Lääne maavalitsus kuulutas eile välja küsitluse tulevaste rongipeatuste asukoha üle Haapsalu linnas, kus käidi välja neli võimalikku varianti. Kaks neist näevad ette raudtee pikendamist Õhtu kaldale.
Haapsalu aselinnapea Peeter Vikmani sõnul on linnavalitsus seisukohal, et rongipeatus Õhtu kaldale ei sobi, seega eelistatakse otseläbimurret Rohukülla.
"Õhtu kallas on Haapsalu linna miljööväärtuslik ala ja raudteega kaasnevad tehnorajatised – pingutid, postid, kaabeldus ja perroon – ei sobi antud piirkonda. Sellega varjataks ära vaade lahele," põhjendas Vikman.
Lisaks pole tema sõnul kõik raudteega kaasnev, nagu näiteks tehnosüsteemide lisavajadus, veel piisavalt selge.
Teiseks tõi aselinnapea välja, et rongipeatus tekitataks sellisel juhul väikeelamurajooni, mis pole transportsõlmeks sobilik.
"Õhtu kaldal, kus kahe kirjeldatud variandi korral rong peatuma hakkaks, puuduvad ju ka võimalused muu transpordiga, näiteks auto, takso või bussiga edasi liikumiseks. Ka ei ole Õhtu kallas kõige suurema elanikkonnaga piirkond Haapsalus, et rong peaks ilmtingimata sinna sõitma," ütles Vikman.
Haapsalu linnavalitsus leidis, et Rohuküla suunas raudtee rajamiseks on olemas muud ja paremad alternatiivid.
rongi liiklus tasub ära,kui vahest on kella 21 ne tallinna gou buss rahvast täis mis suundub läbi külade Haapsalusse,siis osaliselt maandub Haapsalus vaid paar inimest maha,
Aga MINA arvan, et rong võiks tulla Tallinna kesklinnast teha peatuse Haapsalus ja JÄRGMINE peatus peaks kindlasti olema maailma linn Stocholm!
Vaata nii arvan mina ja nii siis see tulgugi.
tuleb viia ikka elamutest ja elanikest võimalikult kaugemale. Hea näide on Herjava bussipeatus kus Tallinnast tulevad reisijad saavad 0.5km tagasi kõndida et kodu minna.
Rong võiks sõita 4 korda päevas: 2 rongi hommikul Tallinna ja 2 rongi õhtul tagasi Haapsallu. Nendest kahest rongist 1 võiks teha ca 10 peatust ja teine rong rohkem peatusi. Seega 1 rong võiks sõita Tallinna 1 tunniga ja teine 1,5 tunniga näiteks.
võiks küüned olla
Rong võiks sõita vana sõjaväekomissariaadi majani. See maja seisab tühjalt,saaks teha jaama puhveti ja piletimüügi. Kahju,et rong ei hakka sõitma maavalitsuseni. Küll oleks tore käia Suure Neeme juures sotside asju ajamas
Oleks sa kohalik, oleks ehk tähele pannud et komissariaadis on elanikud sees.
kui see rong viiks reisijaid nii 50minutiga Tallinna kesklinna,poleks kindlasti enamusel selle vastu midagi….
Vahepealsed trassi lähedal elavad kodanikud vaatavad siis näpp suus möödakihutavat rongi ja kasu ei muhvigi. Kui aga hakkaks rong ka külaelanikke peale võtma, läheb rong Haapsalust Tallinna ikka jälle 1,5 tundi. Kes siis viitsiks sellega seigelda?
eelmisele 30. dets 2015 – 12:19, ratsionaalsed mõtlejad ei pea just kõik bussifirmades töötama.
Eelmisele: ega ei tööta küll, aga rongi vajaduse tegelikku põhjendust tahaks näha küll. On sul on ehk andmeid selle kohta, siis lase need avalikkusesse ja ära hoia vaid enda teada.
Ardi, kas töötad bussipeal? 🙂 No siis selge.
Milleks rong? Näidake ometi selle tulevase rongi vajaduse arvutusi, enne kui hakkate jaamu paigutama!
selline tunne, et pooletoobised on kuskilt internetti ligi lastud,wtf.
Miks keegi ei kirjuta sellest, et Haapsalu on ülikoolilinn ja Uuem6isas asub hästitoimiv kutsehariduskeskus. Kas Haapsalu inimestel polegi p6hjust selle üle uhkust tunda?
Kooli vilistlasena mäletan, et inimesed koopereerusid s6iduautodesse, et igapäevaselt Tallinna v6i Keila vahet uhada. Paraku noorematel autov6imalus siiski puudub ja see paljuülistatud bussiühendus Keilaga toimib korra nädalas (reedel läheb ja pühapäeval tuleb).Vapramad kükitagu ühikas:-)
Ka ei m6ista ma hala maksumaksja raha ümber, nagu keegi peaks omast taskust midagi loovutama. Kui seda raha ei panda sinna, siis läheb see tänna…
Arutlesin lihtsalt läänemaa noorte ja 6ppurite kaitseks, turismindusega tegelevad teised.
Kuni pole ise maksumaksja, siis ei mõistagi. Usud ka tasuta ühistransporti?
Aga,Jussikene, kas usud tõemeeli, et nt. Haapsalu linnaliinide bussiliiklus oleks oluliselt kehvem, kui oleks tasuta? Mis arvad kui suure osa ühe linnaliini käigushoidmisest katab see 0,7 euri pilet? Ja kui suure osa sellest moodustavad dotatsioonid? Usun, et piletitulust ei jätku ei bussijuhile miinimumpalgaks, ei uue bussi ostmiseks. Niiet vabalt võiks tasuta olla, makse ju maksame.