Haapsalu linnavalitsus tõmbas kiirusepiirangule pidurit

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Kiirusepiirang-30-Haapsalus-005-urmas-lauriVähemalt esialgu Haapsalus täiendavat kiirusepiirangut ei kehtestata. Foto: Urmas Lauri

Linnavalitsus tõmbas pidurit kiirusepiirangule, mis seadnuks Tallinna maanteest vanalinna poole jäävatel tänavatel piirkiiruseks 30 km/t.

Ettepanek kiirusepiiranguks tuli Haapsalu politseijaoskonnalt ja Haapsalu linna liikluskomisjon kinnitas selle ühehäälsel. Tänasest pidanuks see kehtima hakkama.

Artikkel jätkub peale reklaami

„Me hakkame kolmapäevasel linnavalitsuse istungil seda projekti lähemalt arutama,“ ütles Haapsalu linnapea Urmas Sukles, kelle sõnul on linnavalitsus saanud elanikelt sel teemal palju vastukaja.

Liikluskomisjon on seni vastu võtnud väiksemaid linna liiklust puudutavaid otsuseid, mida linnavalitsus on aktsepteerinud.
„Praegu tahetakse pool linna sellise omapärase märkide skeemiga katta ja ma arvan, et sellist otsust ei tohi kiirustades teha,“ ütles Sukles ja lisas, et oodatud kõrgema liiklusturvalisuse asemel võib see kaasa tuua hoopis kaose, kuna planeeritud kiiruspiiranguala märgistus võib jääda sõidukijuhtidele segaseks. Teiseks argumendiks on liiga suurt ala hõlmav liikluskorralduse muudatus.

„Kui kuskil liikluskorraldust muudetakse, siis on seni kehtinud kord ikkagi sõidukijuhtidel nii tugevalt veres sees, et sellega harjumine võtab aega ja võivad tekkida liiklusohtlikud olukorrad. Liiklus ei ole kiirete otsuste tegemise koht, võtsime aja maha,“ selgitas Sukles.

Haapsalu aselinnapea Peeter Vikman ütles üle-eelmisel nädalal, et piirkiiruse langetamine üks osa liikluse turvalisemaks muutmisel Haapsalu vanalinnas. „Liikluskomisjon arutas, kuidas oleks võimalik vanalinnas liiklemist turvalisemaks muuta ja leidis, et piirkiiruse alandamine annaks mõistliku efekti.“

Vikmani sõnul on piirkiiruse alandamist edukalt kasutatud ka mujal. „Suur osa Stockholmi kesklinnast on näiteks 30 ala ning tänu sellele on liiklus rahulikum ja sujuvam,“ selgitas Vikman.


Vt ka: "Haapsalus ei tohi sõita kiiremini kui 30 km/h"

Reklaam

1 kommentaar

  1. Aga kuidas ikka parkimine vanalinnas sel aastal korraldatakse ? Kas nii kuis alati st. ei kuidagi või on siin ka hr.linnapeal mõni teravam mõte.

    • mis sel parkimisel viga on? Kas jalutama peab sõiduteel,et autod ette jäävad või ei ole kuhugi autot parkida?

  2. kui palju arutelu ja kohati ka lausa rumalusi siin lugeda saab sel teemal. Asusin pensionieas Haaps. elama ,et tore õdus provintsilinn kus meri rattasõidu kaugusel ja toredad kohvikud-söögid-joogid palistavad ühte tänavajupikest. Seal ju suvel laatasid ja uute toidumaitsete üritusi.Ainus millest mina kui uustulnuk polearu saanud on see miks peab autodega sõna otseses mõttes välikohvikus istujate toidutaldrikust **läbi sõitma** Palun kas võiks kokku leppida, et ühel suvel s.o.2016 linnavõim teeb otsuse ja ongi kuskilt saadik kuhugimaani jalutamise , jalgratta, lapsevanktite-kärude ja rahuliku ohutu kulgemise ala. Maailm ei kuku veel sellepärast ju kokku kui prooviks seda rakendada. Uskuge-külastatavus kasvaks kasvõi juba sellepärast ,et oma Eestimaalt tuleks inimesi et veenduda kui tark ja inimsõbralik puhkust ja meeleolu soosiv liikluskorraldus vanalinnas on.

    • No kui haapsalu politsei eesmärgiks oleks suvitajatele rahulike tingimuste loomine, mitte kerge trahviraha kogumine, siis oleks ainsaks arukaks võimaluseks liikluse keelamine kohvikute rajoonis.
      Ja ei tasu nii naiivne olla, et kui haapsalu linnas oleks 30km/h lubatud, et siis jätab politsei vales kohas teed ületava jalakäija-suvitaja trahvimatta.Seda olukorda ei tule nii (30km/h) või teisiti(50km/h) et suvitajad saavad suvaliseltmööda sõiduteed taaruda.

      • Naiivsed inimesed unustavad ära, kus kohas asub Haapsalus politseijaoskond, ja kuidas sinna autoga saab mugavalt….
        Niipalju siis piirkonna liikluse sulgemisest.

        • aga mis puutuvad siia sinu kohvikutesse metsa,kalda jne tänavad. Ma ei näe seal kohvikuid ega ka liiklusohtlikku liiklust,et vajaks kiiruspiiranguid. Samuti posti tänav, kus need välikohvikud on?

  3. Kes ütles, et linnavalitsus linnarahva häält kuulda ei võta? Näete võttis ju? Võttis siiski Sukles, aga mitte Vikman. Milleks neid kiirust piiravaid märke veel juurde, kui meie politsei ei ole suuteline korda pidama ka praeguste märkide mõjualas. On selline märk “Õueala”, mille tähendust ka meie politsei ei tunne…

  4. Haapsalu on nii pisike linn,et seal vöikski jala käia ja alates info punktist võiks töesti autokeeld olla.eriti suvel.Igalpool Euroopas on vanalinnad ainult jalakäijatele möeldud,et saaks jalutada ja kohvikuid nautida.Mis siin nii katastroofilist on???Jalad on all,kasuatge neid.

  5. Krt ja mina arvasin, et see on mingi aprillinalja järelkaja vms.

    Palun avaldage pilt LE-s, kes selle idiootsuse peale tuli või kleepige see iga piirangu märgi alla “aukohale” .

  6. Vikmann, Saksamaa kiirteedel puudub kiiruspiirang sootuks. Kas võiks nüüd sama ette võtta Tallann-Haapsalu maanteel? Ei saa võrrelda siga ja kägu kulla mees. Kaine mõistus peaks siiski võitma. Või tahad millegiga silma lihtsalt paista ja ühtki arukat ideed pähe ei tule?

  7. Alles passiti bussijaamas et väljuvad bussid ei tohiks vasakule pöörata kes selle haige märgi sinna riputas ilmselt need kes soovivad et autod vanalinnas ei sõidaks vaid seisaks

  8. Ah et ettepanek tuli Haapsalu politseipealikelt ?? Loomulikult,kes siis veel sellise asja peale tuleks- siis on ju hea iga nurga peal trahviraha korjata ja nàidata,et töö kàib. Àkki lòpetaks piirikate juures viidikate pùùdmise ja pùùaks nàdalalòppudel eravàrvides patrullautoga neid nolke,kes peatànaval madalalt lendavad ning Aafrika ees kumme suitsetavad ??

  9. …ei tohiks ka linnavalitsuse hoovi ega ka Kreuzwaldi tänavale vasakpööret sooritada? Ja jutt väga õige, et parempöördega sinna parklasse minnes just tekitabi lolle olukordi!

  10. 1. Piirata ju võib, aga… Ma arvan, et peatänavast piisaks.
    2. Lugesin, et Jaama-Lihula tn. ristmiku poolt sõites ei ole lubatud teha vasakpööret “Maxima” parklasse. Vanalinna poolt sõites aga ei olegi võimalik korrektselt sõita parempöördega parklasse ilma manööverdamata. Ja manööverdamisega tekitad täiendava ohusituatsiooni. Milleks see vasakpööre siis nii halb on, et peab ära keelama? On seal mõni avarii juhtunud või?

    • kui sinna töesti tehakse ainult vasakpöörde variant siis ilmselt märgitakse ka parkimisjooned diagonaalselt maha – parempöördega parklasse ja tagurpidi üle parema öla parklast välja.

  11. Ja mis kasu sellest on? Ükski märk ei ole neid nn. parkijaid sealt vanalinnast eemale hoidnud, see tähendab, et märk on, aga siiski pargiti nii möödunud suvel, kui ka ülemädundu suvel.Politsei sõidab mööda. Teiseks, oli märk, et kiiremini ei tohi sõita, kui 30km/h (lodan et ei eks, ehk oli ka 10km/h kohvikute piirkonnas) ikkagi sõideti kiiremini ja õhtusel ajal peale kuute, isegi kohe korralikult, ka politseid vaatlesimi kordi, et kas see ongi see lubatud kiirus. Siis milleks neid piiranguid vaja…tekib küsimus. Neil, kel oidu, need sõidavad ja arvestavad siiski teistega ka, need, kel piirangud ei kehti, ei tee seda ka jälle mingi lisa märgiga.

  12. vähemalt pea tänava vöiks muuta 30kmh alaks. kuigi ega see on nii vörd kehvas seisus et seal üle 30kmh ei kannatagi söita. Aga näiteks kui vötta asja sügavamalt, siis mida kehvemas seisus on tee – auto hüppab üles alla, pörkab, raputab – seda vähem suudab juht keskenduda ümbritsevale. Lisaks on meie peatänaval köige rohkem jalakäiaid ning jalgrattureid kuid paljud nad kaovad parkivate autode varju. Kui vaadata Euroopa linnade vanalinna vöi südalinna rajoone, siis on köikjal 20-30kmh alad ning jalakäiad saavad minna üle tee ka seal kus sebra pole.

    Kui igal aastal on vähendatud 110kmh alasi suurematel maanteedel ning Haapsalu-Pealinna maantee 100kmh ala ka enam suviti pole, on toodud pöhjenduseks liiklusohutus ning see, et 10kmh kiiremini söites on ajavöit vaar paar minutit. Tekib küsimus, et kuhu see Haapsalu kesklinnas söitev autojuht siis nii väga kiirustab, et on vaja 30kmh asemel 50ga söita ?

    Kui vaadata Euroopas laiemaltki, siis on elamurajoonides ka 40kmh ala, ning see algab nii, et rajooni sisse/väljasöidu tänava otsades on “40kmh tsooni algus/löpp”. Sel juhul pole vaja iga ristmiku nurga peale panna lisa kiiruspiirangu märke. Kui peatänaval oleks 30kmh ning köikidel teistel niiöelda Tallinna maanteest teisele poole jäävatel tänavatel 40kmh ala siis oleks ju köik kena.

    Minu viis kopikat.

  13. Polegi vaja ju kasutusele võtta… Linnatänavate seisukord ei lubagi kiiremini sõita kui autost hoolid.