Neljapäeval tehtud uuringud näitasid, et hoolimata viimasel ajal valitsenud pakasest ei ole jääolud Noarootsi ega Vormsi jäätee rajamiseks praegu piisavad. Transpordiamet plaanib neil trassidel korraldada umbes kümne päeva pärast veel ühe uuringu, kuid jääteede ehitamise lootus hakkab tänavu kustuma, teatas ERRi korrespondent Juhan Hepner „Aktuaalses kaameras“.
Neljapäeva ennelõunal ootas jääuurijaid Haapsalu lahel halb üllatus. Paks lumekiht ja soe merevesi ei ole viimase paari nädalaga jääl kasvada lasknud. Vahepeal väga madalale langenud merevee taseme tõus tähendab, et nüüd on mitmel pool vesi jää peale pressinud ja mõnest kohast ei pääse miinuskraadidest hoolimata kuivalt läbi.
Haapsalu lahe jää on liiga õhuke.
„Me lootsime ikkagi tunduvalt paremat seisu, kuna kaks nädalat on olnud korralikud külmad. Me mõtlesime, et vähemalt viis-kuus sentimeerit on varasematele uuringutele jääd lisaks tulnud. Kahjuks peame tunnistama, et kahes mõõtepunktis oli sentimeetreid läinud õhemaks ja ülejäänud punktides ei ole juurde külmunud. Kõige õhem, mis leidsime, oli 16 sentimeetrit,” rääkis transpordiameti osakonnajuht Hannes Vaidla.
Jäätee asemel peab lõpetama haapsalu raudtee ning tegema harud Rohukülla Vormsile ja Noarootsi. Haapsalu raudtee tuleb ühendada Rail Baltic projektiga. Rail Baltic on oluline julgeoleku kohapealt ja projekti laiendamine tõstab julgeoleku arvelt selle tasuvust. Lisaks suureneb ka sotsiaalne tasuvus, mis on mõõtmatu. Kogu projekt jõuaks Haapsalu raudtee lisamisega tugevalt plussi!
võiks ehitada ka ühe väikese hullari, jääks see suurem ehitamise tuhin ära
muidugi , kes viitsi´b seda raha kulutada mõne nädala … igati loogiline. kui inimene enda sõidu eest maksab on ta enda asi , aga jäätee võtab bensu aktsiisigi ära.
oleks pidanud vett jää/lume peale pumpama. Küll siis oleks see jääkiht paksenema hakanud. Järelikult puudus tõsine huvi.
Mis muud öelda, Lödipüksid!