ERR: pigem on tulekul Haapsalu raudtee kui Tartu-Riia rongiliin

Tarmo Õuemaa

tarmo@le.ee

Haapsalu raudteejaam Foto: Arvo Tarmula

Haapsalu raudteejaam. Foto Arvo Tarmula

Rail Balticu nõuniku Kaido Zimmermanni välja käidud mõte, et Tartu-Riia rongiliini võiks kohe käiku panna, ei leia ministeeriumis sama entusiastlikku vastuvõttu. Konkurente napile ja kahjumis raudteetaristu investeeringurahale on mitmeid ning Tartu-Riia liin pole poliitilise otsusena välja käidud Haapsalu liiniga samas kaalus, kirjutab ERRi uudisteportaal.

Haapsalu raudteele oleks vaja leida 70 miljonit eurot, ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter. Samuti tuleb arvestada, et selle käigushoidmise iga-aastane kahjum lisandub iga-aastasele 20 miljoni euro suurusele raudteeliikluse kahjumile.

"Haapsalu raudtee on pigem regionaalne projekt, see pole kindlasti mitte isetasuv ja sinna tuleb väga palju lisatasu maksta, aga see on poliitiliste valikute koht. Haapsalu raudteed saaks ainult laenurahast teha, välisvahendeid selleks enam ei ole,” ütles ta.

Loe täismahus siit.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
20 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Oliver
7 aastat tagasi

Nõustun eelkõnelejaga. Auto on hea, kui puudub ühistransport, vaja liikuda lühikese ajaga erinevate punktide vahet, vedada lapsi või kaupa. Aga tipptundidel kaob auto eelis. Töötan ise laagris. Töökaaslased tulevad autoga kesklinnast sama kaua kui et mina 50 km ellamaalt. Kui õnnestub ummikuid vältida, siis jah mugav autoga. Aga enamus busse tuleb kesklinnast ja on tipptundidel graafikust maas. Samuti autod. Rong mitte. Suurte lumetormide ajal on rongid hilinenud kuni viis minutit. Bussid hilinevad igapäevaselt kümme minutit ja suuremate tornide ajal poolt tundi kuni tund. Eelkõige probleem nende bussidega, mis just palju vahepeatusi teevad. Kiirliinidel pole viga. Need kelle lähipiirkonnas rongipeatuses puuduvad,… Loe rohkem »

Kama2
7 aastat tagasi

Need 7000 autot võiks tulemata jääda.

Tige+kala
7 aastat tagasi

70milli !!!!!!
Sama raha eest saab 7000 sõiduautot , korrutades selle 4 ga saaks liikuma 28000 elanikku -haapsalus neid aga vaid 10000 . Teid peab ju ikka korras hoidma , siis lisame sinna veel ka raudtee e 1 mill juurde (selle raha eest võiks tasuta 100 autot aastas veel laiali jagada )
Kui on ikka lumetuisk , seisab ka rong -lumesahka vajab ka see ja neid niisama nurgas ei vedele

Eestimaa Linda
7 aastat tagasi

Kõik pole vaid Kalevid. Läänemaa naised ka nüüd pealinnas tööl ja kogemustest saab öelda – no on ikka hea rongiga sõita küll. Iga päev tööle ja magalasse tagasi. Just nagu eelkõneleja räägib, kõik kehtib.

Oliver
7 aastat tagasi

Eriti just talvisel ajal on rong kordades parem. Elasin ise paar aastat Tartus ja sõitsin pidevalt edasi tagasi Tallinn Tartu vahet. Bussiga oli mugavam minna, sest peatus oli ligemal aga bussid olid alati täis tipptundidel ja siis pidi mitu tundi ootama, sest välja müüdud. Siis läksin rongiga kuigi see oli mulle teises linna otsas. Rongi peale sai alati. Praegu liigun aga iga päev tallinn haapsalu vahet. Talvisel ajal on buss ikka jama. Pimedas bussid pidevalt sõidavad mööda ja on graafikust maas. Ja vahest bussid täis. Rong on ka suurte lumesadude ajal täpne ja saab kindlalt peale. Bussid on graafikust väljas.… Loe rohkem »

Vandaal
7 aastat tagasi

Aga kuda rongis nõudepeatustega on koduukse juures maha ja peale saab?

Juss
7 aastat tagasi

Miks autoga söita kui rongiga tuleb
odavam.Kindlasti tuleb palju reisijaid.Ja Haapsalu lapsed polegi
rongiga söita saanud kui selle pisi
Peetrikesega.Aga päris rongiga
Tallinna Loomaaeda,vägev.

Eesti+Vabaks
7 aastat tagasi
Reply to  Juss

A kas ikka tuleb odavam kui autoga? Hetkel käib 15 liitriga Tallinnas edasi-tagasi. Bussiga oli midagi 8.5 euri nägu. Perega siis 35 euri nelja peale, oma autoga ikka 16 euri tiir. st. rongipilet võiks siis max. 4 euri olla et asjal mingi jume oleks, kõik pole ju riigikogu palgaga…

saag
7 aastat tagasi
Reply to  Eesti+Vabaks

Ega’s autosõidul kütus ainuke kulu ole. Amortisatsioon, kindlustus jms, pane teist sama palju otsa. Lisaks parkimise mured, väsitav liikluspinge, avarii- ja muud riskid. Rooli taga maantee põrnitsemise asemel jõuad rongis sõidu ajal näiteks sülearvutiga palju kasulikku ära teha.

Madis
7 aastat tagasi
Reply to  Eesti+Vabaks

Rongi täispilet 5.70 (Tallinn – Rakvere, Rakvere sama kaugel Tallinnast, kui Haapsalu Tallinnast) Kokku pere peale siis, oletades et hind sama 22,80 €. Internetist piletit ostes tuleb odavam ja kui osta veel pensionäri pilet, siis veel soodsam.

To juss
7 aastat tagasi
Reply to  Juss

Haapsalus elab 10000 elanikku , Pärnus elab 40 000 elanikku . Pärnusse rong käib -sõitjaid pole ! Miks järsku 4x väiksemas linnas need tekivad ? Pealegi toimuks vaid 2 reisi päevas

xerxes
7 aastat tagasi

Odav asi metro teha. 1200 miljoona eurot Helsingis maksnud, pole veelgi valmis.

Kama2
7 aastat tagasi

Rong peaks olema elementaarne. Lähen rattaga rongile ja Tallinnas liigun rattaga, kuhu vaja. 10 aasta pärast ongi nii. Kes ei usu, söögu oma müts ära.

PeeterPaan
7 aastat tagasi

Mina nt heameelega tuleks rongiga tallinnast haapsalu rongiga,vaheldus auto sõidule.