Uuel aastal hakkab parvlaeva Tõll sõitma elektri jõul

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Virtsu-Kuivastu liinil kurseeriv parvlaev Tõll tunamullu päästeõppusel. Foto: TS Laevad
Kapten Peeter Sepp tüüris Poola laevatehasest valmistatud parvlaeva Tõll Virtsu sadamasse esimest korda 9. jaanuaril 2017. Foto: Urmas Lauri

TS Laevad paigaldab parvlaevale Tõll akupanga, laev peab Virtsu ja Kuivastu liinil elektritoitel kurseerima hiljemalt 29. veebruaril 2020.

Mandri ja suursaarte vahelist laevaliiklust toimetav TS Laevad OÜ sõlmis lepingu Eesti laevaehitusfirmaga Baltic Workboats AS parvlaeva Tõll keskkonnasõbralikuks hübriidlaevaks ümberehitamiseks. Laevale paigaldatakse akupank, mis võimaldab vähendada diislikütuse tarbimist ning sellest tekkivate heitgaaside vähendamist asendades fossiilse kütuse akupankadesse salvestatud elektrienergiaga.

TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel ütles, et Eesti Natura 2000 külgneval Väinamere hoiualal opereeriva laevafirmana on keskkonnasõbralikkus meile ülioluline.

„Eestis oleme esimesed, kes diisel-elekter hübriid lahendust hakkab kasutama parvlaeval, mis sõidab suure ööpäevaste väljumiste ja manööverduste arvu juures ning talvekuudel miinuskraadides ja jääoludes nagu seda pakub Virtsu-Kuivastu liin,“ ütles Kaabel. „Usume, et lühematel parvlaevaliinidel on keskkonnasõbralikud elektrilaevad parvlaevanduse tulevik nii Eestis kui mujal, eriti arvestades ülemaailmseid kliimaeesmärke õhku paisatava CO2 vähendamiseks.”

Akupank paigaldatakse laeva sisemuses olevasse spetsiaalselt selleks kohandatavasse ruumi. TS Laevad loodab selle projektiga asendada umbes viiendiku parvlaeva diislikütuse tarbimisest elektrienergiaga.

Kaabel lisas, et kui projekt on edukas, võetakse tehnoloogia edaspidi kasutusele kõigil neljal ettevõtte uuel laeval. “Tegutseme selles suunas, et tulevikus täielikult loobuda Väinamere parvlaevade puhul fossiilsetest kütustest ja jõuda null-emissioonini,“ lausus Kaabel.

Ehitustööd teostab peatöövõtjana Baltic Workboats, akupangad tarnib Corvus Energy, elektri- ja automaatikaseadmed tarnib Norwegian Electric Systems ning peak-shaving hübriidlahenduse on projekteerinud LMG Marin. Investeeringu kogumaksumus on 1,6 miljonit eurot.

Ümberehituse algus on planeeritud oktoobri keskpaigaks, mis tehakse peamiselt laeva liinil oleku ajal. Laeva lõplikuks üleviimiseks akutoitele peab laev kuni kaheks nädalaks liinilt kõrvale jääma. Lepingu kohaselt sõidab parvlaev Tõll akupankade elektritoitel hiljemalt 29. veebruaril 2020.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
4 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Arvos
5 aastat tagasi

Tsirkus. Ei pigista elektrist nii palju välja, füüsikaseadused tulevad vastu. Kellelegi on jälle kasulik see tsirkus teha.

nimi
5 aastat tagasi

See Virtsu – Kuivastu liini elektrifitseerimine põle üldse küsimus:Ühe traadi saab ühest sadamast teise õhku riputada ja üks rõõbas pannakse merd mõda seisma(Küll me kõvad poliitikud annavad veel kõvema käsu rõõbastele, et nad veepeal seisaksid. Ja ongi küsimus lahendatud. Rohuküla – Heltermaa vahel peab ainult kasutama Rukkirahu vahepeatust. Aga seegi on meie kõvade poliitikute käsumajanduses võimalik!

uskmatu-toomas
5 aastat tagasi

Meie kõige targemad juhid otsustasid tellida uued laevad aga vananenud seadmetega.Täna teeme kulutusi ümberehitamiseks elektrile ise väga hästi teades tänapäevade akude iga.
Kui paneks igaks juhust ka purjed ?

juss
5 aastat tagasi
Reply to  uskmatu-toomas

Vene keeles öeldakse selle kohta pakazuuha!