ERR kirjutab, et maakondliku ühistranspordi korraldus ja tasuta bussisõidu võimaldamine pole täitnud eesmärki suunata rohkem inimesi isikliku auto asemel ühissõidukeid kasutama ning paneb üha kasvava kulukuse tõttu küsima, kas riik jaksab sellist süsteemi üleval pidada, märgib riigikontroll värskes auditiaruandes.
Tasuta sõidu võimaldamise üks eesmärk maakondlikel bussiliinidel oli soov suurendada ühistranspordi kasutajate hulka. “Positiivse poole pealt võime välja tuua, et ühistranspordi kasutajate osakaalu vähenemine paariks aastaks peatus,” mainis riigikontrolör Janar Holm.
Paraku ei ole uusi kasutajaid suudetud olulisel määral ühistranspordiga sõitma meelitada, vaatamata sellele, et riik on suunanud viimastel aastatel maakondliku bussitranspordi kulude katteks üha rohkem raha ning võimaldanud enamikus maakondades elanikel bussiga tasuta sõita.“
Eesmärk oli viia ühissõidukite kasutajate hulk veerandini töölkäijatest.
kui mina ja mu pere ei pea iga kuu kuupileteid ostma,siis on see minule ikkagi tasuta.Vastasel juhul küsiks,milleks on teil vormistatud haigekassa kindlustus.? ilmselt selleks,et tasuta arstiabi saada….või maksate ehk ise,sest tasuta asju pole teie arvates olemas ?
kus kohapealt need bussid sul tasuta on, mina pole veel tasuta bussiga sõita saanud.
mismoodi? Kui pileti ostad, siis ei saagi ju tasuta! Ilma piletita tuleb sõita, siis on tasuta.
Probleem ei seisne tasuta ühistranspordis vaid vales liinistruktuuris ja kellaaegades. Meil puudub Eestis lihtsalt vajaduspõhine ühistranspordi skeem. Utreeritult, kui saaks rongiga Haapsalust Tallinna 30-40 minutiga ja oleks välja ehitatud korralikud transpordisõlmed edasi reisimiseks siis Haapsalu elanike arv kasvaks ja samuti tekiks kohaliku heaolu kasv rahaliste vahendite suurenemisel. Aegruum mõiste on aga paljudele arusaamatu. Ja üheski EL riigis ei ole inimeste transport kasumlik, makstakse peale suurlinnastumise peatamiseks ehk regionaalpoliitiline meede. Kokkuvõtlikult ei pea utreeritult riik maksma peale ääremaal elamisele ning tegemist on 0 mängu või plussis olemisega.
30 minutiga Tallinna? Eriti sellesse ei usu. Kindlasti on ennem balti jaama pea kümme peatust. Igas peatuses läheb aega 5 minutit, pluss kiirendus ja pidurdamisele kulunud aeg, mis ei ole pidev täispööretel sõit õhest otsast teise. Üks tund ja kolmkümmend minutit oleks natukene reaalsem aeg.
Inimene, loe komm mõttega läbi, selgelt ju kirjas “Utreeritult, kui saaks rongiga Haapsalust Tallinna 30-40 minutiga …”
jah, aga see selge liialdus ju, inimene! Milleks selline jama, mis mitte ei saa olema?
Utreeritult tähendabki ju liialdatud! Mine magama, enne kui midagi hullu korda saadad!
mine ise magama, kui lugeda ei oska. Tean ju et tähendab, seda kirjutasingi, et liialdatud on ülearu.
Ega linnatranspordi olematu graafikuga eriti ei sõida, vaja on liikuda ka nädalavahetustel kui transport seisab 🙁
Ja kui meie maakonna bussid on tasuta, aga kui kõik naabrid hoiavad tasulist, siis on transport ikkagi tasuline!
Mõttetu üritus!!
Reformierakonna käekiri – seista rikaste huvide eest, vaeste käekäigust ükskõik. Järgmistel valimistel ju hea tugineda “uuringule” ja bussisõit tasuliseks muuta.
Kui korra lubatud, siis tagasi võtta enam ei saa. Poliitikutele tähendaks see osa valijate häältest ilma jäämist. Valimised tulevad, iga hääl loeb! Vahet pole, kas bussid sõidavad (pool)tühjalt ja kas liinigraafika üldse reisijatele sobib. Sõltumata sellest, kes võimul, see 60 milli, mis nn “täiesti tasuta” bussidele aastas kulub.
küll saavad, panevad selle simsoni jälle tanki, nuh ta oligi vist ja läheb jälle kenasti edasi. Arvesta, et need inimesed, kes mõtlevad, kuidas hääli püüda, istuvad päev läbi ja mõtlevad selle skeemi peale, aga sina , kui käid kuskil tööl, ma ei tea, ehitusel või poemüüjana, siis pole sul aega nende asjade peale mõelda niipalju. Sa võid ainult oletada, aga nad on ikkagi sinust ees sammukese ja sul jääb valimistulemute järel ainult kurvalt imestada, kui palju ullikesi sinu kaasmaalate seas ikke om.
Eriti kuldajud koroona ajal mingeid järeldusi siin tegema.
ei sõida reformierakondlane bussiga. Ja maainimesest sügavalt ükskõik.
Ikka sõidan! Erakonnast sõltumata, kellele ei meeldi tasuta asjad! Kui maakoju nädalavahetusel, siis alati! See on superlux- sõidad ja terve buss sinu päralt! Mugavam kui taksoga ja maksma ei pea midagi!
Tundub ,et Keskerakond kaotab ka selle. Kas järgmiseks kaotatakse raudtee? Keskil on ikka väga raske nendel valimistel võita,sest ref nullib vaikselt kõik.
Aga miks te konservatiive ei vali? Ref ja Kesk, ref ja kesk..neist kahest ei tohiks kumbagi valida.
Pole ju konservatiive! Mingi pereüritus on!
kallased või, perekond kallased? Nad ei ole ju konservatiivid, kuigi vanem härra võibolla isegi juba tahaks olla, aga elu ei luba.
ahh, ärge loopige paska. Me eestlased peaksime kokku hoidma rohkem. Missiis, et ühe perekonnanimega said kolmekesi valitud, see ju meie endi inimeste valik! Kahtlustate valimispettust? Kui te ise astuksite EKREsse võibolla aitaksite siis niiöelda selle pereürituse teiseks teha? Pole mõelnud?
Nõus, et peaksime kokku hoidma, aga EKRE poliitika on ju lõhestav! Ja see on kasulik teadagi kellele!
Kas praegune valitsuskoosseis on teiemeelest siis liitev või? Tulge maa peale inimene ükskord!
No kuulge,aasta otsa on olnud ühistranspordi kasutamine mittesoovitatav!!!
ise tellin, ise maksan ja ise kirjutan —see on reformierakond. no peab ju leidma põhjuse kuidas oleks vähem riiki