Halvas tehnilises seisukorras auto kujutab endast ohtu nii juhile kui ka teistele liiklejatele. Hoolduse pikaajaline eiramine ei säästa ei sõidukit ega rahakotti, sest õigel ajal kõrvaldamata pisemadki vead ja rikked kipuvad üle kasvama tõsisteks tehnilisteks probleemideks.
Møller Auto Ülemiste esinduse teenindusjuht Olavi Randorg annab nõu, kuidas oma auto eest tõhusalt hoolt kanda ja millele suvehooajal erilist tähelepanu pöörata – alates autopesust kuni varuosade vahetamiseni.
Hooldustööde tegemata jätmine ja tähtaegadest mitte kinnipidamine – autoomanike levinud viga
Møller Auto ekspert selgitab, et ka kõige tavalisema probleemi ignoreerimine võib kaasa tuua järgmise mure. „Näiteks kui õli või filtrit ei vahetata õigel ajal, võib see põhjustada suuremaid mootorikahjustusi või lühendada mootori tööiga. Rikete vältimiseks ongi vaja järgida hooldevälpasid (kindlat kilometraaži või ajavahemikku, mille tagant auto hooldusesse viia) ning probleemide korral pöörduda esimesel võimalusel spetsialisti poole. Lisaks, kui tootja on määranud mõne osa vahetamiseks või teatud protseduuri läbiviimiseks kindla tähtaja, on oluline sedagi järgida. Ajavahemik järgmise hoolduseni sõltub enamjaolt nii sõiduki vanusest kui ka läbisõidust. Näiteks vedelike ja õlide puhul kaovad nende nõutavad omadused ka aja jooksul, mitte ainult pärast läbitud kilomeetreid,“ sõnab Randorg.
Hooldustööde käigus on tihti juhtunud, et mehaanikud leiavad vea, mida sõidukijuht ise ei märka. Seejärel saavad hooldusnõunikud teavitada klienti remonditöödest, mida tuleks lähiajal ette võtta vältimaks edasisi kahjustusi. Hooldustööd hõlmavad näiteks filtrite vahetust, katuseluugi mehhanismi puhastust, katuseluugi drenaažiavade ülevaatust ja puhastamist, veermiku kontrolli, pidurite korrasolekut aga veel lisaks palju muude sõlmede kontrolle.
Kõik Møller Auto esindustes hooldatud sõidukid saavad vastava märke hooldusajalukku kas paberil või digitaalsel kujul. See on kasulik auto hooldusajaloo jälgimiseks ning annab sõidukile edasi müües suurema väärtuse.
Miks on oluline pesta autot ka vihmase ilmaga?
Arvatakse, et autot ei pea pesema, kui väljas sajab vihma. Kuid tegelikult pesevad vihmapiisad auto puhtaks vaid kõige suuremast mustusest ja tolmust. „Pärast vihma jäävad aga sõidukile pigiplekid ja väikesed lendroosteosakesed, mis rikuvad värvi ja kiirendavad korrosiooniprotsessi. Autopesus puhastatakse sõiduk aga püsivast mustusest, nagu näiteks lindude väljaheited, aga ka sool. Samuti on oluline hoolitseda rattakoobaste eest, kust tulev piduriklotside tolm võib auto värvkattele kahjustusi tekitada,“ rõhutab Møller Auto Ülemiste esinduse teenindusjuht pesu olulisust.
Sama kehtib ka auto salongi puhastamise kohta: talvel ja kevadel jalanõudega salongi tulnud soolaterad ja muu mustus sööbib tekstiilist jalamattidesse, jättes jälgi, mida on pika aja peale palju raskem puhastada. Halvimal juhul võib nende jälgede eemaldamine osutuda koguni võimatuks.
Ainult rehvivahetusest kevadel ei piisa
Kevadine rehvivahetus on hea aeg ka veermiku ülevaatuseks, sest talvel ja kevadel tekivad nulli ümber kõikuvate temperatuuride juures teedesse augud ning sõitmine võib kahjustada veermikku ja vedrustust. Samuti on rehvide ühtlase kulumise tagamiseks ja rehvimustri kasutusea pikendamiseks oluline kontrollid rataste geomeetriat ja neid vastavalt vajadusele reguleerida.
Sobivatele rehvidele üleminek aitab tagada ka liiklusohutust. „Talverehvide kummikoostis on pehmem kui suverehvidel ja need kuluvad soojema ilmaga märgatavalt kiiremini, samuti kaotavad nad kiiremini haarduvuse, vähendades auto stabiilsust ja pikendades pidurdusteekonda. Stabiilsus ja ohutus on olulised, arvestades seda, et soojal ajal on piirkiirused kohati suuremad ning juhid on teedel üldiselt julgemad. Pärast sügis-talvist hooaega on oluline üle vaadata, kas salongifiltrit oleks mõistlik vahetada, et see tõhusalt tolmu kinni püüaks ja auto salongi värsket õhku laseks. Samuti tuleb veenduda klaasipuhastite seisukorras, mis on pärast sügis-talvist kasutamist sageli rohkem kulunud,“ selgitab spetsialist.
Oleks artikkel ilmunud vähemalt kuu tagasi…oleks asjaette.
Lumi nagu ammu läinud…ja nüüd äkki autot suveks ettevalmistama…LE ajaarvamine jälle sassis…
Sõida rattaga ning võid rahulikult kõik need mured (kulud) unustada.
Kui ninnunännust piisab, tööd tegema ei pea, võid muidugi ainult pedaale sõtkuda. Igaühel omad vajadused.
Vajadusi saab kohandada. Ammuks see auto tavainimesele kättesaadavaks muutus? Viimased 30-40 aastat ehk? Aastatuhandeid ilma autota elatud.