Lihula maantee viadukt. Foto: Eduard Laur
Eelmise aasta kevadel hakkas Haapsalus arenema omamoodi kurioosne lugu – keset linna on lagunev viadukt, mida ei ole kellelgi vaja ja mille omanik oli teadmata.
Aselinnapea Peeter Vikmani sõnul ei ole mitte kuskil ühtegi märget selle kohta, et riigi tellitud ja ehitatud objekt oleks linnale üle antud. „Raudtee varade hulgas pole viadukti samuti. Maanteeamet ütleb, et see pole ka nende oma,” laiutas Vikman käsi. „Kontrollisin akte, millega anti 1992. aastal riigivarasid munitsipaalomandusse, ja ka raudtee erastamisel linnale üle antud varad – ei ole viadukti,” ütles Haapsalu linnavalitsuse maakorralduse osakonna juhataja Anu Ulm. Ulm võttis ühendust majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga (MKM), kes enda arhiivis jälgi ajas. „Esialgu tundub, et viadukt on siiski riigi oma,” märkis Vikman.
Kuigi ka ministeerium ei leidnud oma arhiivist viadukti üle andmise kohta ühtegi märget, ei soovi riik viadukti enda omaks tunnistada. Igapäevaselt arvestatavalt suure liikluskoormusega sild aga laguneb ja vajab remonti.
Veebruaris käisid linnapea Urmas Sukles ja Peeter Vikman majandus- ja taristuministri Kadri Simsoni jutul. Eile aga tegi linnavalitsus lõpuks viadukti omanikule ettekirjutuse – ehitis tuleb kas korda teha või lammutada, sest kujutab pikemas perspektiivis liiklejatele ohtu ja riivab ka silma.
Miks ettekirjutus alles nüüd tehti? „Seadused. Me peame alustuseks tõestama, et omanik ei võta heatahtlikke märkusi ja otsuseid kuulda. See kõik võtab aega,” selgitas Sukles.
Omanikul on nüüd 1. juunini aega. Kui selleks ajaks pole midagi ette võetud, peab ta linnale maksma 6000 eurot sunniraha. „See peaks panema inimesed liigutama. Kui ei liiguta, saab uue ettekirjutuse,” lubas Sukles.
Ettekirjutuse said linnavalitsuselt mõni aeg tagasi ka Kroonikeskus OÜ, kelle omanduses on Krimmi holmil asuvad endise kalatööstuse hooned ja Suur-Lossi tänava korduvalt põlenud puitmaja omanik.
Kuidas lubab linn kasutada kasutusloaga ehitst?
Kõigepealt peab linn tegema omale sunniraha määruse. Edasi selgub linna dokumentidest, kuidas ja kes ehitas silda ja kommunikatsioone sillal. Valgustuspostide ja kaablite asends tehti alles eelmine aasta. Kuidas ja kelle loaga? Saades teada, kelle loaga, ongi selge, kes oastas “suure trummi”
Need Haapsalu nn.tänawad on lausa ohtlikud juuuuu
võiks teha iseendale ettekirjutuse paljude tänavate mitteremontimisee eest
Hea tava kohaselt võetakse 1. aprilli “uudised” järgmise päeva hommikuks maha?
Mida te jahute siin, viadukti omanik on ju linn.
Linn ei ole viadukti omanik!
Kui sa ei tea, siis ära jahu!
jahu!? Linn tegi omanikule ettekirjutuse. Linn ei ole omanik, endale ta ettekirjutust ei teinud.
Kust sa võtad, et linn ei ole omanik?
Eilased olete, usute ka igasugu loba 🙂
1. Aprilli nali või
Kinu on aga selles, et Haapsalus pole peale noukaaja loppu, erinevalt ülejäänud Eestist asfaltteid tehtud, ainult munakivisillutist. Önneks on tulekul teekasutustasu ja “turismiarendaja” kiun teemal et raha ei ole voib ajaloo prügikasti kaduda. Niiet jään ootama “laiu ja siledaid asfaltteid” Minupärast ehitagu siis selle maksu eest olemasoleva silla asemele kasvoi tunnel..
Ärkasid alles nüüd või??
pikalt maganud, kustkohast te sellise une võtate?
Tore, et ajakirjanik olukorra avalikustas. ehk hakkab nüüd ka linnavalitsus asjaga tegelema
.
Kumb siis varem oli nüüd – linnavalitsus hakkas tegelema või ajakirjanik kirjutas? Veider tähelepanek. Ajakirjanik ju kirjutas seda, millega linnavalitsus tegeles.
Seda silda pole ju üldse vaja, lammutatagu ära ja tehtagu sile tee
Siis on jälle rongide jaoks varsti silda ehitama hakata.