23. juulil ilmus Lääne Elus artikkel „Kaubamaja uus parkla vilistab standarditele”.
Parkla ehitus on koostatud arvestades sealseid kitsaid olusid ja Posti tänavale projekteeritud lahendust.
Parkimiskohtade laiuseks on projekteeritud olenevalt asukohast 2,65 või 2,70 meetrit (parkimiskoha laiust on arvestatud parkimisjoonte telgede vahekaugusena, mitte joontevahelise ala laiusena).
Posti tn poolsel parklal liiklussaarte vahel on kohati projekteeritud parkimiskoha pikkuseks 4,5 meetrit, st nõutav parkimiskoha pikkus saavutatakse liiklussaare või kõnnitee arvelt (auto esi- või tagaosa paikneb saare või kõnnitee kohal).
Kõikjal on tagatud läbisõidualade laius 7 meetrit.
Parkla projekteerija Elmo Jahhu
Sama kohutav prohmakas kui posti tänav.
Ajuvaba lihtsalt. Vanal heal ajal oleks need inimesed kes selle sitta kokku keerasid saanud ……
Saite nüüd nagu vahvas sõduris-Lõuad pidada ja edasi teenida !
Mida ma just lugesin? Sisse arvestatud, et auto pargib kõnniteel?
Pargi joone pael kui ei mahu .
“nõutav parkimiskoha pikkus saavutatakse liiklussaare või kõnnitee arvelt (auto esi- või tagaosa paikneb saare või kõnnitee kohal).”
Liiklusseaduses on ju öeldud et kõnnitee või liiklussaare äärekivi on parkimiskoha piiriks.
Eks Haapsalus Eesti seadused ei kehtigi.
Huvitav, milline Liiklusseaduse pügal väidab, et äärekivi või kõnnitee on parkimiskoha piiriks? Antud juhul õieti ütleb projekteerija, et parklakoha pikkust võib vähendada liiklussaare või kõnnitee arvelt, kuid selleks peavad olema täidetud vastavad eeltingimused. Linnatänavate standard ütleb, et “Parkimiskoha pikkust võib vähendada 4,5 meetrini, kui parkimiskoha serva piirab madal äärekivi (7,5 kuni 10cm), millest sõiduauto esiosa (tagaosa) ulatub eraldusribale. Kui erandjuhtudel jalakäijate väikese liiklussageduse korral see ulatub kõnniteele, peab kõnnitee jalakäijatele kasutatava osa laius olema vähemalt 1,5 m.” Minu mäletamist mööda (kunagi oli LE-s isegi mingi mõõtudega pilt), siis otse kõnniteele ei olegi lühemaid parkimiskohti tehtud, vaid need on liiklussaartega eraldatud… Loe rohkem »
Paraku on alates 2015 aastast (Uus Ehitusseasustik) asi tõesti nii, et “Tee projekteerimise normid” kehtestab ainult maantee projekteerimise normid ja “tee projekteerimise” kohta on järgnev jutt: “(2) Teede projekteerimisel võib kasutada Eestile lähedastes kliimavöötmetes asuvate Euroopa riikide projekteerimise norme ning muid juhendmaterjale kui sellega luuakse tingimused ohutuks liiklemiseks. Teiste riikide normide ja juhendmaterjalide kasutamiseks peab tee omanik projekti seletuskirjas põhjendama nende kasutamise vajadust.” Üheselt arusaadava normi puudumine on üks paras segadus ja seda riiklikul tasandil. Normid ja soovitused on vasturääkivad ja samas võrdselt kehtivad – igale lahendusele on võimalik leida põhjendus. Üks lahendus oleks asja paika panek KOVi tasandil: “Meil… Loe rohkem »
Üksikud mugavad kohad hõivavad kahjuks endale nahaalsed taksistid. Passides seal tundide kaupa 🙁
maffiaseadused reegliks?!
Taksodele võiks olla märgistatud kohad. Jäi ise ka silma et nad tahavad täpselt seal ukseall olla nendes normaalsetes kohtades kus on hea parkida et lapsed ka autost välja saada. Eks Selver aitab õnneks hädast välja!
Tegelikult oleks võinud teha ka tavapärastele suurematele kaubanduskeskustele omaseks saanud “lastega pere” parkimiskohti mõned, mis ongi veidike laiemad, et ka oleks võimalik uks täiesti lahti saada, selleks et laps turvatoolist/hällist võtta. Praegu ainuke lahendus on nurgakohad, kus teisele poole autot parkida ei saaks, siis vähemalt tead et poest tulles saad kenasti lapse ka kinni panna autosse ilma, et ise peaks joogatrikke tegema ja teisest uksest sisse ronima.
Võtke lidl kasvõi eeskujuks, kui endal pead pole niipalju! Ei pea ise mõtlema ju, võib targematelt kopeerida ka. Nimelt on lidl kaubanduskett lahendanud parkimiskohtade joonistused eriti kliendisõbralikuks. Isegi autouksest mahub kenasti välja ja toidukotiga sisse ka, ilma, et peaks joogatrikke tegema. Kahju, et ei saa pilti siia panna, siis mõistaksite paremini, millest ma siin jahun.
tore küll, aga kui parkimiskoha eraldusjoon on 2 meetrit lai ei mahu sellise rehnungi järgi sinna ka tõuks, on ikka lollid põhjendused, et oma sõnnikust puhtaks pesta, ning auto nina või tagumik võib rahulikult kõnniteel olla ja jalakäijaid segada, milleks üldse projekteerimisnõuded, kui iga vend neid suvaliselt tõlgendab, ehk kuidas puterdab
Ja mida ütlevad LE täpisteadlssed?
Ütlevad seda, et nahh Sa autoga poodi ronid…Haapsalu nii pisike, et kãi jala, auto võid Uuemõisa Selveri parklasse jätta…
Pole ju nii väike midagi. Üle trummi annab ikka raskete toidukottidega minna, autoga saab asja paremini aetud
Igas vähegi normaalses linnas oleks üle trummi ja paralepa rahva jaoks juba mingi pood olemas…
Eks lähitulevikus see nii saab olema ka, vaja on veel umbes 500 elanikku sinna kanti, siis saab nulliga kaubeldud juba.
et vabalt võivad elanikud seal autode vahel sügisel veeloikudes ja talvel mööda jäiseid hangesi turnida (Käbi tn), sest kõnniteed vajalikuks ei peeta, rääkimata ühest mõnusast poest või väikesest kohvikust, kus võimalik autotki remondist oodata!
Eks ise tuleb algatust teha, kui keegi muu ei tee. Avada kohvik või pood või koguni mõlemad ja “nautida” ettevõtja elu. Pakun välja, et ennem peaks paar raamatut läbi lugema, et aru saada, miks pole sinna rajooni veel midagi taolist tehtud.
et ketipoodi on sinna vaja. Väike poeke, kalli kaubaga, ei tule seal toime ja paluks nende raamatute pealkirju, mis mul veel lugemata on jäänud!
Ja kõik ostud teen ka siis Selveris
Kahjuks seal mõni toode kuni 50 protsenti kallim võrreldes kastani või mõne muu kauplusega linnas. Ei mõista seda müügistrateegiat neil eriti. Natukese peletab eemale.