Valitsus kinnitas täna raudteetaristu rahastuse tegevuskava aastateks 2019–2024, mis näeb ette investeeringuid olemasolevasse raudteevõrgustikku 431 miljonit eurot. Üks suuremaid toetusesaajaid on Riisipere-Turba raudtee ehitus.
„Riisipere-Turba raudteelõigu ehitus on juba täna töös ning kui lõik end tõestab, tuleb meil kaaluda ka raudtee pikendamist,“ ütles majandus- ja taristuminister Kadri Simson.
Simsoni sõnul annab tegevuskava kindluse tulevikuks nii raudtee haldajatele, vedajatele kui ka reisijatele. „Meie eesmärk pole ainult tänase taristu kvaliteedi säilitamine, vaid iga aasta tuleks astuda samm edasi paremuse suunas,“ ütles minister. „Ühelt poolt on oluline sõidukiiruse tõstmine reisirongidele, teisalt raudtee ületuskohtade muutmine ohutumaks nii autodele kui ka jalakäijatele,“ lisas ta.
Investeeringute plaan hõlmab ka Lääne-Harju liinide kapitaalremonti, liiklusjuhtimissüsteemide uuendamist, kontaktvõrgu rekonstrueerimist, 30 raudteeülesõidukoha remonti, Lelle-Türi rekonstrueerimist, side- ja turvangusüsteemide uuendamist, Rapla-Lelle raudtee rekonstrueerimist, Liiva, Kiisa ja Kohila jaama teede remonti ja Tallinn-Väike-Liiva raudtee rekonstrueerimist.
Lisaks on tegevuskavas välja toodud tulevikku suunatud, kuid hetkel kas rahastuseta või rajamise otsuseta projektid: Tallinna-Rapla raudteelõigu läbilaskevõime suurendamine, Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee, Tallinna ringraudtee, Valga-Koidula raudtee renoveerimine ja avamine reisirongiliikluseks, raudteevõrgustiku elektrifitseerimine ning Tallinna-Tartu ja Tallinna-Narva kiiruste tõstmine kuni 160 km/h.
Tegevuskava kohaselt moodustab Eesti Raudtee taristu investeeringud 402 ja Edelaraudtee 29 miljonit eurot. Sealhulgas on riigieelarvest kavandatud toetus 162 miljonit eurot ning Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi ja Euroopa ühendamise rahastust 54 miljonit eurot.
Tegevuskavas on eeldatud iga-aastase kaubaveomahu 5,5-protsendilise kasvuga 2018. aasta tasemelt (13,5 miljonit tonni) kuni aastani 2024.
See Haapsalu Raudtee on ju ainult loll iba…häälte püüdmiseks…
Õnneks märtsikuus saab EKRE võimule…ja ka selles osas tehakse audit…valetajatele ja õhumüüjatele on Tartu koloonias kohad bro nitud juba….
Midagi on siin ikka väga mäda, kui lugeda, et valitsus kinnitas alles täna raudtee taristu investeerimiskava aastateks 2019-2024 ja üheks suuremaks toetuse saajaks on raudteelõik Riisipere – Turba. Kui lugeda LE 18.01.2019, siis sealt saime teada, et juba reedel algasid Riisipere-Turba 6 kilomeetrise raudteelõigu ehitustööd, mille maksumus on 8 miljonit eurot. Kas siis tõesti alustati töid ehku peale ja valitsus andis alles täna positiivse otsuse. Mis veelgi huvitavam, viie aasta plaanis ei olegi valitsusel Turba-Haapsalu-Rohuküla rahastamist või rajamise otsust. Mida Keskerakonna kandidaatidel nende faktide kohta öelda on?
Lugege dokumenti, mitte ajakirjaniku tõlgendust! Vabariigi Valitsus kinnitas täna “Avaliku raudteeinfrastruktuuri arendamist suunava tegevuskava aastateks 2019–2024”. Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee taastamine leiab märkimist peatükis nr 5 Muud võimalikud projektid: “Lisaks vajavad tegevuskava perioodil täiendavalt otsustamist muud võimalikud arendusprojektid, mis ei sisaldu käesolevas tegevuskavas, kuna need ei ole baasstsenaariumi osaks, nendele puudub rahaline kate riigieelarves ja riigieelarve strateegias. /…/ 5.2 Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee Vabariigi Valitsus otsustas 11.05.2017 kinnitatud taristuinvesteeringute programmi raames Haapsalu raudtee I etapina rahastada Riisipere-Turba raudteelõigu ehitust, mis valmib kava kohaselt 2019. aastal. Tegevuskava perioodil tuleks otsustada, kas Haapsalu raudtee järgmiste etappidega jätkatakse. Turba-Haapsalu raudtee hinnanguline maksumus on 71 miljonit eurot ja… Loe rohkem »