Leht: vaata, kui palju peab uue korra järgi firmaauto eest makse maksma

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Subaru-Legacy-2015-NetCarShowMöödunud aastal oli üks populaarsemaid "firmaautosid" Subaru Legacy. Foto: NetCarShow

Ärileht reastas möödunud aastal müüdud populaarsemad autod ja veel mõned menukad pigem luksusklassi kuuluvad masinad ning arvutass välja, kui palju tuleb neilt uue korra järgi tasuda erisoodustusmaksu.

Rahandusministeeriumi ettepaneku kohaselt asendatakse kehtiv erisoodustuse fikseeritud piirmäär auto võimsusest sõltuva arvestusega ning määratakse kilovati hinnaks 1,96 eurot. Seega kujuneb erisoodustuse maksukohustuseks (tulu- ja sotsiaalmaks) 1,3 eurot ühe kilovati kohta kuus.

Sõiduautode puhul, mida kasutatakse üheaegselt nii ettevõtluses kui ka eraotstarbel, loobutakse sõidupäevikute abil arvestuse pidamisest. Vaid ettevõtluse tarbeks kasutatavate sõiduautode puhul oleks ettepaneku kohaselt kohustuslik sõidupäevikut pidada, sest nende puhul esineb rahandusministeeriumi hinnangul suurim maksurisk.

Vaata graafikut Ärilehe veebist siit.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Ettevõtja
8 aastat tagasi

Rahvusvahelised pangad orjastavad riike. Riik orjastab ettevõtteid. Ettevõtjad orjastavad rahvast. Rahvas võtab kätte ja korlib riigist minema. Riik kiidab takka vata kui tublid me oleme ;))))) Nii see rahva orjastamine käib.

tulumaks
8 aastat tagasi

Tulumaks 90% peale ja rahu majas. Niikuinii teeb laias laastus juba praegu sama välja, irw.

eesmärk
8 aastat tagasi

on riigikassat täiendada, varsti kaob see päevikupidamine ära ja diferentseeritakse seda maksu ikka tõusu suunas, aga vaevalt see firmasi kotib, tarbija maksab ikka kõik kinni

Tige+kala
8 aastat tagasi

Tahaks sellist l.lli nähe kes neid megamakseid tegema hakkab – vabandust aga keskmiselt 2500 eurose aastamaksu asemel peab iga viimanegi laiskvorst seda sõidupäevikut edasi