Maanteeameti võttis kõikide kategooriate lõikes 2016. aastal vastu 37 769 sõidueksamit, mis on 1300 rohkem kui mullu. Esimesel katsel sooritas sõidueksami 52% ehk 19 475 juhikandidaati. Esitati 152 eksami vaiet, millest rahuldati eksamineeritava kasuks 14.
Kõige rohkem võeti vastu B-kategooria sõidueksameid – 29 529. Esimesel korral läbis selle 13 330 isikut ehk 46% juhikandidaatidest.
„Alates 1. jaanuarist viidi eksamineerijad eraldi struktuuriüksuse ehk eksamikeskuse alla. Tänu roteerimisvõimalusele oleme suutnud 2017. aasta jaanuaris vastu võtta 3179 sõidueksamit kõikide kategooriate lõikes, mis on 819 eksamit rohkem kui 2016. aasta esimesel kuul,” räägib Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa.
Sõidueksami läbimisprotsent on B-kategooria osas jätkuvalt väga madal. Sellel ja järgnevatel aastatel panustab Maanteeamet rohkem aega ja ressursi tihedamale koostööle ja dialoogile autokoolidega ning soovib senisest rohkem olla neile nõustajaks, mitte pelgalt kontrollivaks organiks.
Autokooli valides tuleks juhikandidaadil lisaks hinnale arvestada ka muid kriteeriumeid, näiteks riiklikku sõidueksami läbimisprotsenti, mis annab esialgse ülevaate ja indikaatori kooli osas.
„Loomulikult soovitame uurida autokooli kohta ka nende kodulehelt, kuidas kool ennast eksponeerib ja millistele väärtustele viitab, tuttavatelt, sotsiaalmeediast ning ajakirjandusest. Mitte alati ei ole odav hind kõige parem kriteerium sõiduoskuse saamiseks,” kommenteerib Vanamõisa ja lisab „Tähtis on, et kooli lõpetanu ja riikliku sõidueksami edukalt sooritanu oleks valmis astuma liiklusesse ja olema seal teiste liiklejatega arvestav ohutu juht“.
Ümbes pooled läbis sõidueksmid esimesel korral. Õpetamine kehva kvaliteediga , peaks küll 90% esimesel korral läbi saama.