Algas riigihange Ellamaa-Risti raudteelõigu projekteerija leidmiseks

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Kunagine Ellamaa raudteejaam. Foto: Urmas Lauri
Kunagine Ellamaa raudteejaam. Foto: Urmas Lauri

AS Eesti Raudtee kuulutas välja riigihanke Ellamaa-Risti raudtee põhiprojekti koostamiseks.

Hankega otsitakse projekteerijat 10 km pikkusele lõigule Risti-Ellamaa vahel.
Eraldi projekteeritakse kontakvõrk, liiklusjuhtimimissüsteemid ja raudteeületuskohtade automaatika.

Pakkumuse esitamise tähtpäev on 13.jaanuar 2021 ja projekteerimiseks on arvestatud 180 päeva.

Järgmisena on kavas projekteerida lõigud: Ristil – Lääne-Nigula valla piir, Lääne-Nigula valla piir – Haapsalu ja Haapsalu-Rohuküla.

Turba-Risti raudtee ehituse algus on planeeritud 2021. aastasse.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
13 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
kaudne kasu
3 aastat tagasi

tuleb üks turistipere rongiga haaapsallu.Tarbib teenuseid, sööb-joob. See ongi kaudne kasu.Ja see pole sugugi halb.

loobime, siis näib hästi
3 aastat tagasi
Reply to  kaudne kasu

Halb ei oleks, kui üldine vaesus riigis ei valitseks. Hirmus rikkad tahame välja paista, et sellist projekti ajama hakata. Ikka väga kulukas. Vaesuses ja alla vaesuspiiri inimeste arv on tohutu.

Vandaal
3 aastat tagasi

Ja pärast saab raudtee üles võtta ja vanarauaks müüa !

Vambola
3 aastat tagasi

Väga hea uudis!

Jaan
3 aastat tagasi

Ehitamiseks saab EL raha, ent ülalpidada tuleb ikka oma raha eest. Poliitikud saavad linti lõigata ja kõnesid pidada, ent mõtetu raharaiskamise eest ei vastuta keegi.

Kummaline maailm
3 aastat tagasi
Reply to  Jaan

Ikka ei saada aru või ei taheta aru saada, et kasu raudteest ei tule piletite müügist, vaid kasu raudteest on KAUDNE. Sarnaselt kaudse kasu põhimõttel toimib ka praamiühendus, linnaliinid, maakonnaliinid jms

Triibik
3 aastat tagasi

Kasu võib olla kaudne siis,kui naisele šampuse viid. Seda hobuse unenägu jäävad aegade lõpuni doteerima meie järeltulijad -majanduslikult ei tasu see avantüür end iial ära. 🤑

Majaomanik
3 aastat tagasi
Reply to  Triibik

No,eks meie doteerisime tsaariaegset raudteed!

Kummaline maailm
3 aastat tagasi
Reply to  Triibik

Tasuvusuuringud on ju tehtud!

Triibik
3 aastat tagasi

On tehtud jah ning igal aastal hakkame peale maksma nii 10-15 miljonit.Praegustes hindades muidugi.Kui isegi koroona-aja vähendatud reiside ajal on bussid pooltühjad,siis palju rahvast veel rongi kasutama hakkab? Eriti kui rong hakkab peatuma vaid 5-6 kohas.

kodanik
3 aastat tagasi

Tee endale selgeks, et praamiühendus on maantee pikendus. Ilma raudteeta saab maad mööda liikuva sõiduvahendiga Tallinnast Hiiumaale, aga ilma praamiühenduseta mitte.

Majaomanik
3 aastat tagasi

Hea uudis. Nüüd,kus Euroopa rahakraanid koroona tõttu on lahti keeratud,tuleb olukord maksimaalselt igati ära kasutada.

Uudis
3 aastat tagasi
Reply to  Majaomanik

Hea on uudis küll ainult sellele, kes ikka uuesti ja uuesti seda tammi riigile müüb.
Tehke järgi või makske kinni (nagu külab vanarahva tarkus). Ja kahjuks meie peame need 3 inimesega sõitvad rongid kinni maksma.