Posti tänavalt kaob puuderivi

Posti tänav. Foto: Malle-Liisa Raigla
Posti tänav. Foto: Malle-Liisa Raigla

Tuleval aastal läheb remonti Haapsalu Posti tänav, kus jalgrattatee saamiseks kaob praegu teel olev puuderivi.

Posti tänava remondiks on riik linnale eraldanud miljon eurot. Sarnaselt Metsa tänavaga kuulutab linn ehitushanke välja sel aastal ning ehituseks läheb järgmisel aastal.

Haapsalu aselinnapea Innar Mäesalu ütles, et selleks, et Posti tänav saaks jalgrattatee, tuleb loobuda kas vähemalt ühel pool tänavat puuderivist või tänava ääres parkimisest. Mäesalu eelistab loobuda puuderivist, sest 2008. aastal tehtud uuringu järgi on Posti tänaval olevad puud haiged.

Mäesalu lisas, et on palganud maastikuarhitektid, kes hindavad puude seisukorda. Vanalinnapoole liikudes vasakpoolses teeservas võivad puud asenduda uute ilupuudega.

Mäesalu lubas, et Metsa ja Posti tänav järgmise aasta suvel korraga suletud ei ole.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
40 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Agu
4 aastat tagasi

Ma ei saa aru, kas inimesed peavad jälle puude kaitseks tänavatele tulema. Ametnik ise ei jaga siis ometigi , et haljastust peaks suurendama, aga mitte vähendama või vähemalt haigete puude asemele mingisugune sarnane lahendus leida!? Päris imelik mulje jääb, aga ega võibolla pole antud artikkel ka kõike korralikult lahti seletanud. Ei tahaks nagu uskuda, et julgetakse niimoodi kesklinna haljastuse kallale minna. LV s on ju arukaid inimesi ka olemas.

nende
4 aastat tagasi

puude vahelistele aladele võiks autode parkimiseks taskud teha, sest ikka on vaja autoga Posti tn. liikuda, hambaravi, butiigid, söögikohad, kauplused, kõik pole ju haapsalu inimesed. Maxima tuleks sealt välja viia ja koormus väheneks oluliselt

niinaa
4 aastat tagasi
Reply to  nende

Taskud oleks küll kaalumist väärt mõte. Maxima jõuga ära viimine vist ikka hea mõte ei oleks.

No aga
4 aastat tagasi
Reply to  nende

Maximas ei käida tegelikult autoga, seal käivad vaesemad inimesed ja jalgsi. Bussipeatuse peaks hoopis maxima ette korraldama

vaene - kriips peale sulle?????
4 aastat tagasi
Reply to  No aga

Kas mööda sõites pole silma jäänud, kui hõivatud see parkla on? Ees seisavad ilmselgelt autod, millega poes käiakse. Vaene või mitte, poes peab igaüks käima.

Lugeja
4 aastat tagasi

Et siis Mäesalu meelest on haigete suhtes kõige õigemaks käitumisviisiks nende likvideerimine. Koroonaajastul hea teada.

Arvos
4 aastat tagasi

Loobuda tuleb vokkidest.

Kummaline maailm
4 aastat tagasi

Jalgrattasõit on:
– väga odav
– tervislik
– keskkonda säästev
– väikelinnas piisavalt kiire viis punktist teise liikumiseks
Miks siis mitte seda eelisarendada?

K.S
4 aastat tagasi

Täiesti nõus kui seda tehtaks autotee arvelt… Kas Teile meeldib ikka rattaga sõita päike kõrvetamas lagipähe???

Arvos
4 aastat tagasi
Reply to  K.S

Paneks aga autoliikluse kinni Haapsalus üldse? Või tuleks hoopis arulagedast mõttest ülal loobuda, oleks mõistlikum?

hmm
4 aastat tagasi
Reply to  Arvos

peatänav võiks autovaba olla tõepoolest.

nii küll mitte
4 aastat tagasi
Reply to  hmm

ja et siis oleks kõrvaltänavad ummistunud? Liikuda on ikka vaja, panna peatänav kinni, seistakse võimalikult lähedal sellele ja kaos on käes. Aastaid tagasi ju prooviti peatänaval mitte parkida, väikesed tänavad pargiti täis. Kui nüüd isegi liikuda ei tohiks, oleks hullumaja.

hmm
4 aastat tagasi

võibolla siis võiks olla ainult ühe suunaline ja parkimis taskutega ja needki 60 min piiranguga. Ma mõtlesin ,et saaks laiendada jalg-rattateed ja haljastust. Oleks ilus ehk. Muidugi tekib parkimise probleeme, aga see tekib nii ehk naa, iga nädala, kuu ja aastaga kasvab autode hulk olenemata mis peatänavaga tehakse, ära ei mahu ikkagi lähitulevikus

Mart
4 aastat tagasi

Huvitav, kui paljud linnavalitsuse töötajad tulevad tööle jalgrattaga?
Ning kui paljud tulevad tööle autoga?
Siin avaldubki mõttemaailma vildakus- esikohal on auto!

K.S
4 aastat tagasi

Siin tahaks kod. Mäesalult küsida teemal et 2008 olid puud küll haiged aga ehk on nad nüüdseks, 2020, terveks saanud? Isegi Covidist paranetakse ju…

kodanik
4 aastat tagasi

ilmselt ikka väga haiged pole, kui 2008 olid haiged aga kenasti elu veel 12 aastat hiljem ka.

Haapsallane
4 aastat tagasi

kindlalt ühelt poolt parkimine kaotada mitte puid maha võtta.

mälu
4 aastat tagasi

Peale 2003 a. veebruari kohalike valimisi 3.märtsist aselinnapeaks saanud Tallinna kodanik tegi ettepaneku Haapsalu vana ajaloolise turuplatsi, kus oli ka esimene linna avalik kaev (asub praeguse Talumehe kõrtsivastas) märkiv roheala muuta parkimisplatsiks.
Õnneks ei täitunud- ametiaeg lõppes.

juss
4 aastat tagasi
Reply to  mälu

Kunagi keegi kloun pakkus lossiparki parklaks, enamus aega tühi ju!

Valimisi oodates
4 aastat tagasi

2008.aastal tehtud ekspertiisiga vehkida ja seda aluseks võttes puud maha raiuda ei ole just tark tegu…Aga ega ju kuskil kirjas ka ole, et aselinnapea peab üldse tark mees olema ! Tihti on nii, et kes maksab, see tellib ka muusika ( loe: ekspertiisi sisu). Tegelikult mahuksid ära ju nii puud, sõitvad autod ning jalgratturid. Autode parkimine peatänava ääres ei ole normaalne ning seda ka kuskil arenenud riikides ei lubata ( isegi väikelinnades mitte). Aselinnapeale aga siit mõtteülesanne – jätta puud alles, rajada jalgrattatee ning leida mõnikümmend täiendavat parkimiskohta väljapoole peatänavat ! Jääme ootele !