Muhu ja mandri vahelise silla puhul plaanitakse trassi, mis kulgeb praegusest parvlaevateest veidi põhja pool. Sild võiks ehitamisele tulla aastatel 2023–2026, kirjutab Saarte Hääl.
Sillaidee eestvedajate Raivo Heina ja Raivo Küti veebilehel saartesillad.ee avalikustatud plaanide kohaselt oleks konsoolsillal 11 kaart kogupikkusega 7340 meetrit ja silla kasutatav laius oleks 12,5 meetrit.
Ehitushind koos peale- ja mahasõitudega jääb vahemikku 400–450 miljonit eurot.
Silla vajadusest rääkides mainitakse, et juba praegu ei suuda parvlaevad olemasolevat liiklusvoogu (2017. a – 710 000 ülevedu) teenindada. Lisatakse, et silla avamise korral tõuseb liiklus kohe 15-protsendise kasvuga sellisele tasemele, mis parvlaevadega teenindades saavutataks alles aastal 2033. Silla käikuminekul hakkaks riik maksma ka dotatsiooni, mis näiteks aastal 2026 oleks 14,3 miljonit eurot ja liiklusvoo kasvades tõuseks.
Praeguste hindade juures oleks sillaületustasu püsielanikule sõiduauto pealt 8 eurot, sõltumata autos olevate reisijate arvust. Tavapileti hind oleks 17 eurot.
Huvitav kas see Saarlastele ka meeldib kui pidev autode ja inimeste vool peale hakkab ?