AS Eesti Raudtee nõukogu võttis eile vastu 2018. aasta eelarve, mille kohaselt planeeritakse ettevõtte tuludeks 63 miljonit eurot ja kuludeks 54 miljonit eurot. Haapsalu raudtee I etapi Riisipere-Turba raudteelõigu taastamiseks on selles ette nähtud 8 miljonit eurot.
Finantsplaneerimisel on lähtutud eeldusest, et kaubaveomaht Eesti Raudtee infrastruktuuril on 12,9 mln tonni, st 6% rohkem kui 2017. aastal. Investeeringuid tehakse kokku 33,5 miljoni euro ulatuses.
“Meie järgmise aasta investeeringute kava on suunatud rongiliikluse kvaliteedi ja ohutuse parandamisele nii Paldiski kui Narva suunas selleks, et parandada kauba- ja reisirongide läbilaskevõimet ning samuti on meile valitsuse poolt ülesandeks antud Riisipere – Turba raudtee taastamine,“ kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.
AS Eesti Raudtee peaprojektijuht Urmas Leinfeld ütles Turbas Riisipere-Turba raudtee taastamise keskkonnamõju hindamise programmi arutelul, et sel juhul on raudee valmis 2019. aastal. Eesti Raudtee teatel võivad ehitustööd alata 2018. a sügisel.
2018. aasta investeeringud näevad ette ka Tapa-Narva raudtee renoveerimist, sealhulgas kiiruse tõstmist kuni 135 km/h ja mugavama teenuse pakkumiseks ehitatakse ümber ka Narva vaksalihoone. Samuti planeeritakse Tapa-Tartu raudtee kiiruse tõstmist kuni 135 km/h. Samuti minnakse edasi Tallinn-Keila-Paldiski projekti raames Keila-Riisipere kapitaalremondi ning liiklusjuhtimissüsteemi kaasajastamisega.
kellegi valimiseelset lubadust tuleb nüüd maksumaksjal hakata kinni taguma, nt see 8 milli ei tasu iialgi ära
Jess, lõpuks ometi!
varsti saab Riisiperest Turba rongiga ja edasi väike jalutuskäik
( mitu km ? ) Haapsallu ?
Ca 50 km, nõksa väham.
Miski 48 km.