64

Haapsalu tänavate suurremont tõrjub jalgratturid liiklusest

Aita Mölder tõestas, et Posti tänaval on rattaga ohtlik sõita – tee ääres pargivad autod ning liiklus on tihe. autod ja rattur korraga tänavale ei mahu. Foto: Arvo Tarmula
Aita Mölder tõestas, et Posti tänaval on rattaga ohtlik sõita – tee ääres pargivad autod ning liiklus on tihe. autod ja rattur korraga tänavale ei mahu. Foto: Arvo Tarmula

Haapsalu rattateede olukord on segane – need algavad eikuskilt ja lõpevad eikuskil, suurematel teedel, kus rattaradu ei ole, on sõitmine ohtlik.

Kuigi Haapsalu linnavalitsus on saanud ja saab lähiajal enneolematult suuri summasid teede-tänavate remondiks, siis rattateid uuenevatele Jaama, Metsa ega Posti tänavale ei pruugi tulla. Haapsallane Aita Mölder ütles, et ratta seljas julgeb ta sõita vaid väiksematel tänavatel. Suurematel, kus liigub palju autosid, on rattaga sõitmine ohtlik. Mölder tõi välja Posti tänava, kus mõlemal pool teed pargivad autod ning liiklus on tihe. Kui autode vahel sõidab ka jalgrattur, on liiklus häiritud.

Ohtlikke kohti tõi Mölder välja veelgi – näiteks Vaba tänavalt Posti tänavale keeramise. Parempööret tehes satub rattur parklasse, kus parajasti tagurdav auto ratturit näha ei pruugi ning vasakpöörde tegemist segab tihe liiklus. Ka vanalinnas ei ole võimalik rattaga sõita. Samuti ei pea Mölder mõistlikuks kõnniteel sõitmist, vaid pigem kõnnib, ratas käekõrval.

Posti tänav läheb järgmisel suvel remonti, kuid kas sinna tuleb ka eraldi rattatee, ei ole veel teada. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile esitatud projektis oli rattatee sees, kuid augustis hakkab linnavalitsus tegema uut projekti ning siis selgub, mis rattateest saab. „Kui rattatee teha, siis tuleb millestki loobuda, näiteks parkimisest,” ütles Haapsalu aselinnapea Innar Mäesalu.

Praegune Posti tänava projekt valmis kümne aasta eest ning linnakeskkonna nõuniku Ailar Ladva sõnul on seal praegu sees kõnniteest eraldatud rattatee, mis on kõnniteega samal tasapinnal.

Jaama tänav rattateeta

Kui Tallinna maantee ja Jaama tänava remondiga sai esimene ülilaia kergliiklustee, siis Jaama tänav jäi vaeslapse ossa.

Tallinna maanteel olev kergliiklustee algab juba Lääne-Nigula vallast, läbib Uuemõisa, kus ratturil tuleb sõita üle kõrgete äärekividega ohutussaarte, ning lõpeb järsku Niine tänava ristmikul. Mäesalu ütles, et pärast Tallinna maantee remondi lõppu saab kergtee ka märgistuse – kõnnitee jaguneb pooleks ratturite ja jalakäijate vahel.

Jaama tänavaga katkenud rattatee jätkub raudteejaama taga Kiltsi tankla juures. See teelõik läheb remonti tuleval aastal ning siis remondib linn ka praegu kohutavas seisus oleva kergtee kuni Männiku tänavani.

Kui jalgratturil on soov sõita Niine tänavalt raudteejaama juurde, peab ta ise vaatama, kuidas liigeldud saab.

Mäesalu ütles, et peagi valmival Jaama tänava laial kõnniteel võib jalakäija kiirusel sõita. Kiiremini sõita soovijad peavad aga liiklema sõiduteel. Samas ütles Mäesalu, et rattatee tegemine on Jaama tänaval vaid märgistuse küsimus – projektis küll rattateed ei olnud, kuid märgistusega selle tekitamine ei ole tema sõnul keeruline. „Kõnnitee on rattaga sõitmiseks piisavalt lai,” ütles Mäesalu, lisades, et mitte kogu Jaama tänava ulatuses.

Rohkem ei tule

Mäesalu sõnul ei ole Haapsallu plaanis rohkem rattateid ehitada. Järgmisel aastal läheb remonti ka Metsa tänav, kuid sinna tõenäoliselt rattateed ei planeerita. Ladva tõi välja, et Metsa tänav on nii kitsas, et sinna mahub vaevu ära ka nõuetele vastav kõnnitee.

Mäesalu ütles, et lisaks kõigele tuleb Metsa tänavat projekteerides mõelda hoopis ka sellele, kuidas lahendada kortermajade parkimine – kas see jääb nii nagu on ehk parkimiskohast tuleb sõiduteele tagurdada või tuleb see teha teisiti. Kortermajade juures parkimine on Mäesalu sõnul Metsa tänaval olulisem kui rattatee rajamine.

Ladva tunnistas, et ega Haapsalus eriti rattateid ei ole. „Tagalinnas pole üldse,” ütles Ladva.

„Ilmselgelt ei saa kogu linna läbivat rattateede võrgustikku teha,” ütles Mäesalu. „Selle üle on ka arutelu olnud, kas Haapsalut läbivat rattateede võrgustikku on meie liikluskoormuse juures vaja, kas see on mõistlik, mis see maksma läheks ja kuidas korraldada,” lisas ta.

Mäesalu sõnul võiks rohkem rattateid olla linnast väljuvatel teedel – kergliiklustee võiks tema hinnangul viia ka Herjava külla, sest sinna kolib üha enam inimesi. Samuti Linnamäeni ja Taeblasse. „Aga see jääb meie kompetentsist välja,” ütles Mäesalu.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
täpp
täpp

Ilmselgelt on siin linnas suvel perkimisega probleeme.Majutuskohad ,kelle juures ei ole parkimisruumi ,võiks koos linnaga mõelda,kuhu need parkida,et ei segaks linnas liiklemist.Kohtumaja juures on terve üks liiklusrada autosi täis pargitud-ja ometi on neil hoovis parkla.

Abe
Abe

Ratturid võiks ükskord endale selgeks teha ,et kell lenksu küljes on selleks et endast märku anda.

Ladva
Ladva

….kas abe juba kakane pole v …..

urmas
urmas

Liiklusseaduse § 6.   Liikluse korraldamine
  (1) Liikluse korraldamise eesmärk on tagada ohutu liiklus. Kuidas on Posti tänaval sõiduteel, kus mõlemale poole teed on pargitud autod, tagatud jalgratturitele ohutu liiklemine?

urmas
urmas

Liiklusseaduse § 32. Piirangud jalgratturi, tasakaaluliikuri juhi, pisimopeedi- ja mopeedijuhi liiklemisele

(1) Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht ei tohi:
1) sõita kõnniteel, välja arvatud kui sõiduteel sõitmine tee seisukorra tõttu on oluliselt raskendatud

Kodanik
Kodanik

Märgid on lollidele. Sõidetakse ikka seal kus tahetakse. Üks vanem härra tegi täna pisikese lapsega ümber Väikse viigi väiksema atv-ga ringe. Ehk siis sõitis seal kus ainult inimestel ja jalgratastel on lubatud liikuda. Ei olnud härral mingit kiivrit peas ega sellel süles oleval poisipõnnil. Kui inimesi vastu ei tulnud pandi gaas põhja.

Mart
Mart

Mind hämmastab, miks ei tohi sõita jalgratturid lossiparki Vabalt tänavalt parkla juurest teelt, seal on liiklusmärk “telliskivi” ja all lisatahvel “ainult LV lubadega”, samas Lossiplatsi poolt parki sisenedes pole mingit keelavat liiklusmärki. Ja miks ei lubata sõita Väike- Mere tänaval Rüütli ja Lossiplatsi vahelisel lõigul? Seal mõlemas tee otsas “telliskivi ” märgid ja lisatahvlid. Transporti seal ei liigu ja rattaga oleks ohutu sõita. Hetkel on seal küll torude paigaldus ja tänav on kinni aga ükskord saab remont tehtud ja võiks selle ebakoha kõrvaldada.

Enriko
Enriko

Lihtsam oleks lubada jalgrattureil ‘telliskivide’ alt läbi sõita, v.a. juhul, kui ‘telliskivile’ lisandub ekstra jalgrattaga sissesõitu keelav märk. Näiteks ei tohiks sõita jalgrattaga Mihkli tänaval Võnnu ja Endla vahelisel lõigul suunaga Endla poole. Seal on täitsa pime kurv. Jääd Lahe tänavalt tulevatele autodele ette. Need tulevad kurvist heas usus, et tee on täies laiuses vaba.

Arvos
Arvos

Rattaga ohutu… kas ka jalakäijatele??

Pärt
Pärt

“Mäesalu ütles, et peagi valmival Jaama tänava laial kõnniteel võib jalakäija kiirusel sõita. Kiiremini sõita soovijad peavad aga liiklema sõiduteel.”

Seadus aga ütleb, et kõnniteel tohib täiskasvanu sõita kas turvatoolis lapsega või alla 12 aastat rattaga last saates.

Politsei võiks oma tööd teha.

Naine
Naine

Jalgrattur on päris ohtlik tegelane liikluses! Ega need ratturite teed ka midagi aita. Neid ei kasutata ikka. Autode vahel on ju hoopis toredam laveerida.

hallo, naine!
hallo, naine!

Kui mõnele üksikule tegelasele meeldib ekstreemsus, ei saa väita, et rattateid ei kasutataks. Kindlasti kasutatakse, kui neid vaid oleks.

Enriko
Enriko
Seal, kus Aita Mölder artiklile lisatud pildil demonstratiivselt autoliiklust takistab pole mingit vajadust jalgrattaga sõiduteel sõita. Eriti temasugusel rahumeelsel ratturil, kes mahub vabalt ühele laiadest ja enamjaolt inimtühjadest kõnniteedest Posti tänaval. Kõnniteel sõites kehtib vaid üks reegel: jalakäijal on alati eesõigus (kasvõi ootamatult jalgrattale ette astuda). Rattur võiks oma tulekust kellaga märku anda aga see ei pruugi anda soovitud tulemust: jalakäija ehmatab ja hüppabki ette või vihastub a’la ‘kelleks sa end pead!’. Vene ajal olid jalgrattad logumad, iga vändapöördega käis kaasas kerge krääks või kilin. See oli väga delikaatne moodus velosipedisti lähenemisest teada anda. Kõndja vaatas taha ja otsustas rahulikult,… Loe rohkem »
Hellat
Hellat

Aga teie olete demonstratiivselt täielik…

juss
juss

Kas teie teete ise seadusi?

Enriko
Enriko
Juss, meie elame päris maailmas ja elame päris elu. Võib olla ainult 10% päris elust on suudetud seadusteks vormistada ja kui tahad teada, millesse äärmine pedantsus välja viib, uuri juutide Talmudit. Lihtsalt jumal tänatud, et me pooli seadusi ei tea või mõistlikkuse piirides ignoreerime. A mõned lõid Jeesuse ka risti selle eest, et see hingamispäeval (mil kõik tööd on keelatud) viljapõllult möödaminnes teri suhu pistis (ikkagi töö ju!). Või kas mina soovitasin midagi valesti, jalakäijaid hirmutada ja ahistada? Lihtsalt eluaeg on nii hakkama saadud ja kui keegi sõgedaks ei lähe, saadakse ka tulevikus. Näiteks ei mäleta ma ühtegi liiklusõnnetust Kuuse… Loe rohkem »
K.S
K.S

Aga mina soovitan ka jalgratast ja jalakäimist kasutada vaid äärmisel hädavajadusel, sest mida te jõlgute ringi kui see pole hädavajalik…Ja lisaks kaob vajadus sõiduteedele…

Hellat
Hellat

Kas siis peab lendama vä?

Sass S
Sass S

Aga mull pole autot ?

Jalgrattur.
Jalgrattur.

Posti tn. sõiduteel on jalgrattaga väga ohtlik sõita. Mõlemad teeääred parkivaid sõidukeid täis ja siis veel kahe suunaline liiklus. Parkivast sõidukist on nina alla juba mitu korda sõiduki ust avatud. Maxima on väga valesse kohta end sisse seadnud, sellepärast ongi just koguaeg autode lõputu rivi teeääres. Ja ikka on ju vaja autoga kasvõi poe letiäärde vaja sõita. Ja siis veel ratturid sõiduteel, kõnniteel. Kõnniteel ei saagi rattaga sõitagi, ega ka mitte jala kõndida, see on nagu kuumaastik, küngas, küngas, auk, auk..jne. Kõrged äärekivid, ratastoolile mõeldamatu, omati on Haapsalus Neuroloogia keskus ja mõeldes sellele peab linn just olema ratastoolidega läbitav.

Arvos
Arvos

Irw. Maxima on vales kohas sellepärast, et mõni ei saa vokki tallata?

Kodanik
Kodanik

Seda, et Maxima asub vales kohas olen ma 100% nõus. Just sellepärast mina seda poodi ei külastagi, aga meeleldi teeksin seda. Kuna elan maal ja käin linnas toiduvarusid täiendamas, siis ei kujutaks ma seda ette kui peaksin auto jätma nt veekeskuse parklasse vms. Ma ei osta toitu üheks päevaks. Ikka nii et ei peaks vähemalt nädalaega linna tulema. Ja selliseid kotte käeotsas lihtsalt tassida autoni ei jaksa.

Enriko
Enriko

Mitte Maxima pole vales kohas vaid teist odavpoodi on veel vaja – linnaserva, just autoga tulijaile. Arvan, et praegune väike Maxima saab ka jalgsi saabujatest piisavalt käivet. Kõnnitee katkilõikamine parklaga ei meeldinud mulle samuti aga vanalinna lähedalt on niigi toidupoed otsa saamas, olgu seal siis Maximagi.

Luisa
Luisa

suured kaubakeskused peaksidki olema ehitatud nn tühermaale (praegu Rannarootsi keskus, Uuemõisa Konsum, Rimi, kus on parklate võimalus ja maainimesed nädalaaja toiduvaru ostjatena saavadki neid poode autoga külastada. Maxima on tõesti vales kohas. Kogu see peatänav on parkivaid autosid täis ja arvan, et need on terve päev parkivad autod (töökohad nt.). Taxi pubisse võiks ikka jalgsi kuskilt parklast jalutada.

Hellat
Hellat

Peatänav on kogu aeg parkivaid autosid täis olnud

Tean, tean.
Tean, tean.

Maxima poe taga on küll suur ja uhke parkla, kui seal laveerivad kaubaautod ja parkivad autod ja alatasa on see parkla autosid täis.

Eriti
Eriti

raske on veel siis rattaga sõita, kui kapuuts on lõua alt kinni tõmmatud ja suunda ka ei oska või ei viitsi näidata, rääkimata liikluse kuulamisest. Tahaks lennata… 😃

wpDiscuz