Jüri Saar: miks ollakse jätkuvalt Rail Balticu vastu?

Jüri Saar. Foto: erakogu

Jüri Saar. Foto: erakogu

Niipea, kui koroonaviirus natuke järele andis, ärkas üks „karvaste ja suleliste” värvikas seltskond, kellest polnud juba mõnda aega kuulda – Rail Balticu (RB) vastased poliitaktivistid.

Tegelikult oli põhjust uskuda, et laeva-, lennu- ja maanteeühenduse katkemine muu Euroopaga lõpetab vaidlused eurolaiuse ja tipptehnoloogilise raudtee vajalikkuse teemal. Pealegi on majanduskriisist ülesaamiseks alati sobinud suured infrastruktuuri projektid, kuid võta näpust.

Otsa tegid lahti kaabumehed isa ja poeg enda iganädalases raadiosaates, kus kelkisid vägitegudega RB seisma jätmisel. Ei läinudki kaua aega, kui nendega liitus seltskond, kes väidab end rääkivat ausalt ja avameelselt kõigist RB kavandamise, ehitamise ja ekspluateerimisega seonduvatest probleemidest. Ja siis kostis roheliste poolelt, et EKRE pole tõsiselt võetav RB vastane ja rohelised on hoopis paremad. Nii et tramburai sai taas hoogu, mistõttu tasub veel kord vaadata selle muidu värvikireva seltskonna tegemisi, kes on võtnud endale eesmärgiks tänapäevase raudteeühenduse ehituse blokeerimise Eestis.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
19 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Andrus
4 aastat tagasi

Õnneks on olemas inimesi, kes sellele mõttetule raha soodesse matmisele ja eesti looduse vägistamisele on vastu. Ma muidugi saan aru inimestest kes selle projektiga oma taskud raha täis toppida saavad ja seega nii hirmsasti seda pooldavad.

süsimust iroonia
4 aastat tagasi

tõelised sentinelid ongi alati ja põhimõtteliselt absoluutselt kõigele vastu 😀

K.S
4 aastat tagasi

“Tegelikult oli põhjust uskuda, et laeva-, lennu- ja maanteeühenduse katkemine muu Euroopaga lõpetab vaidlused eurolaiuse ja tipptehnoloogilise raudtee vajalikkuse teemal.”
Kas lugupeetud kriminoloogiaprofessor tõesti arvab, et RB oleks praeguses olukorras erinevalt muust transpordist kuidagi toimekam??? Kas on tehtud mingeid uuringuid et viirus RB rongiga ei levi? Kui jah, siis peaks justkui Eesti nokia ju leitud olema…

eks
4 aastat tagasi

igas asjas on oma midagi heda ja halba. Keegi võiks inimestele arusaadavas keeles seletada, mis see projekt meiel tähendab.Tuua välja plussid ja miinused.Tundub et enamus Eesti elanikest ei teagi , mis see projekt täpsemalt on….

no misasja
4 aastat tagasi
Reply to  eks

Pole ikka aru saanud siis veel või? Miinuseid ja ebaselgeid plusse on välja toodud juba projekti aegade algusest saadik ju.Praeguse pandeemia ajal, saate ise ka kodus püsides rahulikult kõik plussid ja miinused paberile kirja panna. Mis nagu teie arust hea või halb selle asja juures on.Võibolla hakkab siis koitma peas ka natukene. Lootust on!

Agu
4 aastat tagasi

Mismoodi jätkuvalt vastu? Egas siis inimene tohi tuulelipp olla. Kui on vastu, siis seda see tähendabki ju!

Sotside häälekandja LE
4 aastat tagasi

võiks ausalt deklareerida, et vastaspoole argumendid ei ole sallitud.

Kas
4 aastat tagasi

töesti on tegu professoriga? Millegipärast paneb kahtlema…

Vahur Reede, saarlane
4 aastat tagasi
Reply to  Kas

Mind pani ka imestama, et sellise elukutselise suhtekorraldaja kõnepruugi ja tõeväänamise puhul on tegemist tegelikult kriminoloogiaprofessori kirjatükiga.

Jaan Tamm
4 aastat tagasi

Huvitav, kes kirjutab väärika professori nime all. Ei ole ju võimalik, et üks haritud inimene sellist parteilist tellimust nii rumala jutuga täidab. Aga ilmselt ongi siin tegemist irooniaga, sest see jutt naeruvääristab kogu seda Eesti meele ja rahvale ülikahjulikku ettevõtmist.

jah
4 aastat tagasi
Reply to  Jaan Tamm

Ju ta ikka ise kirjutab. Aga siin on selline nähtus, kus inimene on oma kompetentsist millegipärast väljunud. Samas näiteks XXI sajandi tsivilisatsioone siin Euroopas suudab ta väga hästi liigendada ja nende olemuslikkust lahti seletada. Tasuks lugeda, saab selgeks mis värk siin Euroopas on, tõsiselt.

Mnjah
4 aastat tagasi

Hurda sõnad maksavad ka tänapäeval, saame suureks vaimult. RB arutelude probleem on, et ei mõisteta selle EL poolt antud sisu. Tegemist on sisuliselt kohustusliku kliimapoliitilise sammuga ehk kui elad hundikarjas siis ulud koos. Eesmärk on maanteedelt suunata kauba- ja inimvood raudteele kuivõrd suuremahulisele maanteetranspordile ei ole ette näha lähiperspektiivis kliimasõbralikku lahendust ehk fossiilsetel kütustel põhinevat transporti tuleb jõuliselt vähendada. Sisuliselt on riigil 2 lahendust – ehitada koos EL rahadega raudtee valmis või pärastpoole peale autotranspordi suuremahulist maksustamise rakendamist ehitada raudtee ainult oma rahadega. Aga ei, ikka räägitakse aia asemel aiaaugust ning tuuakse emotsioon platsi mõistuse asemel. Naljakas on seegi, et… Loe rohkem »

K.S
4 aastat tagasi
Reply to  Mnjah

Tore ja argumenteeritud ponnistus ELi pooldajalt… ainult põhineb valel eeldusel nagu see Liit oleks igavene…

Mnjah
4 aastat tagasi
Reply to  K.S

Igavesed on ainult surm ja maksud…Aga arvata, et Eesti astub lähitulevikus EL välja on ullikeste lootus, mis ütleb kommentaari tegija reaalsustaju kohta paljugi.

Nimi (vabatahtlik)
4 aastat tagasi
Reply to  Mnjah

Laiemat pilti vaadates pole välistatud EL lagunemine(tegelikult juba praegu välja joonistuvateks) liinideks: Ungari-Poola, Saksamaa-Prantsuse-Skandinaavia ja lõunapoolseks.
Meil on poliitilist toetust kahele esimesele end satellidiks pakkumisele. Teise variandi peale jäämise puhul jääb RB pikalt läbima “vale Euroopa” territooriumit.

rõõm
4 aastat tagasi
Reply to  Mnjah

polegi vaja välja astuda – see monstrum laguneb varsti ise…

No mis
4 aastat tagasi
Reply to  Mnjah

NSV Liidu lagunemist oleksite uskunud sel ajal või?Vaevalt. Mingid liidud ei püsi piika aega, samamoodi nagu ei püsi valitsuski kaua, kes alkoholi hinda tõstab.

vanamees
4 aastat tagasi

Kellele seda teed vaja,kus peatusi Eestis pole?