseriin.
Kontrollige akut
Sõiduki aku keskmiseks elueaks peetakse kolm kuni neli aastat. Loomulikult sõltub see paljudest erinevatest teguritest, kuid enamik autojuhte kipub akut vahetama ainult hädaolukordades.
Selleks, et vältida valesti tühjaks lastud akuga teelejäämist, kontrollige aku seisukorda enne talve saabumist. Enamikul akudel on eraldi aku tööseisundit näitav märgutuli. Lülitage süüde sisse ja vaadake märgutuld. Kui aku pinge on madal, siis muutub see punaseks. Kui aku on aga heas seisukorras, muutub see kiiresti roheliseks. Kui aku on nii tühi ja seda ei saa enam laadida, näete musta indikaatorit.
Kasutage kummist või plastist põrandamatte
Kuigi kangast põrandamatt muudab sõiduki siseruumi kodusemaks, on neil siiski ka rohkem kui ainult paar puudust. Eriti talvel, kui sellised vaipkatted muutuvad lihtsalt märgadeks rätikuteks, mis imavad endasse niiskust, mis seejärel aurustub otse akendele ja külmutab need seestpoolt.
Selle ebameeldiva mustri saab väga kiiresti murda. Lihtsalt asendage kangast matid kummist või plastikust vaipadega. Lisaks sellele kestavad kummist või plastist põrandamatid oluliselt kauem, neile ei teki koledaid plekke, need aitavad teil võidelda rooste vastu ja kaitsevad tõhusalt teie sõiduki põrandat.
Kraabits unustage ära
Varastel talvehommikutel tormavad inimesed sageli teele ilma, et nad oleksid autode akendelt korralikult lund ja jääd eemaldanud. Kahjuks kujutab selline hoolimatu käitumine endast ohtu nii neile endile kui ka teistele juhtidele.
“Õnnetusse sattumine põhjuselt, te ei ole tuuleklaasilt ja teistelt akendelt täielikult eemaldanud jääd ja lund, on üsna tavaline juhtum. Igasugused kahjustused mõjutavad teie autot ja selle väärtust, rääkimata ohust inimeste tervisele,” ütleb M. Buzelis.
Kui teie sõiduk seisab talvel väljas, siis on tõenäosus suur, et kasutate akendelt lume ja jää eemaldamiseks jääkaabitsat. See ei ole aga kõige tõhusam viis. On olemas suur valik jäätõrje- ja sulatusvahendeid, mis aitavad teil jääd ja lund kiiresti ning efektiivselt sulatada.
Auto talveks ettevalmistamine peaks olema igale autojuhile loomulik osa igasügisesest rutiinist. See vähendab riski sattuda liiklusõnnetusse ja aitab ennetada erinevaid probleeme teel. Hästi hooldatud autodel on ka kõrgem jääkväärtus, mis tuleb omanikele kasuks, kui nad otsustavad oma sõiduki ühel hetkel maha müüa.
kui jätad auto talveks välja, võta talt küljest ära kõik mis varast võib huvitada, veljed koos rehvidega, peeglid, kojamehed, tuled, esiklaas ning magad talvel rahulikult
Rotte on palju jah, hakka või lõkse üles panema, aga samas, kui heale vargapoisile haiget teed, läheb see nuttes politseionu juurde ja lõpuks jääd hoopis ise süüdi, et oma vara kaitsta üritasid. Vot kuhu me oleme välja jõudnud liberastide ühiskonnas. Ei saa nii ülisalliv olla ikka, sest pätt jääb pätiks.