Parvlaev Soela hakkab kurseerima Sõru-Triigi liinil. Foto: Baltic Workboats Shipyard
Parvlaev Soela tuleb Baltic Workboatsil lepingu järgi riigile üle anda 26. aprillil, kuid praeguste plaanide järgi peaks laeva üleandmine lõppema juba 19. aprilliks; laev asub liinile 1. mail.
“Graafikust ollakse ees, suure tõenäosusega toimub üleandmine-vastuvõtmine 19. aprillil,” ütles veeteede ameti kommunikatsioonijuht Priit Põiklik BNS-ile. “Kui kõik sujub plaanide järgi, läheb laev liinile 1. mail. Hetkel vaadates tööde graafikut, millest ollakse isegi ees, siis laev ka 1. mail kindlalt Sõru-Triigi liinile läheb,” ütles ta.
“Parvlaeva Soela käigukatsetused toimusid Nasval 14. märtsil ja märkusi nende osas ei olnud,” ütles Põiklik. Soela päästevarustuse – päästesukk, parved, kiirvalvepaat – katsetused toimusid 30. märtsil ja olid samuti edukad. Lisaks on veel lähipäevil ees katsetused kiirvalvepaadi Taaveti käitamiseks hüdroakumulaatorilt.
Seejärel on Põikliku sõnuk võimalik alustada ka protseduure, et laev veeteede ameti järelevalveametnike pilgu all Nasval laevatehaselt Baltic Workboats vastu võtta ja edasi hakata teda üle andma operaatorfirmale Kihnu Veeteed.
Laeva pardale mahub kuni 200 inimest ja kuni 22 sõiduautot või kaks veoautot. Soela läheb riigile maksma 9,4 miljonit eurot.
Ehitatav parvlaev on sarnane varem veeteede ameti poolt tellitud Kihnu ja Vormsi laevadele. Võrreldes senini Sõru-Triigi liinil kurseeriva laevaga mahutab uus laev ligikaudu sama palju sõidukeid ja reisijaid, samas seda pole vaja sadamas ümber pöörata ehk reisi aeg on selle võrra lühem. Samuti on uue laeva manööverdusvõime ja merekindlus oluliselt paremad.
… Lisaks on veel lähipäevil ees katsetused kiirvalvepaadi Taaveti käitamiseks hüdroakumulaatorilt. …
Mingi agar (ogar) korrektor on arvanud vist, et Taavet on paadi nimi.
http://www.eki.ee/dict/qs/index.cgi?Q=taavet
PS. Võrreldes senini Sõru-Triigi liinil kurseeriva laevaga mahutab uus laev ligikaudu sama palju sõidukeid ja reisijaid, samas seda pole vaja sadamas ümber pöörata ehk reisi aeg on selle võrra lühem. Ja nüüd ongi asi täpselt nii nagu vaja. Kihnu Veeteed pidi ajutiselt ühenduse kehvemaks tegema, et Soela puhul läheks asi “paremaks”. Oleks liinil ikka Kõrgelaid, siis ei kannataks ju välja võrdlus “Võrreldes senini Sõru-Triigi liinil kurseeriva laevaga — Soela jaks massi vedada on ju üle kahe korra väiksem kui enne “senist” laeva ja sõidukite ja reisijate võime vedamise suhe ei ole ka vastav tegelikule vajadusele. Suursaarte ja mandri vahel on… Loe rohkem »