Hiiu Leht: Rohuküla rong = regionaal­poliitika

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Raudteejaama katkised aknad 023

Foto: Urmas Lauri

Hiiu Leht kirjutab, et hiidlastele tooks Rohukülani ulatuv raudtee uue kiire võimaluse Tallinnasse jõuda.

Lehe juhtkirjas märgitakse, et üleriigiline rahva- ja eluruumide loendus näitas, et Läänemaa ja Harjumaa vaheline töö- ja õpiränne kokku hõlmas ligi 1700 inimest, kellest osa peaaegu igal tööpäeval, osa harvem, ühest maakonnast teise tööle või kooli sõidavad. Hiiumaalt lisandus üle 500 inimese. Täiendavalt veel need, kes Lääne maakonna piires sõidavad regulaarselt Risti, Palivere, Taebla ja Haapsalu vahel.

Rohuküla kaudu toimub ühendus Hiiumaa ja Vormsiga. Väga paljudel hiidlastel on kaks autot, üks kummaski sadamas ja mujal töötajad käivad kodusaarel peamiselt nädala­vahetustel. Kui Rohukülas saaks astuda rongile ja veidi enam kui tunniga jõuda Tallinna, võiks saarele sõita ka nädala sees.

Nii et on, mille üle mõelda sõna “regionaalpoliitika” tähendust lahti mõtestades. Meenutada võiks ka president Kersti Kaljulaidi poolt esmaspäeval ametiastumise kõnes öeldut: “Inimeste elujärje sõltuvus sellest, kui kaugel nad elavad Tallinnast või Tartust, on muret valmistavalt suur.”

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Hullumaja puhvet
8 aastat tagasi

Miks raudtee- parem juba metroo – saavad ka lehmad rahulikult jalutada

Idiotland
8 aastat tagasi

Raudtee haapsallu on sama MÕTTEKAS kui lennuliin võru-tallinn lennukiga boeing707

Hardi
8 aastat tagasi
Reply to  Idiotland

Toetan !

Enne+mõõda,+siis+lõika
8 aastat tagasi

ÜRO säästva arengu tegevuskavas toodud 17 eesmärki jõustuvad 1. jaanuaril 2016. aastal ning järgmise viieteistkümne aasta otsused tehakse neist juhindudes.See käib ka Eesti kohta.Mõned neist: Ehitada vastupidav taristu, toetada kaasavat ja säästvat industrialiseerimist ning innovatsiooni( sh;Muuta linnad ja asulad kaasavaks, turvaliseks, vastupidavaks ja säästvaks( st. linnade osatähtsuse suurendamist, ühistranspordi tähtuse tõusu, autostumise vähendamine); Saavutada sooline võrdõiguslikkus ning suurendada naiste ja tütarlaste mõjuvõimu; Vähendada ebavõrdsust nii riikide sees kui ka nende vahel; Tagada taskukohane, usaldusväärne, säästev ja kaasaegne energia kõikidele; Tagada kõikidele vanuserühmadele hea tervis ja heaolu.

Kulla sòber,nagu
8 aastat tagasi

..praegusesse Saksamaale vòi Prantsusmaale,jòuavad ka Ùro sse vàikesed pommiyllatused. Aga seni toimetab maffia osade El i poliitikute toel endiselt tuhandete kaupa moslemi illegaale El i maksumaksjate ùlalpidada. Mis ongi tore. Saadad tytre kooli ja tuleb tagasi emana. Mis siis,et ta ise seda ei tahtnud…

hmm
8 aastat tagasi

Meie presidenti mõisteti küll väga valesti. Ega inimeste elujärge ei paranda see, kui kiiresti nad saavad kaugele töökohale, vaid rohkem ikkagi see, kui palju on kohapeal tasuvaid töökohti. Kaugel jõuavad ja on mõtet tööl käia väiksel osal väga rikastest. Enamikule elanikest peavad olema töökohad kohapeal. Samamoodi nagu Soomes tööl käimine ei tõsta Eesti väikekohtade konkurentsivõimet (no mõni üksik saab uue auto ja korterit remontida), ei tõsta seda ka rongiga Tallinna saamine.

Rõõmus kala
8 aastat tagasi

kuule Tige kala, käi kuskil eesti keele kursustel ja ehk tulevad seal ka majanduslikult paremad mõtted pähe:)

Tige+kala
8 aastat tagasi
Reply to  Rõõmus kala

No olen seda sõna vaielnud -võttes aluseks sõna -mõte- on ju kõik korrektne

Tarmo
8 aastat tagasi

Peale taasiseseisvumist pole tehtud ühtegi olukorda muutvat regionaal poliitilist projekti mis oleks ligilähedaseltki võrreldav Rapla – Virtsu raudteega!
Haapsalu raudteest ma parem ei räägi, tahaks Stenboki maja mökudest otsustajate suunas RÖÖKIMA hakata. Minge päris tööle, näiteks tänavat pühkima!

Tige kala
8 aastat tagasi

Raudteest Rohukülla saab unistada vaid inimene kes majanduslikult mõelda ei oska. Mitte ükski normaalne arvutus ei tõesta selle mõtekust . Raudtee ülalpidamine on kallis ja tasub ära vaid siis kui sel sõidavad suured rahvamassid või veetakse palju kaupa. Pigem tuleks juba praegu ülesse korjata mõned lõigud-pärnu,viljandi .
Ka tuleks suursaarte vaheline lennuliiklust kohe lõpetada -meil ei jätku arstabiks raha aga mõtetusteks küll ja küll

Arvos
8 aastat tagasi
Reply to  Tige kala

M Õ T T E T U kirjutatakse nii.

jj
8 aastat tagasi

Igatahes on raudtee vajalik. Tulevikus inimesed hakkavadki elama töökohast suhteliselt kaugel ja miks siis mitte ka saartel.

Aga tee
8 aastat tagasi
Reply to  jj

…oma aktsiaselts ja ehita oma rahaga kasvòi metroo. Kommunismi aeg on möödas…

Aga tee
8 aastat tagasi
Reply to  Aga tee

siis eriline rats: vaheta riiki, P. Korea või Venetzuela or Cuba! Või Haiti!

zx
8 aastat tagasi

Kui kõik Eesti maksumaksjad maksavad juba kinni saartevahelid praamisõidud siis miks ei või kinni maksta ehitatavat Haspsalu raudteed Rohukülani?

Arvos
8 aastat tagasi
Reply to  zx

Täpselt!

Uskmatu+Toomas
8 aastat tagasi

Haapsalu raudtee on vajalik aga töllid ehitavad hoopis mittevajaliku Rayl Balticu.

Sòber,àra
8 aastat tagasi
Reply to  Uskmatu+Toomas

….soni. Raudteed hoiab toimimas ainult kaubavedu,mida meil pole ega tule Reisijate vedu (eriti veel Rohukùlasse) on nii vàike kopikas,et pole kònevààrt. Juba praegu sòidavad doteeritud bussid iga tund Tallinna vahet pooltyhjalt. Hea on ikka majandada teiste rahaga. Ma tahaks ka helikopterit,et òlle jàrgi kàia…

Tige+kala
8 aastat tagasi
Reply to  Sòber,àra

Nii ta on -viljandisse rong sõidab , elanikud lahkuvad , Jõgevale sõidab, inimesed lahkuvad; Pärnusse sõidab, inimesed lahkuvad . Kuidas see vanasõna oligi : tark õpib teiste vigadest, l.ll ei enda omadestki .

to Sòber,àra
8 aastat tagasi
Reply to  Sòber,àra

aja ila. Oled sa Eestis külili vedelevat rongi näinud? Olen näinud Riisipere sillal, mitte silla all, kahte laibakotti. eelkõige turvalisus koos kiirusega. Ahjaa, ka tarastatud kiirteedele satub aegajalt neljajalgseid ja suht tihedamalt auruall olevaid kahejalgseid! Võid ju kanuuga Tallinnast Hps või või üsna varsti “soome” kelguga kas või Gotlandil õlle järgi käia!